وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است

تاریخ انتشار: شنبه 15 اردیبهشت 1403 | 18:56 ب.ظ
وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: وضعیت سد دز عادی است و آورد آب در حد سیلاب نیست.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل ازصدا و سیما، عباس صدریان فر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دریچه‌های سد دز برای رهاسازی آب در حد ایمن باز هستند و آب اضافه در حد سیلاب نیست و باتوجه به ظرفیت سد مشکل خاصی وجود ندارد.

وی نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز عنوان کرد و افزود: ورودی سد دز حدود ۲هزار متر مکعب بر ثانیه بود، بنابراین خروجی سد را از روز‌های قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب ایجاد کنیم.

صدریان با بیان اینکه وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنی، ادامه داد: از مردم خواهشمندیم در پایین‌دست مراقبت کنند و فرمانداران مربوط نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار