تشریح عملکرد ۲۰ماهه توسط شهردار اهواز در جلسه علنی طرح سوال از وی در شورای شهر

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 تیر 1402 | 20:29 ب.ظ
تشریح عملکرد ۲۰ماهه توسط شهردار اهواز در جلسه علنی طرح سوال از وی در شورای شهر زمان مطالعه: ۴ دقیقه شهردار اهواز با اشاره به اینکه فضای نا امن بلای جان شهر است، ادامه داد: ترجیح می دهیم زمان خود را صرف خدمت به مردم کنیم و وارد حاشیه ها نشویم، این اقدامات و عملکرد است که در ذهن مردم باقی می‌ماند، موضوع طرح سوال که مطرح شد و من با افتخار امروز حضور پیدا کردم با این اعتقاد که فرصت توضیح و ادای دین به مردم عزیز و عضو محترم سوال کننده است. هرچند نشست هایی را به طور غیر رسمی داشتیم خدمت عزیزان شورا توضیحات لازم داده شد اما ظاهرا تفاهمی حاصل نشد بدین صورت که قدری به واسطه ی تعدد سوالات مطرح شده بود.
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز؛ رضا امینی ظهر امروز سه شنبه ۲۰ تیرماه در جلسه طره سوال از شهردار که در صحن علنی شورای اسلامی شهر برگزار شد؛ اظهار کرد: استیضاح یک حق قانونی است و شهردار در شهرداری بارها می‌تواند در یک دوره تغییرکند این امر صلاح‌دید منتخبین مردم است چرا که در ایام انتخابات به مردم تعهد داده‌اند تا یک تیم همدل برای رفع مشکلات قانونی داشته باشند، این امر نماد به رسمیت شناختن و محترم شمردن نظارت مردم در تبیین سرنوشت خودشان است.

وی افزود: من خود را یار چهاردهم شورا می دانم و باید در مجموع از این فرصت طلایی برای خدمت به مردم استفاده کنیم با این حال باید دونکته رعایت قانون و حفظ فضای عمومی را در نظرداشته باشیم، در ابتدای شروع به کار شورای شهر قرار بر این شد تا ۴ سال کار کنیم و دست به دست هم دهیم تا با استفاده از نظرات دلسوزانه در جهت منافع مردم تلاش کنیم و اجازه ورود حواشی را ندهیم. ما نیاز به آرامش داریم تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم و اجازه ندهیم این فضا جولانگاهی برای افراد فرصت طلب شود که سال‌هاست منتظر هستند که منافع خودشان را تامین و رویاهایشان را محقق سازند.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه فضای نا امن بلای جان شهر است، ادامه داد: ترجیح می دهیم زمان خود را صرف خدمت به مردم کنیم و وارد حاشیه ها نشویم، این اقدامات و عملکرد است که در ذهن مردم باقی می‌ماند، موضوع طرح سوال که مطرح شد و من با افتخار امروز حضور پیدا کردم با این اعتقاد که فرصت توضیح و ادای دین به مردم عزیز و عضو محترم سوال کننده است. هرچند نشست هایی را به طور غیر رسمی داشتیم خدمت عزیزان شورا توضیحات لازم داده شد اما ظاهرا تفاهمی حاصل نشد بدین صورت که قدری به واسطه ی تعدد سوالات مطرح شده بود.

وی ادامه داد: وقتی تذکری از سوی شورای شهر داده می‌شود، به چند بخش تقسیم می‌شود بخشی که سهل الوصول است و باید با فوریت انجام شود و بخشی ممکن است مشمول زمان که گاه تا چندسال طول می کشد، شود، با این حال تبیین بقیه سوالات و یا تذکر اعضای شورای شهر در قانون مشمول زمان نشده و از تذکر به سوال ده روز زمان دارد که شهردار باید در شورای شهرحضور پیدا کند و پاسخ دهد پس از آن بحث استیضاح شهردار طبیعی است.

امینی با اشاره به اهمیت مفاد تذکر ادامه داد: امروز که ۲۰ تیرماه است اگر موضوعی مدنظر اعضای شورای شهر باشد و مشمول هزینه های مازاد بر بودجه ی مصوب باشد حتما باید شهرداری پیش بینی کند و بپذیرد و گرنه مصوبه شورا قطعا مورد خدشه قرار می‌گیرد، لذا موضوعی که مطرح شده بخشی از آنها نیازمند اعتبار است چرا که برایشان در بودجه‌ ردیفی در نظر گرفته نشده و ناچار هستیم یا در بودجه اصلاحاتی را انجام دهیم و یا اینکه صبر کنیم براساس بودجه ی سال آینده حرکت کنیم.

وی با اشاره به تنظیم برنامه اهواز ۱۴۰۵ تصریح کرد: شهرها هر ۵ سال یک‌بار خودشان ممیزی انجام می‌دهند ولی سه دوره بوده که در اهواز ممیزی صورت نگرفته بود، شهرها مرتبا در حال زایش و توسعه هستند طبیعی است که تحرکات ساختمانی اگر شناسنامه دار نباشند اگر درسیستم ها ثبت نباشند از گردونه‌ی سیاستی خارج می‌شوند و لذا این دغدغه مهم توسط شورا پیشنهاد شده و از بخش دولتی ۱۶۰۰ پلاک ثبتی و ۳۶ هزار مورد عمومی شناسایی شده ومبالغ خوبی هم تا الان ثبت شده است.

شهردار اهواز با توضیح در خصوص بند دوم و سوم طرح سوال، ادامه داد: مورد چهارم سوال طرح شده، تهیه چهارچوب بسته‌های سرمایه گذاری است که یکی از دغدغه های شورای شهر دراین زمینه، حضور سرمایه گذاران درشهر بود، تلاش‌های زیادی در این خصوص صورت گرفته اما متاسفانه حق مطلب ادا نشد با این حال تلاش می‌کنیم جبران این دو سال را داشته باشیم. علاوه بر آن در خصوص آبیاری فضای سبز و درختان، تشتک گذاری از اهمیت زیادی برخوردار است، درشهر اهواز و معابر شهری درختان مورد بی مهری قرار می‌گیرند چه از سمت افراد فرصت طلب و چه مردمی که مطلع نیستند آثار قطع اشجار برای شهر چیست لذا باید یکی از عوامل نگهداری درخت که موضوع آبرسانی و حفاظت از ریشه ی درخت است، به خوبی انجام شود و دور درختان ارزشمند ۴۰ یا ۵۰ ساله بتون ریخته شده و تشتک‌گذاری شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیای‌های شهر نامحدود و بودجه آن محدود است، گفت: در مورد شناسایی و وصول مطالبات معوق شهرداری و سازمان های وابسته جزو مسائل اصلی شهرداری و شورای شهر بود؛ شهر ظرفیتی دارد و نمی‌شود بیشتر از ظرفیت شهر توقع داشت، معتقدم شهر و حدود این ظرفیت را اولا شناسایی و پس از آن نیازهای شهر را هم مطابق آن احصا کنیم.

امینی تاکید کرد: مورد بعدی که در طرح سوال مطرح شد، بحث آلایندگی است که با انسجام می‌توانیم آن را مطالبه کنیم، استانی که منابع زیادی را برای دولت تامین می‌کند، سزاوار نیست که حقوقش معطل باشد، در شهرهای استان بویژه شهر اهواز باید مطالبات شهرداری در اولویت قرار گیرد، از سال ۹۳ تا ۹۶ بیش از ۶ هزار میلیارد تومن اصل عوارض بوده بیش از ۱۴هزار و ۹۰۰میلیون تومان نیز جرایم آن بوده است.

وی افزود: در خصوص موضوع شناسنامه فنی ساختمان می‌دانید که ماده‌ی ۲۲ قانون پیش‌فروش ساختمان سال ۸۹ به تصویب رسیده است برای اینکه مردم سرگردان نشوند این قانون تصویب شد، این قانون هم الزامات و اقتضائاتی دارد که یکی از این اقتضائات، شهرداری است که در نتیجه تا الان از سه هزار و سیصد ملک در شهر اهواز ۲۲ هزار و پنجاه سه پروانه ساختمانی شناسنامه فنی برایشان صادر شده است،

وی در پایان در خصوص نامگذاری معابر شهر گفت: اهواز کم مفاخر ومشاهیر ندارد که ما خیابان ها را شماره گذاری کنیم. شماره گذاری خوب است اما در شهرها شماره گذاری جوابگو نیست حتما باید عنوان مفاخر، مشاهیر، قهرمانان و شهدا ثبت شود، بسترهای مناسب ایجاد شود چرا که نام مفاخر ومشاهیر در ذهن مردم می ماند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار