رکورد ۶۰ ساله هفت‌تپه شکسته شد:

برداشت ۷۵۰۰ تُن نیشکر در یک شبانه‌روز

تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 بهمن 1402 | 13:17 ب.ظ
برداشت ۷۵۰۰ تُن نیشکر در یک شبانه‌روز زمان مطالعه: ۲ دقیقه جشن مبعث رسول اکرم‌(ص) در مسجد ولایت توسعه نیشکر با خبرهای خوب و طعم شیرین رکوردشکنی در برداشت نیشکر هفت‌تپه همراه بود. در این مراسم که امروز چهارشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) با حضور مدیرعامل توسعه نیشکر، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان، کارکنان و جمعی از مدیران نیشکری برگزار شد، دکتر ناصری از برداشت هفت هزار و ۵۰۰ تُن نیشکر هفت‌تپه در یک شبانه‌روز خبر داد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل ازروابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر گفت که این میزان برداشت نیشکر در کشت صنعت هفت‌تپه، برای نخستین‌بار در تاریخ ۶۰ ساله این واحد نیشکری انجام شده است و شرایط را برای رسیدن به تولید حداکثری فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش، از هفت هزار و ۵۰۰ تُن محصول برداشتی نیشکر، ۶ هزار تُن برای تولید شکر راهی کارخانه این شرکت شده و یک‌هزار و ۵۰۰ تُن نیز به کشت و صنعت دهخدا ارسال شده است.

وی این رکوردشکنی بی‌سابقه را ثمره کار جهادی و همدلی کارگران عنوان کرد و بیان داشت، این همراهی و همدلی، هفت‌تپه را در مسیر روزهای طلایی قرار داده و خاطرات تلخ گذشته را محو کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه خبرهای شیرین دیگری از هفت‌تپه در راه است، از برنامه‌های این شرکت برای رسیدن به تولید حداکثری شکر خبر داد.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه مبارک فجر، از خانواده بزرگ نیشکر خواست در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اسفندماه امسال با حضوری پُرشور، حماسه‌ساز شوند.

بعثت؛ نعمت بی‌بدیل خداوند
در ادامه این مراسم، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان، بعثت پیامبر اسلام‌(ص) را نعمت بی‌بدیل خداوند دانست و مبعث را بالاترین خیر‌و‌برکت دنیا و آخرت عنوان کرد؛ هر چه برکت داریم از این مسئله است و هدایت، بزرگ‌ترین هدیه این نعمت بی‌بدیل خداوند است؛ اگر این هدایت نبود، سعادتی وجود نداشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ جلیل علی‌نژاد، انقلاب اسلامی ایران را استمرار خط بعثت، نبوّت و هدایت برشمرد و گفت که این انقلاب، نوری است که در مقابل ظلمات مطلق طاغوت شکل گرفت و مظهر امید و تنها نقطه امید در جهان است؛ همه این‌ها به برکت ایثار، جهاد، شهادت و ایستادگی است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای ایران در چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یکی از بزرگ‌ترین مصادیق مبارزه با دشمنان را تولید و کار برشمرد و گفت که صنعت نیشکر به لطف خداوند متعال، تلاش کارگران و زحمات مدیران در حوزه تولید و کار به یک الگو و مثالی برای شعار «ما می‌توانیم» تبدیل شده است؛ صنعت نیشکر نشان داده که با وجود همه بحران‌ها، می‌توان تولید کرد، می‌توان رکورد زد و می‌توان کشور را به خودکفایی رساند.

مشاور امور فرهنگی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تأکید کرد که دستاوردهای انقلاب اسلامی در کنار همه موانع دیده شود؛ با همه موانع نظیر جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و کارشکنی‌های مدام دشمنان، ملّت ایران به لطف پروردگار ایستادگی کرد، مقاومت نمود و در مقابل استبداد و استکبار جلوه‌ای تاریخی و جاودانه از حق‌طلبی را به نمایش گذاشت و به عزّت رسید؛ این عزّت‌مندی مایه امید است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار