مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

راه برون‌رفت از تحریم‌ها ورود به مرز دانش است/ انعقاد ۴.۳ همت قرارداد با سازندگان داخلی

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 دی 1402 | 16:50 ب.ظ
راه برون‌رفت از تحریم‌ها ورود به مرز دانش است/ انعقاد ۴.۳ همت قرارداد با سازندگان داخلی زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه نگاه مناطق نفت خیز برای شکوفایی علمی کشور است، گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خود را مکلف برای ارتقای سطح دانش کشور و مراکز علمی کشور می‌داند.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ علیرضا دانشی امروز، ۲۵ دی ماه در حاشیه انعقاد قراردادهای ساخت و خرید داخل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با شرکت‌های داخلی در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: نمایشگاه نفت امسال نمایشگاهی با کیفیت است و فضای مستعدی برای سازندگان و مجموعه‌های دانش‌بنیان و مجموعه بالادستی صنعت نفت فراهم شده تا بتوانند از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف بهره‌مند شوند.

به گزارش نخبگان، وی افزود: نمایشگاه یک بهانه است برای تبادل افکار و ارتقای فضاهای کسب و کاری که باید شکل بگیرند تا بتوان به واسطه این ارتباط شاهد رشد و توسعه باشیم و مشکلات بخش‌های مختلف را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در طی سال تلاش‌های متعدد و رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد اما در طی چند روز نمایشگاه ملاقات کردن و دیدارهای شرکت‌ها با یکدیگر فرصت مغتنمی است که همه باید از این فرصت در جهت شکوفایی اقتصاد کشور استفاده کنند.

دانشی ادامه داد: امروز یکسری قراردادها برای ساخت تجهیزات و قطعات منعقد شد که ارزش اعتباری این قراردادها معادل ۴.۳ همت است و باید پس از این شرکت‌های سازنده با اهتمام ویژه به دنبال ساخت باشند.

وی افزود: سهم عمده‌ای از این قراردادها برای رفع بیکاری استان و با توجه به جایگاه ویژه استان با شرکت‌های بومی منعقد شده است. در این زمینه باید گفت که سازندگان بومی استان خوزستان به یک بلوغ همه‌جانبه دست پیدا کرده‌اند و باید بیش از پیش از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شویم.

برنامه‌ریزی برای حدود ۳۰ قرارداد پژوهشی تولید بار اول و فناورانه

دانشی با اشاره به اینکه در بحث قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی وارد فاز دوم شده‌ایم، گفت: در طول این مدت حدود ۳۰ قرارداد پژوهشی تولید بار اول و فناورانه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به صورت ویژه در حال پیگیری آن‌ها هستیم. امروز ۹ قرارداد پژوهشی امضا کرده‌ایم و در این زمینه تلاش کرده‌ایم از توان دانشگاه صنعت نفت که مظلوم واقع شده و همچنین توان دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده کنیم.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خود را مکلف برای ارتقای سطح دانش کشور و مراکز علمی کشور می‌داند و با دانشگاه‌های مختلف استان و خارج استان همکاری کرده و خواهد کرد.

دانشی با بیان اینکه نگاه مناطق نفتخیز برای شکوفایی علمی کشور است، تصریح کرد: هر بخشی نوآوری، خلاقیت، ورود به مرز دانش و دیدگاه‌های جدید داشته باشد آمادگی داریم تا با آن بخش همکاری کنیم زیرا ما خود را خادم و حامی مجموعه علمی کشور و دانشگاه‌ها می‌دانیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: راه برون رفت تحریم‌ها ورود به مرز دانش است و ما می‌توانیم و توانسته‌ایم و خواهیم توانست که به این مهم دست پیدا کنیم./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار