بین شورا و شهرداری اهواز اختلافی نیست/ نوسازی ۱۰۰۰ ایستگاه اتوبوس تا پایان سال آینده

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 دی 1402 | 23:27 ب.ظ
بین شورا و شهرداری اهواز اختلافی نیست/ نوسازی ۱۰۰۰ ایستگاه اتوبوس تا پایان سال آینده زمان مطالعه: ۴ دقیقه شهردار اهواز گفت: با وجود اختلاف دیدگاه و سلایق که طبیعی است، بین شورا و شهرداری اختلافی نیست؛ به فضل الهی قطعا از این موج عبور خواهیم کرد و آنچه در ذهن مردم می‌ماند خدمتی است که به مردم ارائه می‌شود.
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رضا امینی در آیین بهره‌برداری از ۲۰ دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مکانیزه شست‌وشوی اتوبوس که امروز (۲۰ دی‌ماه) انجام شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص  انتخابات بر لزوم افزایش سرمایه اجتماعی تاکید و اظهار کرد: همکارانم در ارائه اعداد و آمار در گفتار تناقض نداشته باشند و هر کسی از دید خود آمار را اعلام نکند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

به گزارش خبرنگار نخبگان، وی با بیان اینکه ۷۵ درصد اعتبار این اتوبوس‌ها را دولت و ۲۵ درصد را شهرداری  پرداخت کرده است، افزود: در دهه ۸۰ سهم استفاده از وسایل شخصی ۴۵ درصد بود که امروز به ۶۰ درصد، میزان استفاده از تاکسی و آژانس از ۴۰ درصد به ۳۵ درصد، وسایل همگانی اتوبوس و ون از ۲۲ درصد به ۴ درصد رسیده است ‌و سهم سایر وسایل حمل و نقل کمتر از سه درصد است.

شهردار اهواز گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که باید تقاطع‌های غیرهمسطح مانند میدان شهید چمران، میدان شهید بندر و پارکینگ طالقانی داشته باشیم. همچنین باید ابزار هوشمند مورد نیاز در حوزه ترافیک را داشته باشیم.

وی بیان کرد: اطلاعات ناقص چیزی جز یأس ایجاد نمی‌کند و با منویات رهبری متغایر است. کسانی که به عنوان مطالبه‌گری با روش‌های نامناسب اظهارنظرهایی غیرمنطقی می‌کنند باید بدانند که مردم هوشیار هستند و تنها، کار می‌خواهند.

امینی گفت: با وجود به تحریم‌های ناجوانمردانه، اگر همه ظرفیت‌های کشور در کنار هم قرار بگیرد می‌توانیم بخشی از چالش‌ها را کاهش دهیم، بنابراین با اختلاف، افتراق و سیاه‌نمایی نه تنهایی دردی دوا نمی‌شود بلکه دردی به دردهای مردم اضافه می‌شود و باید بابت عقوبه دنیای و آخرت نگران باشیم.

وی افزود: شهرداری بدون توجه به فضاهای اخیر، فعالیت‌ها را ادامه می‌دهد. بعضی فکر می‌کنند با ایجاد این فضاها و بلوا می‌توانند برای خودشان مثل گذشته فرصتی برای دست‌اندازی به بیت‌المال پیدا کنند اما با همدلی شورای شهر، نمایندگان مجلس و دیگران مسئولان ذی‌ربط، چنین شرایطی ایجاد نخواهد شد.

شهردار اهواز با تقدیر از تلاش یوسفی نماینده اهواز در مجلس در پیگیری امور مختلف حوزه شهری گفت: یکی از اقدامات ‌آقای یوسفی در خصوص تسویه بدهی بانکی شهرداری بود. تسویه وام بانک ملت، منجر به اخذ یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اوراق مشارکت، اخذ ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق  مشارکت برای خرید اتوبوس‌ها برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ و ۳۰۰ میلیارد تومان برای امسال ‌شده است و برای سال آینده نیز اخذ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در این حوزه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین این کار موجب شد ۲۵۰ میلیارد تومان تومان اعتبار برای گردش حساب‌های مالی شهرداری داشته باشیم و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای خرید ماشین‌آلات شهری و عمرانی مصوب شد. همچنین تسهیلات پسماند و سایر بخش‌ها در حال پیگیری است که این موضوع نیز نتیجه تسویه حساب بدهی بانکی است.

امینی گفت: اگر ما مثل گذشته‌ها از این مساله عبور می‌کردیم شاید امسال بدهی به بیش از یک هزار میلیارد تومان بار منفی تبدیل می‌شد و نمی‌توانستیم از موهبت‌های بانکی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه و کار، انقلابی است و در میدان کار این موضوع نشان داده شده است ‌و مردم خوب فهمیدند اما برخی، دست و پای بیخودی برای نفهمیدن مردم می‌زنند. تلاش می‌کنند بین شورا و شهرداری اختلاف بیندازند. با وجود اختلاف دیدگاه و سلایق که طبیعی است، بین شورا و شهرداری اختلافی نیست؛ به فضل الهی قطعا از این موج عبور خواهیم کرد و آنچه در ذهن مردم می‌ماند خدمتی است که به مردم ارائه می‌شود.

شهردار اهواز گفت: تلاش می‌شود با همدلی و هم‌افزایی، ادامه کار انجام شود و دوران درخشانی از خدمات مدیریت بر جای بماند و اهواز را به روزهای روشن و آباد نزدیک کنیم.

وی بیان کرد: در همه محلات، مردم رضایت‌مندی نسبی از خدمات دارند؛ البته چالش‌هایی که در ۴۰ سال ایجاد شده، ممکن است در یک دوره برطرف نشوند اما همه ظرفیت‌ها در حال قرار گرفتن در کنار یکدیگر هستند تا رضایت‌مندی حاصل شود.

امینی گفت: نباید با اختلاف و حرف‌های بچه‌گانه بخواهیم بین ارگان حاکمیت اختلاف بیندازیم. کسانی که در گذشته سوءاستفاده و تلاش می‌کردند از طریق ظرفیت‌ها و حیله‌های شبه‌قانون نفوذ کنند و فرصت‌های شهر را به نفع خود مصادره کنند مطمئن باشند امروز روز آن اقدام نیست و نخواهد بود. محکم پای کار هستیم و تلاش می‌شود اهواز شاهد روزهای بهتر شود.

وی با اشاره به اقدامات حوزه حمل و نقل بیان کرد: آثار عدم تسویه حساب وام شهرداری در اخذ اوراق مشارکت مشخص بود. با قرار گرفتن شهرداری اهواز در لیست سیاه بانکی مشاهده کردیم که شهرهای دیگر از این محل صاحب مترو شدند اما این اوراق به متروی اهواز نرسید. اکنون دستگاه قضا رای را به نفع شهرداری اهواز صادر کرده است و پیمانکار خلع ید شده است و باید کارگاه‌ها تحویل داده شوند. اوراق مشارکت مورد نیاز برای اجرای این پروژه با حمایت وزیر کشور برای سال آینده پیش‌بینی شده است و سال آینده به این پروژه تزریق می‌شود تا مردم اهواز هر چه زودتر از این خدمت بزرگ بهره ببرند.

شهردار اهواز گفت: پروژه خط یک بی‌آرتی در طول ۱۳ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه آغاز شده است و با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است. تجهیز و ساخت ایستگاه‌ها نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به کمک دولت برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی عنوان کرد: در ۱۲ سال گذشته هر سال ۲۰ تاکسی نوسازی میشد اما برای امسال نوسازی یک هزار دستگاه برنامه‌ریزی شده که بخشی محقق شده است و به ۲ هزار دستگاه توسعه داده می‌شود. با این خدمت، شأن مردم بیشتر حفظ و اشتغال بیشتری نیز ایجاد می‌شود.

امینی با اشاره به خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس و تحویل بخشی از این اتوبوس‌ها گفت: قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز منعقد شده است که تا ۱۰ روز آینده ۱۰ دستگاه از این تعداد به اهواز تحویل داده می‌شود و تا آخر سال، ۳۰ دستگاه دیگر نیز به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: در مجموع تا پایان سال، ۷۸ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد. در فروردین‌ماه، اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال آینده نیز هر م‌ه ۲۰ دستگاه اتوبوس به اهواز تحویل داده خواهد شد و به زودی شاهد افزایش اتوبوس های شهری به ۳۰۰ دستگاه خواهیم بود.

شهردار اهواز گفت: همچنین در حال رایزنی با بخش خصوصی هستیم تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دو طبقه و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس یک طبقه دیگر وارد اهواز شود و اگر این تعداد به ناوگان اضافه شوند، به ۵۰ درصد نورم میانگین کشوری می‌رسیم و با حدود ۸۰ دستگاه موجودی ابتدای دوره مدیریت شهری فاصله زیادی پیدا می‌کنیم.

وی عنوان کرد: به یک هزار ایستگاه اتوبوس نیاز داریم؛ تا پایان سال ۱۴۰۳، یک هزار ایستگاه نوسازی می‌شوند و ۵۰ ایستگاه مکانیزه نیز پیش‌بینی شده است و بقیه این ایستگاه‌ها نیز مرمت می‌شوند. ایجاد سایه‌بان در ایستگاه‌های اتوبوس نیز جزو برنامه‌ها است.

امینی با بیان اینکه ۶۰ اتوبوس هم بازسازی می‌شوند تا چند سالی استفاده شوند، گفت: در اهواز باید تلاش شود هزینه نگهداری شهر و ترمیم کاهش یابد. امیداریم فرهنگ نگهداری و حفظ اموال بیت‌المال توسط مدیران و مردم بافرهنگ اهواز ترویج داده شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار