تاکید استاندار خوزستان بر تکمیل زنجیره زراعت، صنعت و بازار چوب

تاریخ انتشار: شنبه 11 آذر 1402 | 16:08 ب.ظ
تاکید استاندار خوزستان بر تکمیل زنجیره زراعت، صنعت و بازار چوب زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان با تاکید بر تکمیل زنجیره زراعت، صنعت، دانشگاه و بازار چوب در قالب زنجیره ارزش در استان، گفت: امیدواریم با توجه به کاشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان طی چهار سال، برای هر ۲۰ هزار هکتار یک کارخانه چوب در استان فعال شود و بتوانیم در همه ابعاد این کار را پیش ببریم.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ علی اکبر حسینی محراب در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور که امروز، ۱۱ آذرماه همزمان با سراسر کشور در نهالستان نوین چوب اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان به دلیل صنعتی بودن بخش وسیعی از استان، اندکی قصور در بحث محیط زیست داشته‌ایم اما امیدوارم با حرکتی که دولت در بحث کاشت یک میلیارد درخت آغاز کرده است، بتوانیم در استان به نحو مطلوبی عمل کنیم.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، وی افزود: عملیات کاشت درخت و زراعت چوب در استان آغاز و در این زمینه سطح زیر کشت، تامین آب و دیگر اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی در این حوزه به صورت همزمان انجام شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید فرهنگ کار در بحث زراعت چوب و کاشت درخت را در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و مردم به وجود آوریم، گفت: کاشت نهال در ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان را طی ۴ سال نشانه رفته‌ایم که قرار است امسال ۷۵ هزار هکتار از آن کاشت شود.

حسینی عنوان کرد: در این زمینه کشاورزان باید با هدایت بخش صنعتی که در این حوزه تجربه و نیاز دارد کار کشت نهال و زراعت چوب را پیش ببرند زیرا با توجه به فعالیت کارخانه‌های چوب در استان و تولیدات مختلف آن‌ها در حوزه چوب، MDF، کاغذ و… می‌توانیم از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به واردات بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کاغذ به کشور تاکید کرد: این حرکت می‌تواند یک کار بزرگ را در کشور رقم بزند. در این زمینه خوزستانی که در زمینه چوب و صنایع چوبی حرفی برای گفتن نداشت اکنون پیش قراول کار شده است و امروز به عنوان دومین استان کشور در این حوزه گام بر می‌دارد.

استاندار خوزستان با تاکید بر تکمیل زنجیره زراعت، صنعت، دانشگاه و بازار چوب در قالب زنجیره ارزش در استان، گفت: امیدواریم با توجه به کاشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان طی چهار سال، برای هر ۲۰ هزار هکتار یک کارخانه چوب در استان فعال شود و بتوانیم در همه ابعاد این کار را پیش ببریم.

حسینی با اشاره به ارزش اقتصادی زراعت چوب عنوان کرد: در کمترین حالت هر هکتار حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بهترین حالت هر هکتار زراعت چوب حدود ۵ میلیارد تومان سود دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار