معاون رئیس جمهور، میهمان نفت و گاز مارون

دکتر سلاجقه: قدردان تلاش های کارکنان صنعت نفت در عرصه جهاد اقتصادی هستیم

تاریخ انتشار: جمعه 3 آذر 1402 | 20:13 ب.ظ
دکتر سلاجقه: قدردان تلاش های کارکنان صنعت نفت در عرصه جهاد اقتصادی هستیم زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پنجشنبه ۲ آذر به همراه مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان و مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در جمع کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون حاضر و از تلاش های نیروی انسانی صنعت نفت در عرصه جهاد اقتصادی و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، دکتر علی سلاجقه با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم کاملا زیست محیطی بوده و برآورده سازی انتظارات مردم در برخورداری از محیط زیست سالم را هدف گذاری کرده است، گفت: صنعت نفت با استفاده از دانش جهان تراز خود، توسعه و تولید پایدار را در کنار رعایت استانداردها و ارتقاء شاخص های محیط زیستی راهبری کند، چراکه محیط زیست خوزستان در شرایط خاصی قرارداشته و همیاری مردم و مسئولان اعم از اجرائی و صنایع تنها راه صیانت از آن است.

وی همچنین تاکید کرد که سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان صنعت نفت را در راستای حفاظت از محیط زیست یا توسعه آن یاری و فرایندها را جهت رسیدن به نتیجه مطلوب سرعت بخشد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، جمع آوری گازهای همراه، توسعه فضای سبز، ایجاد نهالستان و هدف گذاری برای تولید ۵ میلیون نهال در سال، برنامه ریزی برای مشارکت در جنگل سازی، تزریق پساب های نمکزدایی در چاه های دفعی و نوسازی تاسیسات را از اهم طرح ها و پروژه های مبتنی بر صیانت از محیط زیست برشمرد و اظهارداشت تا پایان سال آینده، مشعل های عمده اطرف شهر اهواز و چند شهر دیگر خوزستان، کاملا خاموش خواهند شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون نیز ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این نشست گفت: ما در پیش بینی و برنامه ریزی پروژه های مرتبط با تولید، محیط زیست را در اولویت قرار می دهیم و از سوی دیگر پروژه های زیست محیطی مختلفی را نیز تعریف کرده ایم که تاثیر شگرفی بر زیست بوم گستره عملیاتی شرکت داشته است.

مهندس قباد ناصری با بیان اینکه در حال حاضر تنها درصد ناچیزی از کل گازهای همراه مشعل می شوند، خاطرنشان کرد:برای همین درصد ناچیز نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته که باهمکاری بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان تا سال آینده کاملا جمع آوری می شود.

وی پس از معرفی پروژه های عمده زیست محیطی شرکت  اعم از احداث نهالستان های شرکت با ظرفیت ۲۰۰ هزار نهال و قلمه در سال، ساخت یک دستگاه تفکیک گر سیار نفت(MOS) با توان استحصال روزانه ۵ هزار بشکه نفت، تزریق ۹۹ درصد پساب نمکزدایی به چاه های دفعی، میزبانی از NGO های فعال در عرصه محیط زیست و فراهم آوردن فرصت های فعالیت زیست محیطی و تعمیرات اساسی سریع ماشین آلات فرآیندی ، یادآور شد که شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون آمادگی خود برای میزبانی همایش سالانه هوای پاک نیز اعلام می نماید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در پایان گفت: کارکنان صنعت نفت در سخت ترین شرایط تحریمی، رسالت خود یعنی افزایش تولید برای پیشبرد اهداف کشور را با همت و عزم جهادی به انجام رساندند و در کنار این حجم عظیم از کار، دستاوردهای قابل قبولی را نیز در عرصه صیانت از محیط زیست تحقق بخشیدند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار