دکتر ناصری در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان:

دروازه‌های نیشکر به روی مردم گشوده شده است

تاریخ انتشار: شنبه 27 آبان 1402 | 20:19 ب.ظ
دروازه‌های نیشکر به روی مردم گشوده شده است زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت که با ثبت جشنواره شکرستان در تقویم ملّی رویدادهای گردشگری، صنعت نیشکر دروازه‌های خود را به روی مردم گشوده و شرایط آشنایی بیشتر را فراهم کرده است.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در نشست خبری رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان که روز چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد که ثبت عملیات برداشت نیشکر در تقویم رویدادهای گردشگری به‌عنوان یک جشنواره ملّی، اقدامی است که در دو سال اخیر صورت‌گرفته و امسال هم با برگزاری سومین جشنواره شکرستان، شناخت مردم از دستاوردهای صنعت نیشکر بیشتر خواهد شد.

وی از همراهی مدیران میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان در برگزاری این جشنواره قدردانی و ابراز امیدواری کرد که صنعت گردشگری استان در قالب تعامل، هم‌فکری و همراهی همه بخش‌ها رونق بگیرد و نام خوزستان به‌عنوان یک مقصد گردشگری در سطح کشور مطرح شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر افزود، تمهیداتی به‌منظور حمایت از فعالان صنایع‌دستی درنظر گرفته شده و شرایط ویژه‌ای برای خانواده توسعه نیشکر برای خرید محصولات در این جشنواره فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عملیات برداشت نیشکر را بزرگ‌ترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور برشمرد و اعلام کرد که باتوجه‌ به وضعیت مطلوب مزارع نیشکر، سال پرمحصولی در واحدهای هشت‌گانه رقم می‌خورد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت شود.

ناصری در پایان اظهار کرد، تاکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن نیشکر برداشت شده و تا پایان سال زراعی جاری، رشد تولید که موردتوجه ویژه مقام معظم رهبری در همه بخش‌های کشور است، رقم خواهد خورد.

آمادگی کامل برای برگزاری سومین جشنواره شکرستان

دروازه‌های نیشکر به روی مردم گشوده شده است

در ادامه این مراسم، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دهخدا نیز از آمادگی کامل این واحد نیشکری برای استقبال از مهمانان جشنواره خبرداد و گفت که همه اقدامات لازم برای برگزاری سومین جشنواره ملی شکرستان انجام شده است.

مسعود کیانی اعلام کرد که این رویداد فرهنگی به همت روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر ثبت ملی شده و کشت و صنعت نیشکر دهخدا به‌عنوان میزبان سومین جشنواره، تمام توان و امکانات خود را برای برگزاری یک رویداد به‌یادماندنی به‌کار گرفته است.

به گفته او، این شرکت در کنار تولید و اشتغال، با برگزاری جشنواره شکرستان، گام مهمی در راستای رونق گردشگری بومی در مناطق هم‌جوار برداشته است.
سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) از یکم تا سوم آذرماه، توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه شهید چمران در کشت و صنعت دهخدا برگزار می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار