در مدح مادری بنام مسجدسلیمان در سالروز میلادش 5خرداد M.i.s

دا !دردت بجونوم روزت موارک

سعید آژده
تاریخ انتشار: یکشنبه 5 خرداد 1398 | 01:25 ق.ظ
دا !دردت بجونوم روزت موارک زمان مطالعه: ۲ دقیقه نخبگان – سعید آژده : بنام خداوند بخشنده مهربان بنام خدای بیچارگان و محرومان بنام خدای ماه و مسجدسلیمان ؛خدایی که نفت را به ما عطیه داد تا ایران در جهان سربلند کند و به سعادت برسد بنام خدای نعمت و نفت. ? شهر من m.i.s سلام ! سلام مسجدسلیمان من و ماه! سلام شهر […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخبگان – سعید آژده : بنام خداوند بخشنده مهربان بنام خدای بیچارگان و محرومان بنام خدای ماه و مسجدسلیمان ؛خدایی که نفت را به ما عطیه داد تا ایران در جهان سربلند کند و به سعادت برسد بنام خدای نعمت و نفت.

? شهر من m.i.s سلام ! سلام مسجدسلیمان من و ماه! سلام شهر آریایی و اصالت و عشق
? شهر آزادمردان و عاشقان ،شهر اساطیری سرداران شهر اسطوره های ادب و شعر ،شهر هنرمندان بزرگ شهر ورزشکاران و مدال آوران نامی.شهر من مسجدسلیمان سلام!
♦️تاریخ تورا با خون و خاطره نوشته اند صدام و موشک هایش حریف تو نشد که یک هزار سردار از سرسبزی دامان تو شکفت تا ایران و امام به بزرگی مردان تو بیشتر بنازد.
?: نه انگلیس و نه عراق ،که هیچ تهاجمی به خاک و فرهنگ تو نتوانست تاثیرگذار باشد که تو تنها ماندی و من تو و عاشقان ات …
?تو و مردمی که هنوز ترکت نکرده اند تو و من تو و ما تو و تمام ایران که به تو محتاج است

? نفت تو جهانی از تشنگی را به توسعه رساند و گاز تو ،اجاق ایران را روشن نگاه داشته تا شب های تهران سرد نباشند تا ایران با گرمای شعله های آبی و عشق تو زمستان اش آرام و عاشقانه باشد

?شهر من m.i.s  سلام  روزت مبارک مادر افسانه ای ما تو مام من و کارونی  که لب های تشنه با تو سیراب گشته اند ،خروش آب ها و امواج کارون در تو زیبایی ات را  هرگز از چشم ها پنهان نخواهد کرد که تو بالابلندترین   بهار فصل هایی.

?تو مامن عاشقان اساطیر و قله  آسماری هستی تو دیار مهربانوان و مردان متعصب ایرانی ،آب را و برق را تو یک جا به ایران هدیه می دهی مثل نفت و گاز و معادن دیگرت مادر!
?و ساکت و صبور در تاریخ و تقویم زیبا نشسته ای و لب به شکوه هرگز نگشوده ای…..
?بنازم صبوریت را ای مادر که با این همه بزرگی ،هیچ فخر و فرهیختگی ات را به نظاره نگذاشته ای پس چرا تو را نستایم؟! پس از چه گرامی ات ندانم که سالروز تو بی گمان خجسته و خرسندی ست…..

♦️ چه نام ها در تو نوزادی شان را گذراندند و جهان به درک بزرگی شان رسید و ایران به شکوه آنان بر خود فاخر است پس از چه گرامی ات ندارم من!؟

? تو سزاوار سلام من و عاشقان ایرانی که سهم تو در قلب ما ثروتی ثابت است که هیچ کس چون تو در ما زیبا نیست تو سزاوار سلامی که سالروز تو را صمیمانه در قلبم گرامی می دارم ای صلابت ساکت! در سکوت تو هزاران حرف مکنون است ….در سکوت تو عشق با هزاران شکوه تنها با زبانی محلی سخن می گوید بگو بامن با همان لهجه قشنگت :
((دا !چندی دلوم،سیت تنگه،دا چندی اخومت./دا! دردت بجونوم!
دا روزت موارک))

?سعید آژده پنجم خرداد ۱۳۹۵ساعت ۰۴:۰۶ مسجدسلیمان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار