تبدیل ۸۰ درصد شبکه فشار ضعیف برق از سیم به کابل درخوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آبان 1402 | 13:49 ب.ظ
تبدیل ۸۰ درصد شبکه فشار ضعیف برق از سیم به کابل درخوزستان زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان : ۸۰ درصد شبکه فشار ضعیف برق خوزستان تاکنون از سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش نخبگان، علی خدری اظهار کرد: طول شبکه برق فشار ضعیف این شرکت ۱۴ هزار و ۱۵۱ کیلومتر است که در آینده نزدیک این حجم از شبکه کاملا به کابل خود نگهدار تبدیل خواهد شد.

خدری با اشاره به این که متوسط کشوری در تبدیل شبکه برق از سیم به کابل خودنگهدار ۵۰ درصد است و این عدد در این شرکت به ۸۰ درصد رسیده است، گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل برخورد اشیا و کاهش انرژی توزیع نشده، آزادی عمل بیشتری در طراحی خطوط جهت کاهش فاصله حریم از مهمترین مزایای احداث شبکه‌های کابلی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: طول شبکه برق خوزستان هم اکنون در ۲ بخش فشار متوسط و ضعیف به ۳۴ هزار کیلومتر رسیده است که در تابستان ۱۴۰۲ بیش از ۸۰۰ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

کابل خودنگهدار به کابلی روکش‌دار و دارای عایق XLPE و هادی از جنس آلومینیومی و سیم نگهدارنده گفته می‌شود که با هدف توزیع و انتقال نیرو در خطوط هوایی روی پایه‌های توزیع برق و دکل‌ها با یک نگهدارنده نصب می‌شوند.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند./ خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار