امسال رشد تولید در صنعت نیشکر محقّق می‌شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 آبان 1402 | 09:21 ق.ظ
امسال رشد تولید در صنعت نیشکر محقّق می‌شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، تولید حداکثری و تحقّق «رشد تولید» را راهبرد اصلی صنعت نیشکر برشمرد و اعلام کرد که در سال زراعی جاری این هدف در سایه برنامه‌ریزی‌های انجام شده محقّق می‌شود.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/  به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری پنج‌شنبه (۱۱ آبان‌ماه) در نشست هیئت مدیره شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با مدیران نیشکری، حمایت سهامداران، تلفیق تجارت و تولید، برنامه‌ریزی و همت جهادی کارکنان را بسترساز تحقق رشد تولید برشمرد. 

به گفته او، در سال مزیّن به «رشد تولید»، سال پرمحصولی در واحدهای هشت‌گانه نیشکری رقم می‌خورد و تولید شکر نسبت به سال گذشته، افزایشی ۵۰ درصدی خواهد داشت.

تاکنون ۱۰۰ هزار  تُن شکر تولید شده است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به شروع برداشت نیشکر از ۱۸ مهرماه، گفت که تاکنون یک میلیون تُن نیشکر از واحدهای هشت‌گانه برداشته شده که از این میزان، بیش از ۱۰۰ هزار  تُن شکر تولید شده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد صنعت نیشکر، گفت که در اسفندماه سال ۱۳۶۸ عملیات اجرایی طرح توسعه نیشکر به وسعت ۱۰۰ هزار هکتار آغاز شد؛ این شرکت دارای هفت کشت و صنعت امام خمینی (ره)، دهخدا، دعبل خزاعی، حکیم فارابی، سلمان فارسی، امیرکبیر، میرزا کوچک‌خان است که در مهرماه سال ۱۴۰۰، هفت‌تپه به‌عنوان هشتمین واحد نیشکری به این شرکت اضافه شد.

ناصری خط تولید ام.دی.اف کشت و صنعت امیرکبیر و کارخانه کاغذ سلمان فارسی را دو طرح اساسی در صنایع پایین‌دستی نیشکر برشمرد و افزود: با احداث این دو کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، ارزش‌افزوده قابل‌توجهی به دلیل مصرف باگاس نیشکر ایجاد خواهد شد و با تولید دو محصول بسیار مهم، از نابودی بخش زیادی از جنگل‌های کشور جلوگیری شده و تأثیر زیست‌محیطی قابل‌توجهی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تولید ام.دی.اف در شرکت لوح سبز جنوب نیز اشاره کرد و افزود، لوح سبز یکی از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر است که در سه سال گذشته تولید آن افزایش‌یافته و توانسته با استفاده از باگاس نیشکر، تحولی در صنایع چوبی ایجاد کند.

روند افزایشی تولید شکر در هفت‌تپه

وی در ادامه به بیان اقدامات صورت‌گرفته برای برون‌رفت هفت‌تپه از مشکلات سخن گفت. ناصری افزود: پس از واگذاری هفت‌تپه به توسعه نیشکر، همه مشکلات این واحد نیشکری رفع شد و پیش‌بینی می‌شود تولید شرکت هفت‌تپه نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰۰ درصدی داشته باشد.

ناصری در پایان از سهامداران شرکت توسعه نیشکر در پشتیبانی و حمایتشان از این مجموعه قدردانی کرد و تأکید کرد که هدف‌گذاری برای سوددهی بیشتر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

در ادامه این نشست، مدیران عامل واحدهای نیشکری و صنایع جانبی گزارشی از روند کار و فعالیت‌ها را ارائه دادند.

هیئت مدیره شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا پس از این نشست، از کشت و صنعت‌های امیرکبیر، فارابی، مؤسسه تحقیقات و شرکت خمیرمایه و الکل رازی بازدید کردید. در این بازدیدها، هیئت مدیره شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با ظرفیت‌های این صنعت در برداشت نیشکر، تولید الکل طبی و خمیرمایه، تولید شکر، دستگاه‌های نوین آبیاری و… آشنا شدند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار