مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

توانمند سازی مجموعه‌های مردمی از اهداف رویداد ملی سبک زندگی است

تاریخ انتشار: شنبه 6 آبان 1402 | 09:47 ق.ظ
توانمند سازی مجموعه‌های مردمی از اهداف رویداد ملی سبک زندگی است زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: رویداد ملی سبک زندگی که امروز دومین دوره آن بود به دنبال آن است تا مجموعه‌های مردمی توانمند شوند.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان، مجید منادی عصر امروز جمعه در مراسم رویداد ملی سبک زندگی که در دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد برای استفاده و گفت‌وگوی مؤسسات و فعالان سبک زندگی برگزار شده است؛ اگر مجموعه یا فضایی در خوزستان است، حجاب معاصرت و نزدیکی نباید بر او سایه بیفکند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: خدمات و فعالیت‌هایی در برخی مجموعه‌های فرهنگی خوزستان اتفاق می‌افتد که بعضی از آنها در سطح کشور تقریباً رقیب ندارند و یا اینکه اگر فعالیتی در این سطح انجام می‌شود، این فعالیت یکی از کارهای کشوری و ملی است که عنوان ملی به درستی برای آن انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته، رویداد ملی زندگی با موضوع «سبک زندگی اسلامی» برگزار شد که یک بُعد آن در خوزستان بود اما برنامه اصلی که دارای اندیشه والا و ارزشمند بود در تهران برگزار شد. امیدواریم امسال با آسیب شناسی، نگاه به گذشته و برنامه‌ریزی رو به آینده بتوانیم این سبک برنامه‌ها را بیشتر در استان داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه طرح توانمندسازی مجموعه‌های مردمی در این اداره کل تدوین شده و بزودی منتشر و ارائه خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه‌های مردمی که در خوزستان است توانمندی، ظرفیت و انگیزه بالایی دارند که باید از آنها استفاده شود و ایجاد فضا برای استفاده از آنها وظیفه ما است؛ لذا به دنبال آن هستیم تا مجموعه‌های مردمی را نه تنها در اهواز بلکه در سراسر استان توسعه دهیم.

منادی گفت: مساله سبک زندگی، امروز گلوگاه مباحث فرهنگی ما بوده که بسیار مهم است. توانمند سازی یکی از اهداف مجموعه رویداد سبک زندگی است که می‌خواهد بگوید مجموعه‌های مردمی ما مبنای اصلی دارند اما چه کاری انجام دهند که کار آنها مؤثر باشد و توسعه پیدا کند زیرا برخی از ما فکر، انگیزه و محتواهای درستی داریم اما در روند فعالیتی مالی و برنامه‌های اقتصادی، کار تشکیلاتی، رسانه‌ای و تبلیغاتی ضعف داریم که باید آن را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: اگر امروز مخاطب شهرستان‌های ما ۱۰۰ نفر است چرا به چند ۱۰ هزار نفر نرسد؟ یا اینکه چرا اگر محتوایی در ذهن ما است تا کنون به کتاب و محتواهای جذاب قابل ارائه در فضای مجازی تبدیل نشده است؟ بنابراین رویداد ملی سبک زندگی که امروز دومین دوره آن بود به دنبال آن است تا مجموعه‌های مردمی توانمند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه فعالان حوزه مد و لباس و هنری استان امروز در این رویداد حضور داشته‌اند، اظهار کرد: مجموعه‌ها باید کنار هم قرار گیرند، فکر و محتوا در کنار توانمندی بیاید که ما در موضوع سبک زندگی پیشگام باشیم تا بهترین لباس‌ها و پوشاکی که در کشور باید ارائه شود، از خوزستان باشد اما تا این لحظه مجموعه‌های کنار هم نبوده‌اند و خوزستان در این زمینه مغول مانده است.

منادی گفت: برنامه‌های سبک زندگی و مجموعه‌هایی که در برنامه‌های توانمندسازی شرکت می‌کنند در برنامه‌های حمایتی که رخ می‌دهد در اولویت کار ما قرار می‌گیرند تا بتوانند کار خود را پیش ببرند.

به گزارش نخبگان ارائه رسته‌های سبک زندگی توسط «حسین عباسی اصل» دبیر رویداد ملی زندگی، نقش پذیری در فضای مجازی توسط حجت الاسلام موسوی مدیر مرکز شتاب دهنده صنایع فرهنگی و چرخه ایده تا مصرف توسط «نفیسه نوری» کارگاه‌هایی بود که در این رویداد برگزار شد. /مهر

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار