۹ مهر یادآور خلق اولین پیروزی مردمی درخشان دفاع مقدس

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 مهر 1402 | 20:45 ب.ظ
۹ مهر یادآور خلق اولین پیروزی مردمی درخشان دفاع مقدس زمان مطالعه: ۲ دقیقه نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت ماندگار مردم حمیدیه در دفاع مقدس و خلق اولین پیروزی مردمی درخشان، خواستار ثبت ملی مقاومت مردم حمیدیه شد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان-  آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت مقاومت ماندگار مردم حمیدیه در ۹ مهرماه ۱۳۵۹ و خلق اولین پیروزی مردمی درخشان دفاع مقدس پیام صادر کرد.

 

متن پیام آیت الله کعبی که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ وَإِنْ یَخْذُلْکُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (ال عمران ١۶٠)

سلام و صلوات خدا و فرشتگان و اولیای الهی بر شهدای دفاع مقدس و ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس بویژه قهرمانان حماسه ساز روز نهم مهرماه ۱۳۵۹. روز مقاومت مردم حمیدیه.

حماسه مقاومت ماندگار مردم حمیدیه در نهم مهرماه ۱۳۵۹ و خلق اولین پیروزی مردمی وغلبه بر ماشین جنگی بعثیان و متوقف کردن آنان و جلوگیری از پیش روی به سمت اهواز باید در تاریخ دفاع مقدس ثبت ملی شود.

حماسه نهم مهر ماه حمیدیه نشان ایمان و غیرت و وفاداری و فداکاری وایثار وجوانمردی وعزم واراده عشایر ومردم وبرخورداری از روحیه وتفکر بسیجی در طرد متجاوزان صدامی است. همکاری مردم در ازاد کردن اب به زمین‌های کشاورزی اطراف حمیدیه وحضور به هنگام وسرشار از ایمان وعشق وایثار مردم حمیدیه برای مقابله با دشمنان ودفاع از سرزمین ایران و حمل سلاح و همکاری با نیرو‌های بسیجی وپاسدار عاشق شهادت با اسلحه ارپی چی ۷ و اتش توپخانه ارتش دلاور و نیز تیز پروازان هوانیروز با هیلی کوپتر و الطاف وامداد ونصرت الهی دشمنان را وادار به عقب نشینی مفتضحانه نمود و اولین پیروزی درخشان باحضور در صحنه نبرد توسط مردم حمیدیه وهمکاری دلیرمردان بسیجی وسپاهی وارتش رقم خورد.

هم اکنون نیز با وحدت و همدلی و امید افرینی والهام بخشی با بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی وروحیه وتفکر بسیجی وجبهه‌ای وبا الگو گیری از حماسه ۹ مهر مردم حمیدیه می‌توان بر تمامی مشکلات غلبه نمود وشکوفایی مادی و معنوی سرزمین ایران اسلامی را به ارمغان اورد.

رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم حمیدیه و اولین فرمانده سپاه حمیدیه سرلشکر شهید علی هاشمی رضوان الله تعالی علیه فراموش شدنی نیست. ادای حق مردم حمیدیه، با نگاه ملی و توجه ویژه مدیران استان خوزستان و شهرستان حمیدیه و خدمت صادقانه به مردم عملی می‌شود.

قدر و منزلت مردم ایثارگر و مقاوم و رشادت‌های آنان را بدانیم و در افزایش سرمایه اجتماعی و رضایت مندی عمومی و تقویت وحدت و امنیت و اقتدار ملی کوشا باشیم.

انتظار ان است اهتمام ویژه‌ای به رشد و توسعه شهرستان حمیدیه صورت پذیرد.

بر تقویت فرهنگ ایمان و عمل صالح و تحکیم برادری و مواسات مومنانه و تقویت روحیه خدمت جهادی وتقویت ارزش‌های دفاع مقدس و بهره مندی از جوانان حمیدیه در جایگاه‌های شایسته وتوجه به شبکه بهداشت وسلامت واب وفاضلاب وحمایت واموزش وترویج کشاورزی و اصلاح الگوی کشت و مدیریت عادلانه اب کرخه و تقویت زیر ساخت‌ها وراه اندازی صنایع تبدیلی و تقویت سرمایه گذاری و نهضت کار افرینی واشتغال به طور ویژه تاکید می‌شود./خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار