جایگزینی ۱۴ مدرسه نیشکر بجای مدارس کانکسی و فرسوده

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 مهر 1402 | 13:30 ب.ظ
جایگزینی ۱۴ مدرسه نیشکر بجای مدارس کانکسی و فرسوده زمان مطالعه: < 1 دقیقه با همکاری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان چهارده مدرسه به جای مدارس کانکسی و فرسوده در مناطق محروم خوزستان به بهره برداری رسید.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت : عملیات ساخت ۱۴ مدرسه و اضافه شدن ۶۷ کلاس درس به فضای آموزشی روستا‌های محروم همجوار شرکت های این مجموعه انجام شد.

عبدعلی ناصری افزود : بسیاری از دانش‌آموزان این روستا‌ها در گذشته ناچار به ترک تحصیل و حتی مهاجرت از روستا بودند و با سختی‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کردند و حالا  اوضاع رو به بهبود است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح آموزشی در مناطق پیرامونی تاثیرگذار است گفت : این شرکت طی سال‌های اخیر در کنار ساخت مدارس، در زمینه تجهیز، نوسازی و اهدای بسته‌های آموزشی نیز در کنار آموزش و پرورش بوده است.

ناصری می گوید : یکی از آثار مثبت مدرسه‌سازی و کمک به ارتقای آموزشی، جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و همچنین ممانعت از مهاجرت از روستاهاست؛ در روستایی که مدرسه ساخته شده باشد والدین دیگر برای تحصیل فرزندان‌شان به شهر‌ها مهاجرت نمی‌کنند.

وی گفت : علاوه بر مدرسه‌سازی، بازسازی، تجهیز و تعمیر بیش از ۱۳۰ مدرسه روستایی همجوار تاسیسات نیشکر نیز تاکنون توسط این شرکت انجام شده است.

تامین و برقراری سرویس‌های ایاب و ذهاب معلمان و دانش آموزان در مناطق پیرامونی، اهدای بسته‌های آموزشی و لوازم التحریر به دانش آموزان، تامین بسته‌هایی معیشتی برای دانش‌آموزان و… از دیگر اقدامات این شرکت است که با هدف توسعه آموزشی و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی در استان خوزستان انجام شده است./  خبرگزاری صدا و سیما  خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار