اجرای بیش از ۷ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار: سه شنبه 28 شهریور 1402 | 17:15 ب.ظ
اجرای بیش از ۷ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس زمان مطالعه: ۳ دقیقه سردار نعمت‌الله باقری با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دنیا دو قطب شرق و غرب بود و هر کسی به دنبال یافتن دست برتری بر دیگری بود، اما وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد در کنار هم قرار گرفتند تا اجازه ندهند انقلاب اسلامی رقم بخورد و به حرکت خود ادامه دهد، اما علی‌رغم این دشمنی‌ها و تقابل با جمهوری اسلامی، چیزی جز پیروزی نصیب ما نشد.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جانشین فرماندهی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان از اجرای ۶۰ عنوان و ۷ هزار و ۷۷۶ برنامه در سطح استان خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.


به گزارش خبرنگار نخبگان سردار نعمت‌الله باقری، جانشین فرماندهی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس که امروز ۲۸ شهریورماه برگزار شد، با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی اربعین گفت: امام راحل روضه‌های محرم و صفر را به عنوان عامل تداوم انقلاب اسلامی می‌دانست و ما این موضوع را در اربعین امسال دیدیم. علی‌رغم تلاش دشمن که سعی کردند اربعین و عزاداری محرم را ضعیف و کمرنگ کنند این گونه نشد. دشمنان نقش اربعین و روضه‌های خانگی را می‌دانند. امسال ۲۰ درصد افزایش زائر اربعین داشتیم و ۷۰ درصد زائرانی که از مرزهای خوزستان عبور کردند خوزستانی بودند.

وی با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دنیا دو قطب شرق و غرب بود و هر کسی به دنبال یافتن دست برتری بر دیگری بود، اما وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد در کنار هم قرار گرفتند تا اجازه ندهند انقلاب اسلامی رقم بخورد و به حرکت خود ادامه دهد، اما علی‌رغم این دشمنی‌ها و تقابل با جمهوری اسلامی، چیزی جز پیروزی نصیب ما نشد.

باقری ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر جا جنگ شد بخشی از کشور از دست رفت، اما در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، یک وجب از کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت. یکی از دلایلی که باعث شد در دوران دفاع مقدس مقابل دشمنان با آن حجم از امکانات بایستیم حضور مردم در صحنه بود. در بحران امنیتی ۱۴۰۱ هم همه دشمنان در یک صف علیه جمهوری اسلامی بودند، اما حضور مردم نقشه آن را نقش بر آب کرد. یکی دیگر از عوامل پیروزی ما در جنگ تحمیلی تبدیل اخلاق نظری به عملی بود. ما در دوران دفاع مقدس عالمانی(شهدا) را تحویل دادیم که راه یکساله را یک شبه رفتند.

جانشین فرماندهی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: یکی از مواردی که دشمن انگشت روی آن گذاشته این است که امام مرد جنگ نبود، اما حوادث جنگ نشان داد که مدیریت جنگی امام فراتر از فکر یک فرمانده جنگی دانشگاه رفته بود و مدیریت جنگی امام یکی از دلایل پیروزی ما بود. امروز حتی وضعیت تحریم‌ها هم متفاوت شده است. ما اکنون به مرحله بازدارندگی رسیده‌ایم و دشمنان ما حرفی در اقدام سخت علیه جمهوری اسلامی ندارند. اما دشمنان ما دست بردار نیستند؛ آنها می‌دانند در حوزه سخت، نرم، شناختی، ترکیبی، سیاسی و اقتصادی نمی‌توانند علیه ما اقدامی کنند بنابراین شیوه جنگ خود را عوض کردند.

وی ادامه داد: دشمنان دست بر نقاط ضعف جمهوری اسلامی می‌گذارند؛ بنابراین اصحاب رسانه باید واقعیت‌های جامعه را ارائه کنند. روایت اول را ارائه دهند. نقاط قوت جمهوری اسلامی را به مردم نشان دهند. دشمن مثل یک مگس در ایران می‌گردد و روی نقطه زخمی می‌نشیند. این را بدانید تا زمانی که انقلاب اسلامی هست، دشمنی دشمنان هم خواهد بود. اکنون بیش از ۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ملت ایران آزاد شدند و این نشان‌دهنده آن است که دشمن در مقابل خواست‌های ملت ایران مستأصل شده است. دشمنان اعلام کردند در مقابل مردم ایران شکست خوردیم و نتوانستند اتفاقات سال گذشته را تکرار کنند. مشکلات معیشتی را کسی نمی‌تواند منکر شود اما اگر خودمان‌ را با کشورهایی که هیچ تهدید و فشار اقتصادی ندارند مقایسه کنیم ما توانمندتر هستیم.

باقری با بیان اینکه دفاع مقدس امروز به عنوان برگ طلایی برای نسل‌های گذشته و حال و آینده است و آیندگان باید به آن افتخار کنند، افزود: دشمن دنبال آن است که دفاع مقدس، قدرت رهبری و فرماندهان جنگی ما را زیر سوال ببرد و این هفته فرصتی برای گفتمان و جهاد تبیین در حوزه ایمان و عقیده است. گفتمانِ محوری هفته دفاع مقدس امسال، جهاد تبیین و شعار محوری «ما متحد هستیم» است.

جانشین فرماندهی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ۶۰ عنوان برنامه در سطح استان خوزستان و ۷ هزار و ۷۷۶ برنامه اجرا خواهد شد، افزود:‌ دیدار مقام معظم رهبری به صورت ویدئوکنفرانس با بسیجیان و سپاهیان و پایگاه‌های مقاومت علاوه بر دیدار حضوری انجام می‌شود. هم چنین امسال سپاه استان میزبان رژه ۳۱ شهریور است.

وی ادامه داد: رزمایش فرهنگی رهروان شهدا ویژه سربازان(دیدار با خانواده‌های شش هزار و ۴۰۰ شهید سرباز، بسیجی و پاسدار)، برگزاری اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب در ۵ مهر، بازسازی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان ۳ تا ۵ مهر در آبادان، تقدیر از سربازان نمونه نیروهای مسلح در خوزستان، همایش رسانه با موضوع مقاومت و پایداری، برگزاری مراسم آزادسازی حمیدیه ۹ مهر در حمیدیه، برگزاری نمایشگاه کتاب، عفاف و حجاب و نوشت‌افزار ایرانی، ۲۶۰ پیش‌یادواره دومین کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان، برنامه‌های روشنگری، برگزاری‌ شب شعر، افتتاح ۵۸ پروژه محرومیت زدایی، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس در حوزه جهاد تبیین، توزیع بسته‌های معیشتی و… از جمله برنامه‌های سپاه استان در هفته دفاع مقدس است./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار