جلسه تحلیل محیط کلان در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد/شناسایی و بررسی تهدیدها و فرصت های حوزه صنعت فولاد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 شهریور 1402 | 19:47 ب.ظ
جلسه تحلیل محیط کلان در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد/شناسایی و بررسی تهدیدها و فرصت های حوزه صنعت فولاد زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیر سیستم ها و استراتژی سازمانی شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با بررسی محیط کلان سازمان و میزان تاثیرگذاری عوامل بیرونی، تهدیدها و فرصت های حوزه صنعت فولاد شناسایی و براساس آن برنامه ریزی می شود.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخبگان/ مدیر سیستم ها و استراتژی سازمانی شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با بررسی محیط کلان سازمان و میزان تاثیرگذاری عوامل بیرونی، تهدیدها و فرصت های حوزه صنعت فولاد شناسایی و براساس آن برنامه ریزی می شود.


به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، مهندس کریم ثابتی در حاشیه جلسه بررسی محیط کلان، در گفتگو با خبرنگار این واحد، اظهار کرد: برای آنکه بتوان زبانی مشترک میان مجموعه شرکت با دنیای پیرامونی ایجاد کرد، می توانیم از الگوها و مدل ها از جمله مدل BSC یعنی کارت امتیازی متوازن استفاده کنیم.

وی افزود: مطابق مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) کار بررسی و تحلیل محیط کلان در ۶ حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژی، قانونی و زیست محیطی انجام می شود که باید میزان تاثیر بلند مدت این عوامل بر فعالیت‌های شرکت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

ثابتی با بیان اینکه در این مدل، هفت گام تعریف شده که اولین آن رضایتمندی ذینفعان است، گفت: بر همین اساس، ابتدا باید ذینفعان شامل جامعه، کارکنان، سهامداران و مشتریان، تامین کنندگان، نهادهای دولتی و محلی و….شناسایی و با ایجاد ساز و کار مناسب نسبت به تامین رضایت آنها اقدام شود.

مدیر سیستم ها و استراتژی سازمانی شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: در مرحله بعد باید ارکان جهت ساز شامل ماموریت، چشم انداز و ارزش های سازمانی مشخص شود، با الهام بخشی به کارکنان، چشم انداز و افق روشن برای سازمان را ترسیم کرد.

وی به تعریف ماموریت های سازمانی با اهداف مشخص و بر اساس ارزش ها اشاره و عنوان کرد: باید ببینیم چه مواردی برای مدیریت کلان، اعضای هیأت مدیره و کارکنان شرکت دارای ارزش است تا بتوان به تبع آن، بررسی های بعدی را انجام دهیم.

ثابتی با بیان اینکه در این مدل، سه محیط باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: ابتدا باید به بررسی محیط کلان کارخانه پرداخت و در ادامه محیط صنعت و در نهایت محیط درونی بررسی شوند که هر کدام اهداف خاص خود را دارند.

مدیر سیستم ها و استراتژی سازمانی شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه توضیح داد: محیط کلان کارخانه شامل عواملی است که میزان تاثیرگذاری آنها بر ما بیشتر و تاثیرگذاری ما بر آن کمتر است و در محیط صنعت نیز میزان تاثیرگذاری صنایع مشابه بررسی می شود.

وی با بیان اینکه از بررسی محیط های کلان و صنعت، نقاط تهدیدها و فرصت ها بدست می آید، تشریح کرد: پس از آن، به بررسی محیط درونی شرکت با هدف جمع آوری و شناسایی نقاط ضعف و قوت می پردازیم که براساس کلیه این بررسی ها، نقشه هدف ۳ تا ۱٠ ساله ترسیم و هدفگذاری های سالانه برنامه ریزی می شود.

ثابتی در پایان بیان کرد: به همین منظور و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان آذرماه امسال، کلیه فعالیت های سال آینده از جمله برنامه های توسعه ای، تولید و منابع پیش بینی می شود تا از ابتدای سال آینده با قدرت کارها انجام شود.

گفتنی است، ارزیابی عملکرد استراتژیک یکی از بهترین راه های تصمیم گیری مدیران است که به صورت مستمر، جلسات آن در قالب مدل BSC که مخفف Balanced Scorecard است، در شرکت فولاد اکسین خوزستان و با حضور مدیران شرکت تشکیل می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار