تولید نفت به شرایط قبل از تحریم‌ها برگشت/ میزان فروش ‌به بالاترین سطح ‌رسید‌

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 شهریور 1402 | 21:37 ب.ظ
تولید نفت به شرایط قبل از تحریم‌ها برگشت/ میزان فروش ‌به بالاترین سطح ‌رسید‌ زمان مطالعه: ۳ دقیقه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: از لحاظ وضعیت تولید نفت به شرایط قبل از تحریم‌ها برگشته‌ایم در زمان حاضر میزان فروش نفت به بالاترین سطح خود رسیده است. به گزارش نخبگان و به نقل از تسنیم ، علیرضا دانشی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در یک […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: از لحاظ وضعیت تولید نفت به شرایط قبل از تحریم‌ها برگشته‌ایم در زمان حاضر میزان فروش نفت به بالاترین سطح خود رسیده است.


مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

به گزارش نخبگان و به نقل از تسنیم ، علیرضا دانشی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در یک وسعت جغرافیایی ۷۰ هزار کیلومترمربع در ۷ استان در حال فعالیت است.

وی در ادامه افزود: این شرکت دارای ۲۲۲ تأسیسات عظیم و ۳۰هزار کیلومتر خطوط لوله‌های جریانی نفت و ۴۳ هزار نفر پرسنل اعم از رسمی، قراردادی، پیمانکاری و ارکان ثالث دارد.

دانشی با بیان اینکه تولید نفت جهت خوراک پالایشگاه‌های کشور به‌عهده شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است، گفت: خوراک مجموعه پتروشیمی‌های بندرامام را مناطق نفت‌خیز جنوب تأمین می‌کند و ۷۵درصد صادرات نفت کشور را مجموعه نفت در این ۷ استان حاصل می‌کند.

وی تصریح کرد: با شکل‌گیری دولت سیزدهم و هدف‌گذاری‌های جدید جهت دست یافتن به موفقیت‌های بیشتر در حال تلاش جهت اصلاح شیوه‌نامه‌ها، پرکردن انبارها، مرتفع کردن بدهی‌های سنگین، ارتقاء ارائه کارهای بهتر هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ابراز کرد: در ۲۰ ماه گذشته در تأمین قطعات به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست یافته‌ایم که در این مدت بدهی‌های خود را برطرف کرده‌ایم و سقف تولید نفت به وضعیت مناسب رسیده است.

وی اعلام کرد: از لحاظ وضعیت تولید نفت به شرایط قبل از تحریم‌ها برگشته‌ایم در زمان حاضر میزان فروش نفت به بالاترین سطح خود رسیده است.

دانشی عنوان کرد: پس از سال‌ها توانسته‌ایم نفت جنوب را دارای برنامه منسجم کنیم، که موفق شدیم از شرکت ملی نفت ایران مصوبه یک برنامه ۵ساله دریافت کنیم.

وی با تأکید به اینکه “رسیدن به تولید ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه نفت در سال و توسعه ۱۶ مخزن گازی جهت پایداری و ارتقای سطح پتروشیمی‌ها از اهداف اصلی ماست”، گفت: در زمان حاضر با تدابیر اندیشیده‌شده در مهندسی مناطق نفت‌خیز جنوب در بهترین وضعیت تأمین خوراک پتروشیمی‌ها در ۴ سال گذشته قرار داریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تصریح به اینکه “برخی از شیوه‌نامه‌های گذشته را اصلاح کرده‌ایم”، اضافه کرد: اصلاح شیوه‌نامه‌ها جزء برنامه‌های کاری ماست که با دستور العمل وزیر، برخی از شیوه‌نامه‌ها خارج از وزارت نفت هستند اما جهت اصلاح آنها نیز تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از پروژه‌های مهم ما جمع‌آوری گازهای مشعل بود که در گذشته با پیشرفت ١� درصدی کار را تحویل گرفتیم و تا انتهای سال گذشته به ۴۵ درصد پیشرفت در جمع‌آوری گازهای مشعل در بیدبلند خلیج فارس رسیدیم.

دانشی در خصوص شکل‌گیری قرارگاه‌های جهادی و تعیین تکلیف پروژه‌های تکمیل‌نشده گفت: در ۲۰ ماه گذشته این پروژه‌ها مهم و موردنیاز بوده‌اند که در یک شرایط حاد قرار داشته‌اند و اکنون با تعیین تکلیف مجدد و ساماندهی آنها در حال اقدام جهت عقد قرارداد هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از این پروژه‌ها ردیف c نمک‌زدایی متمرکز بود که حدود ١۵ سال به بهره‌برداری نرسید، اما اکنون با یک اقدام جهادی در شرکت کارون وارد مدار تولید شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عنوان کرد: در سال جاری بهره‌برداری از ۷۷ پروژه هدف‌گذاری شده است که ۱۵ پروژه در مردادماه به بهره‌برداری رسید و تا اواخر سال جاری این ۷۷ پروژه تکمیل می‌شود که کمک شایانی به توان عملیاتی می‌کند.

وی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، اظهار کرد: متأسفانه اختیار مسئولیت‌های اجتماعی به‌صورت مستقیم با ما نیست، و در یک معاونت شرکت ملی نفت ایران مدیریت می‌شود.

دانشی با تأکید به اینکه اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی باید در زیرساخت‌ها هزینه شود، عنوان کرد: مجموع خدمات و پولی که دولت سیزدهم از اعتبارات نفت به‌عنوان مسئولیت‌های اجتماعی به خوزستان اختصاص داد حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است که انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی منسجم جهت رفع بسیاری از این مشکلات استان داشته باشد.

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن گفت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همانند سایر وزارتخانه‌ها در حال انجام اقدامات خود در خصوص نهضت ملی مسکن است و زمین‌هایی در مناطق نفت‌خیز، امیدیه، گچساران و اهواز تعیین شده است که در حال رایزنی با سازمان مسکن و شهرسازی جهت ساخت هستیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار