پیش‌بینی برداشت ۲۵ تُن انگور از تاکستان هفت‌تپه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 خرداد 1402 | 19:49 ب.ظ
پیش‌بینی برداشت ۲۵ تُن انگور از تاکستان هفت‌تپه زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیر باغبانی و دامپروری کشت و صنعت هفت‌تپه از پیش‌بینی برداشت بیش از بیش از ۲۵ تُن انگور خبر داد و گفت، بازار انگور تولیدی این واحد نیشکری به دلیل کیفیت بالا و عدم استفاده از سموم کشاورزی، پررونق است و به شهرهای مختلف استان فرستاده می‌شود. این روزها، صدای خوش برداشت انگور از جوار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیر باغبانی و دامپروری کشت و صنعت هفت‌تپه از پیش‌بینی برداشت بیش از بیش از ۲۵ تُن انگور خبر داد و گفت، بازار انگور تولیدی این واحد نیشکری به دلیل کیفیت بالا و عدم استفاده از سموم کشاورزی، پررونق است و به شهرهای مختلف استان فرستاده می‌شود.

این روزها، صدای خوش برداشت انگور از جوار مزارع نیشکر هفت‌تپه شنیده می‌شود؛ یاقوتی، شاهانی، پرلت و چند نمونه دیگر، محصول به‌بار نشسته بزرگترین تاکستان ایران است.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، خوشه‌های پُربار انگور هفت‌تپه زیر سایه برگ‌های پهن و سبز تاکستان، حکایت‌ها دارد از همّت کارگرانی که از جانِ دل، شهد شیرین را به دانه‌های تاک، ارزانی داشتند و اکنون با فصل برداشت، چشم بازار به این نوبرانه گوارای تابستانی است.

مدیر باغبانی و دامپروری کشت و صنعت هفت‌تپه از پیش‌بینی برداشت بیش از بیش از ۲۵ تُن انگور خبر داد و گفت، بازار انگور تولیدی این واحد نیشکری به دلیل کیفیت بالا و عدم استفاده از سموم کشاورزی، پررونق است و به شهرهای مختلف استان فرستاده می‌شود.

کشت ۱۱ هکتار نهال انگور مرغوب

مهدی داودی به شکوفایی بخش غیرنیشکری هفت‌تپه پس از واگذاری این واحد نیشکری به توسعه نیشکر اشاره کرد و گفت، بخشی از تاکستان‌ هفت‌تپه، زیر بی‌تفاوتی بخش خصوصی از بین رفته بود که با واگذاری این واحد نیشکری به هفت طرح، همگام با ترنّم تولید شکر، جانی دوباره گرفته است.

وی افزود، سطح زیر کشت تاکستان هفت‌تپه ۲۰ هکتار است که امسال ۱۱ هکتار آن زیر کشت مرغوب‌ترین نهال‌های انگور رفته است تا بزرگترین تاکستان ایران به جایگاه اصلی خود برگردد.

به گفته مدیر باغبانی و دامپروری کشت و صنعت هفت‌تپه، در دوران مدیریت بخش خصوصی بر این واحد نیشکری، ارقام نامرغوب انگور کشت شده بود که در حال حاضر با همکاری مراکز تحقیقاتی کشور، ارقام مرغوب جایگزین شده است.

بر اساس این گزارش، سیستم آبیاری این تاکستان کاملا مکانیزه است و همین امر نیز موجب افزایش راندمان آبیاری و تولید انگوری باکیفیت شده است.

تولید انگور مرغوب از تاکستان‌های هفت‌تپه، ظرفیت مناسبی را پیش روی فرآوری این محصول قرار داده و با راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی، هم اشتغال رونق می‌گیرد و هم سودآوری آن دوچندان خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار