اعلام حمایت فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس از مطالبات نیشکر در سطح ملی

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 بهمن 1401 | 00:46 ق.ظ
اعلام حمایت فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس از مطالبات نیشکر در سطح ملی زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعضای فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس با حضور در شرکت خمیرمایه و الکل رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، به صورت میدانی و از نزدیک در جریان روند تولید خمیرمایه، الکل و گاز کربنیک و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی این شرکت قرار گرفتند. اعضای فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس با حضور […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعضای فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس با حضور در شرکت خمیرمایه و الکل رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، به صورت میدانی و از نزدیک در جریان روند تولید خمیرمایه، الکل و گاز کربنیک و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی این شرکت قرار گرفتند.

اعضای فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس با حضور در شرکت خمیرمایه و الکل رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، به صورت میدانی و از نزدیک در جریان روند تولید خمیرمایه، الکل و گاز کربنیک و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی این شرکت قرار گرفتند.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، فریدون عباسی نماینده مردم کازرون و رئیس فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر پنجشنبه (۲۰ بهمن ۱۴۰۱) در حاشیه بازدید از شرکت خمیرمایه و الکل رازی، گفت: «الحمدلله اکنون صنعت نیشکر در خوزستان به ثمر نشسته‌است و سوددهی لازم و مطلوب نیز محقق شده‌است».

وی با اشاره به عبور این صنعت از چالش‌ها و معضلات گذشته، بر ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر در منطقه پیرامون تأکید کرد و گفت: مطالبات و نیازهای صنعت نیشکر را در بعد ملی پیگیری خواهیم کرد.

عباسی همچنین هدف از سفر اعضای این فراکسیون به خوزستان را شناخت بیشتر مشکلات فعلی در مسیر فعالیت‌های اقتصادی دانست و افزود: مصوبات سفر در دو بخش پیگیری‌های ملی و استانی دسته‌بندی و با هدف رفع خلل و سپس در صورت ضرورت با پیگیری‌های پارلمانی از سوی وزیران، معاونان موضوعی رئیس‌جمهور مورد توجه قرار می‌گیرد. جذب نیروی بومی محلی، در دستور کار اصلی نیشکر در ادامه، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اشتغال ۲۶ هزار نیرو در کشت و صنعت‌های نیشکری در خوزستان، این هولدینگ کشاورزی را یک بستر عظیم اجتماعی و اشتغالزایی دانست.

عبدعلی ناصری بر توجه به بهبود وضعیت نیروی انسانی شاغل به عنوان اولویت اصلی تأکید کرد و گفت: بازخورد این توجه، حصول رضایتمندی حداکثری در میان پرسنل و جامعه کارگری نیشکر است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت اظهار کرد که جذب نیروی بومی محلی پیرامون کشت و صنعت‌ها به عنوان دستور کار اصلی مدیریت شرکت تعیین شد که الحمدلله در این مدت شاهد تغییر نگاه‌ها به صنعت نیشکر در جامعه محلی و میزبان آن بوده‌ایم.

مدیرعامل توسعه نیشکر با اشاره به انتقال مدیریت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر در سال ۱۴۰۰ گفت: هفت تپه اکنون در مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفته‌است.

وی وقوع خشکسالی سال ۹۷ و سیل سال ۹۸ را زیان بار برای نیشکر توصیف کرد و گفت که این شرایط باعث شده بود شرکت با حدود ۱۶۰ میلیارد تومان ضرر، زیان‌ده باشد، اما با تغییر رویکرد در راهبری آن، این مسئله مدیریت شد و به لطف الهی ما در سال ۹۹ با هزار میلیارد تومان سود از این بحران‌ها عبور کردیم.

ناصری ادامه داد: سود شرکت توسعه نیشکر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید و امسال نیز با وجود خشکسالی، با مدیریت انجام شده در بحث آب توانستیم تولید شکر مناسبی در حدود ۳ هزار و ۷۰۰ تن داشته باشیم.

وی مهم‌ترین نیازهای صنعت نیشکر در حال حاضر را اعطای مجوز جهت بهره‌برداری از گاز طبق برنامه در سال جاری، رفع موانع برای صادرات الکل و خمیرمایه و تهاتر قیمت‌های منابع و مصارف شرکت برشمرد.

قدردانی از مدیریت مردمی نیشکر

در ادامه این جلسه، روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز و نایب‌رئیس دوم فراکسیون از مدیریت شرکت توسعه نیشکر در ایجاد رضایتمندی بین جامعه کارگری استان خوزستان قدردانی کرد و آن را یک نعمت بزرگ و نشانه ای از مدیریت مردمی دانست.

در این بازدید همچنین سیدمجتبی محفوظی نماینده آبادان و نایب‌رئیس‌اول فراکسیون، محمد کعب‌عمیر نماینده شوش و دبیر اول فراکسیون، سارا فلاحی نماینده ایلام و سخنگوی فراکسیون، احمد جباری ناظر اول، حبیب آقاجری ناظر دوم و محمد خطیب رئیس دبیرخانه و مسئول هماهنگی سفرهای استانی فراکسیون و جمعی از مدیران نیشکر نیز حضور داشتند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار