با آغاز چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم

فاخرترین رویداد قرآنی کشور در اهواز شروع شد

تاریخ انتشار: جمعه 23 دی 1401 | 22:30 ب.ظ
فاخرترین رویداد قرآنی کشور در اهواز شروع شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه با آغاز چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ،بزرگترین و فاخرترین رویداد قرآنی کشور عصر پنجشنبه در اهواز رقم خورد تا خوزستان سنگر مقاومت و ایثار میزبان قاریان برجسته و ممتاز سراسر ایران اسلامی باشد. به گزارش خبرنگار نخبگان و به نقل ازایرنا آیین افتتاحیه این مسابقات با حضور شماری از مقام های […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با آغاز چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ،بزرگترین و فاخرترین رویداد قرآنی کشور عصر پنجشنبه در اهواز رقم خورد تا خوزستان سنگر مقاومت و ایثار میزبان قاریان برجسته و ممتاز سراسر ایران اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار نخبگان و به نقل ازایرنا آیین افتتاحیه این مسابقات با حضور شماری از مقام های استانی و کشوری ، شخصیت‌های فرهنگی ، مذهبی ، قرآنی و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سالن ۲ هزار نفری امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز با تلاوت قرآن کریم توسط قاسم مقدمی شروع شد.

استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن کریم ضمن گرامی داشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و ادای احترام به ۲۳هزار شهید گلگون کفن خوزستان و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کربلای ۵ و خوش آمد گویی به گروه های قرآنی سراسر کشور گفت: قرآن کریم برای ما یک کتاب و یک راه و غایت است وهر کدام از ما به عنوان مسلمان باید نسبت خود را با قرآن تعریف کنیم.

علی اکبرحسینی محراب با استناد به آموزه های دینی مبنی بر اینکه قرائت قرآن باید با تدبر در آن باشد اظهار داشت: غایت نزول قرآن کریم تدبر و تذکر است وخداوند متعال بارها به تدبر در قرآن کریم توصیه کرده است از این رو قرائت و حفظ قرآن کریم حتماً باید همراه با تدبر باشد.

وی با اشاره به ۲ یادگار رسول خدا یعنی قرآن و عترت اظهار کرد: به فرموده رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) تا زمانی که به این دو متمسک باشیم گمراه نمی‌شویم و تمسک به قرآن یعنی آنکه بینش و کنش خود را از قرآن و اهل بیت(ع) بگیریم.

حسینی محراب با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم به بحث قرآن نیز پرداختنداظهار داشت:آنچه رهبر معظم انقلاب در رابطه با قرآن به ما توصیه می‌کنند آن است که قرآن و تلاوت آن، مقدمه است. قرآن خواندن و حفظ کردن‌ها در این جلسات مقدمه فهمیدن است و فهمیدن مقدمه عمل کردن است.

استاندار خوزستان به وضع تاسف بار وضعیت ذلت بار سران برخی از کشورهای منطقه در مقابل دشمن بیان کرد:این وضعیت ناشی از دوری از قرآن کریم است، اگر به قرآن نزدیک شویم هویت اسلامی ما در برابرهویت کفر حفظ خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان وامام جمعه اهواز نیز در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از انتخاب خوزستان به عنوان میزبان این مسابقات از سازمان اوقاف و امور خیریه قدردانی کرد.

حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد با اشاره به فضیلت قرآن کریم و جایگاه قاری گفت: جایگاه بلندی که در روایات برای قاری قرآن یاد شده در صورتی است که حقایق قرآن کریم در وجود او محقق شده باشد.

وی به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت:جهاد تبیین همان امر به معروف و نهی از منکر است ، ۲ فریضه‌ای که جایگاه بالایی در بین اعمال خوب و پاک انسان دارند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب علاج تحریف تبیین است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه حیات اجتماعی جامعه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد و گروهی از مردم با عمل، زبان و قلب به نهی با منکر برخورد می کنند ، تصریح کرد: ما نباید به این فریضه بزرگ اجتماعی بی تفاوت باشیم.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه میزبانی مسابقات سراسری قرآن افتخاری ماندگار برای خوزستان است افزود:قرآن باید در همه شئون زندگی ما متجلی شود البته تمسک به ولایت برای عمل به قرآن تعیین کننده است.

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور افزود: اگر برای فهم قرآن ، ولایت محور بود منحرف نخواهیم شد ، فهم قرآن بدون ولایت منجر به شکل گیری گروه‌های تکفیری و داعش شد.

وی به توسعه فرهنگ قرآنی در خوزستان در سال های اخیر اشاره کرد و افزود:در سال جاری ۱۰هزار حافظ یک جزء قرآن در خوزستان تربیت شدند.

به گزارش ایرنا چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در ۲ بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود.

مسابقات قسمت برادران از ۲۳ تا ۲۷ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز و مسابقات خواهران از ۲۴ تا ۲۷ دی در سالن اجتماعات گیت بوستان آب و برق خوزستان از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این مسابقات چهارشنبه ۲۸ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار خواهد شد،

استان خوزستان به عنوان میزبان این رویداد بزرگ قرآنی، ۱۴ نماینده در ۲ بخش آقایان و بانوان این مسابقات دارد.

در این دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران ۹۸نفر از برادران و ۸۳ نفر از خواهران به رقابت می‌پردازند.

حجت الاسلام فائر فایضی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه این مسابقات به صورت زنده توسط رسانه‌های مختلف استانی و ملی پخش می شود گفت: برگزیدگان، به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم راه خواهند یافت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار