۵ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد

تاریخ انتشار: شنبه 5 آذر 1401 | 23:42 ب.ظ
۵ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه استاندار خوزستان گفت: با پیگیری انجام شده، پنج هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی برای توسعه و عمران شهرهای خوزستان پرداخت شد که این اعتبار بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شد. به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه خبری استانداری، صادق خلیلیان در جمع بسیجیان استان خوزستان در سالن آیت‌الله خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: با پیگیری انجام شده، پنج هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی برای توسعه و عمران شهرهای خوزستان پرداخت شد که این اعتبار بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه خبری استانداری، صادق خلیلیان در جمع بسیجیان استان خوزستان در سالن آیت‌الله خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز اظهار داشت: اگر نهال بسیج در پنجم آذرماه ۱۳۵۸ توسط امام خمینی(ره) غرس نمی‌شد ایران اسلامی در توفان توطئه‌های دشمن آسیب می‌دید، امام با درایت و هوشندی بسیج را تشکیل داد، زیرا می‌دانست تداوم انقلاب با اتصال توده‌های مردمی که از طریق بسیج محقق می‌شود، امکان‌پذیر است.

استاندار خوزستان گفت: بسیج و بسیجیان در طول ۴۳ سال خود را وقف انقلاب و کشور کردند و در همه صحنه‌ها حضوری فعال، آگاهانه داشتند، بسیج در هشت سال دفاع مقدس و سازندگی پس از جنگ تحمیلی، درخشان ظاهر شد.

وی با بیان اینکه بسیج بخشی از پیکر ملت ایران بوده که روز به روز در حال پیشرفت و درخشندگی در عرصه‌های مختلف است، افزود: ما قدر بسیج را می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم.

استاندار خوزستان گفت: فداکاری و حضور بسیجیان در صحنه، شوق پیروزی به کشور را به ارمغان آورده است.

وی  با تحلیل وقایع دوران ستم‌شاهی و دخالت بیگانگان به خصوص انگلیس و آمریکا در همه عرصه‌های کشور و پایکوبی عزت و آبروی ملت ایران در آن دوران خفقان، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی عزت از دست رفته را به ملت ایران برگرداند.

خلیلیان با اشاره به پیشرفت ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های فناوری هسته‌ای، پزشکی و سازندگی و متعاقب آن بهبود شاخص های توسعه در کشور، اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی در مقاطع مختلف هر چه توانستند به ما ضربه زدند، ۱۰ سال  تحریم ظالمانه آنان در واقع علیه ملت ایران بود، اما ملت ایران با فداکاری و هوشیاری فرزندان خود، تحریم‌ها را خنثی و کم اثر کرده است و با وجود همه فشارها ملت ایران با روحیه بسیجی همچنان در حال پیشرفت است.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد با وحدت، انسجام و دست در دست هم دادن، ایران اسلامی را با حضور جوانان بسیجی، آبادتر کرده و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم، افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف درمانی، محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، امنیت کشور و غیره ورود کرده است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارها را انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر کشور، گفت: دشمنان سناریوهایی را طراحی کرده‌اند تا جلوی توسعه و پیشرفت آبادی ایران را بگیرند و قصد دارند ایران را به وضعیتی  شبیه عراق، سوریه و افغانستان تبدیل کنند، دشمنان هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نبودند.

استاندار خوزستان با اشاره به مطالب به حق مردم افزود: برخی مردم و جوانان ما مطالباتی دارند که این مطالبات را باید مورد رسیدگی قرار دهیم، اما دشمنان قصد دارند از این بستر سوءاستفاده کنند و به نظام و ملت ایران ضربه بزنند که به یاری خداوند و با هوشیاری ملت این طرح‌ها نیز خنثی شد.

خلیلیان با اشاره به جریان‌سازی دشمنان در فضای مجازی به ویژه برای نسل جوان کشور گفت: دشمن به گونه‌ای در فضای مجازی برای نسل پس از انقلاب جریان‌سازی می‌کند که گویی کشور پیش از این دارای توسعه بالا بوده  است، در حالی که بر اساس ارزیابی سازمان‌های بین‌المللی، ایران قبل از پیروزی انقلاب جزو کشورهای با توسعه ضعیف بود و اکنون بر اساس آخرین گزارش منتشر شده، کشور ایران در رده کشورهای با شاخص توسعه بالا قرار دارد.

وی به اقدامات موثر دولت سیزدهم در استان خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این اقدامات دولت در استان خوزستان بهره‌برداری از طرح میان مدت پروژه آبرسانی غدیر است که با دستور رئیس جمهور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید. در این طرح آب دز از شمالی‌ترین نقطه استان به شهرهای جنوبی استان رسید.

استاندار خوزستان افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا در خوزستان دارای آب پایدار شدند، همچنین اقدامات لازم برای یک هزار روستای دیگر که نیازمند آب پایدار هستند در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سفر هیئت دولت به خوزستان ۳۴ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یافته که علاوه بر بودجه سالانه نیز این ۳۴ هزار میلیارد تومان در زمان سه تا چهار سال به استان تزریق می‌شود.

خلیلیان در خصوص اختصاص عوارض آلایندگی به خوزستان تصریح کرد: با پیگیری انجام شده، پنج هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی برای توسعه و عمران شهرهای خوزستان پرداخت شد که این اعتبار بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شد. بخشی از این مبلغ نیز صرف پرداخت مطالبات کارگران شهرداری‌ها شد، چرا که بعضی از کارگران ۶ ماه حقوق دریافت نکرده بودند و ۶۰ درصد دیگر صرف توسعه عمرانی، مبلمان شهری، تکمیل پروژه‌ها، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات خواهد شد تا تحول اساسی در این زمینه در استان شاهد باشیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار