تعهد شرکت توسعه نیشکر خوزستان برای عرضه ۷۰۰هزار تن شکر

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 آبان 1401 | 17:05 ب.ظ
تعهد شرکت توسعه نیشکر خوزستان برای عرضه ۷۰۰هزار تن شکر زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت:در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ این شرکت متعهد به عرضه ۷۰۰هزار تن شکر به بازار داخلی با قیمت مصوب است. به گزارش نخبگان عبدعلی ناصری روز یکشنبه در گفت‌وگویی با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی برای تامین و عرضه این میزان شکر توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت:در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ این شرکت متعهد به عرضه ۷۰۰هزار تن شکر به بازار داخلی با قیمت مصوب است.

به گزارش نخبگان عبدعلی ناصری روز یکشنبه در گفت‌وگویی با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی برای تامین و عرضه این میزان شکر توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام شده است.

وی گفت:براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده ، ۵۱۸هزار تن شکرتولیدی واحدهای هشت‌گانه و تصفیه ۱۸۲هزار تن شکر(قهوه‌ای) وارداتی دراین شرکت هدف‌گذاری شده است.

تعهد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در سال زراعی گذشته تولید ۷۰۹ هزار تُن شکر بود.

برداشت نیشکر از واحدهای هشت گانه امام خمینی(ره) ، دهخدا ، میرزاکوچک خان ، سلمان فارسی ، حکیم فارابی ، امیرکبیر ، دعبل خزاعی وهفت‌تپه در سطح ۶۷هزار و ۵۸۰هکتار در روزهای اخیر شروع و همزمان نیز تولید شکر آغاز شد.

پیش‌بینی می‌‎شود امسال پنج میلیون تُن نیشکر تا پایان سال جاری از مزارع واحدهای هشت گانه نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  برداشت و تبدیل به شکر شود.

واحدهای هشت گانه نیشکری خوزستان حدود ۴۰درصد نیاز داخلی کشور به شکر را تامین می کند.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تُن است که ۱.۵میلیون تُن در داخل کشور تولید می‌شود.

واحدهای کشت وصنعت میان آب در شوش و کارون در شوشتر از واحدهای مستقل کشت نیشکرو تولید شکر در خوزستان هستند.

براساس چشم انداز ۱۴۰۴ کشاورزی خوزستان ، ۷۰درصد نیاز کشور به شکر از کشت چغندر قند و نیشکر در این استان محقق خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار