ارائه خدمات کانون پرورش فکری در مناطق محروم خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 7 آبان 1401 | 18:53 ب.ظ
ارائه خدمات کانون پرورش فکری در مناطق محروم خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری جهت ارائه خدمات کانون پرورش فکری در مناطق محروم خوزستان استفاده می شود. به گزارش نخبگان و به نقل ازصداوسیما مرکز خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: با توجه به نبود اعتبارات لازم برای توسعه مراکز کانون پرورش فکری در سطح خوزستان، با هماهنگی‌های صورت گرفته با […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری جهت ارائه خدمات کانون پرورش فکری در مناطق محروم خوزستان استفاده می شود.

به گزارش نخبگان و به نقل ازصداوسیما مرکز خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: با توجه به نبود اعتبارات لازم برای توسعه مراکز کانون پرورش فکری در سطح خوزستان، با هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری، از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری جهت ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان در مناطق محروم بهره گرفتیم.

 

وحید کیانی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اظهار کرد: در خوزستان ۵۴ مرکز ثابت فعالیت می‌کنند که هر مرکز یم مجموعه و مجتمع فرهنگی و هنری تلقی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن هشت مرکز سیار نیز در مناطق روستایی، مرزی، عشایری و کم‌برخوردار و حاشیه شهر‌ها و مناطق حاد و بحرانی ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان اینکه مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بار بزرگی از تلاش فرهنگی را بر دوش می‌کشند اضافه کرد: این ناوگان در حال فرسودگی است که امیدواریم با همت بلند مسئولان استان از جمله استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بتوانیم ناوگان کتابخانه سیار را توسعه دهیم و نوسازی کنیم.

کیانی عنوان کرد: به دلیل اینکه مراکز کانون در سطح استان محدود است و در برخی شهر‌ها از جمله اهواز توسعه متوازن صورت نگرفته و در بسیاری از مناطق شهری کانون پرورش فکری نداریم چرا که اعتبار لازم برای ساخت و ساز کانون وجود ندارد، از این رو از قابلیت دفتر تسهیل‌گری بهره گرفتیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با استانداری خوزستان صورت گرفت از هر دفتر تسهیل‌گری یک اتاق گرفتیم و به قفسه، کتاب، میز و صندلی و امکانات لزام تجهیز کردیم تا بتوانیم به کودکان و نوجوانان مناطق محروم خدمات ارائه دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به اینکه این مراکز در مناطق ملاشیه، عین ۲، خروسیه و مناطقی که ضرورت دارد فعالیت داشته باشیم راه‌اندازی شده ابراز کرد: این آمادگی را داریم که از این طریق در سایر مناطق شهری و حاشیه و کم‌برخوردار همین خدمات را به کودکان و نوجوانان ارائه دهیم.

وی همچنین در خصوص برپایی اولین نمایشگاه تخصصی کودکان و نوجوانان در خوزستان تاکید کرد: خلأ چنین نمایشگاه‌هایی در استان احساس می‌شد و امیدواریم همچنان ادامه یابد و غنی‌تر در حوزه اسباب‌بازی، سرگرمی و تولیدات فرهنگی وارد میدان شود و بتوانیم از این طریق خدمات بیشتری به کودکان و نوجوانان کنیم.

کیانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت چنین نمایشگاه‌هایی را دارد و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفته اذعان کرد: لازم است در دوره‌های بعد حتما ظرفیت اسباب‌بازی و سرگرمی در این نمایشگاه بیشتر دیده شود و شرکت‌های مختلف استان و خارج از استان در این رویداد شرکت کنند.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری خوزستان با ۲ غرفه فروش محصولات فرهنگی در نمایشگاه حضور داشت و البته در بقیه غرفه‌ها هم محصولات کانون به فروش می‌رسید و خوشحالیم که در این نمایشگاه بخش وسیعی از آثار کانون را عرضه شده است.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار