ایلراه اندیکا به چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال باید بهسازی و مرمت شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 مهر 1401 | 18:08 ب.ظ
ایلراه اندیکا به چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال باید بهسازی و مرمت شود زمان مطالعه: < 1 دقیقه استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت حمایت از عشایر و تولیدات عشایری گفت: ایلراه اصلی عشایر که از سمت شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان به استان چهارمحال بختیاری متصل می‌شود برای استان حایز اهمیت است و با توجه به تاکیدات رییس جمهور تا پایان امسال باید به بهسازی و مرمت شود. به گزارش نخبگان […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت حمایت از عشایر و تولیدات عشایری گفت: ایلراه اصلی عشایر که از سمت شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان به استان چهارمحال بختیاری متصل می‌شود برای استان حایز اهمیت است و با توجه به تاکیدات رییس جمهور تا پایان امسال باید به بهسازی و مرمت شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان در نشست کارگروه استانی مدیریت چرای دام، کنترل پروانه و ساماندهی کوچ پاییزه استان در سرسرای استانداری بیان کرد: خوزستان یکی از قطب های عشایر در کشور است که در فصل پاییز و زمستان پذیرای عشایر کوچ‌رو است و به عنوان یکی از استان‌های مهمانپذیر با تنوعی از اقوام به شمار می‌رود.

وی عشایر را قشر مولد در جامعه دانست و افزود: باید از عشایر حمایت شود و فعالیت‌های فنی را در زمینه تولیدات عشایری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد عشایر باید دانش بنیان شود گفت: اقدامات باید به گونه‌ای ساماندهی شود که نیازهای عشایر تامین شود.

استاندار خوزستان پیرامون راه‌اندازی سامانه پیامکی از سوی صداوسیما نیز بیان کرد: هواشناسی استان خوزستان وضعیت آب و هوایی را به اطلاع عشایر برساند.

خلیلیان ادامه داد: با توجه به فرارسیدن کوچ عشایر به خوزستان اقدامات لازم از سوی دستگاه‌ها فراهم شده است؛ همچنین صدا و سیما گزارشاتی را از حرکت و کوچ عشایر تهیه کند.

حدود ۳۹ هزار خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۷۰ هزار نفر پاییز و زمستان را  در خوزستان سپری می‌کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار