آتش بس! اگر خواهان توسعه هستیم بیاییم به شهردار امینی فرصت دهیم/ تغییرات در بدنه هر سازمان بدیهی ست

داریوش بهارلویی
تاریخ انتشار: جمعه 26 فروردین 1401 | 23:03 ب.ظ
آتش بس! اگر خواهان توسعه هستیم بیاییم به شهردار امینی فرصت دهیم/ تغییرات در بدنه هر سازمان بدیهی ست زمان مطالعه: ۲ دقیقه   انتصاب مدیریت عاملی سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی توسط شهردار, مجدد موجی از هشتگ ها و انتقادات را حداقل در فضای مجازی راه انداخته است . متاسفانه گویا حاشیه های شهرداری شهر اهواز پایان ندارد . هر هفته سوژه ای در خصوص این نهاد شهری در فضای رسانه ای بازتاب می یابد که […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 

انتصاب مدیریت عاملی سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی توسط شهردار, مجدد موجی از هشتگ ها و انتقادات را حداقل در فضای مجازی راه انداخته است . متاسفانه گویا حاشیه های شهرداری شهر اهواز پایان ندارد . هر هفته سوژه ای در خصوص این نهاد شهری در فضای رسانه ای بازتاب می یابد که به نظر می رسد خیلی خدایی و به خاطر مردم نیست. اینکه شهرداری اهمیت داشته و رسانه باید به عنوان یک رکن نظارتی دائم در حال رصد شرایط باشد امری خوب است لیکن باید توجه داشت که حد و مرزهای این نظارت رنگ دخالت نگیرد . به هر شکل باید پذیرفت هر مدیری بسته به سلایق و نوع نگاه خویش در انتخاب معاونین و مدیرانش آزادی عمل داشته و قرار نیست حسب دلخواه ما و یا نظر دیگران عمل کند . آنچه که مهم است انتخاب افرادی است که صلاحیت های لازم را داشته باشند .حملات مکرر به شهردار امینی در هر انتخاب به نظر بیش از آنکه از سر دلسوزی باشد رنگ و بوی منویات شخصی و گروهی دارد. حتی با فرض دلسوزی مداوم ,معرفی گزینه های مناسب و پیشنهاد به شهردار نیز دارای راه و رسمی است که حداقل این موضوع در نقدهای نوشته شده دیده نمیشود . امینی با هر فرآیندی که باشد فعلا سکان هدایت شهر را به عهده داشته و قانون مخالفتی یا مانعی برای این انتصاب ایجاد نکرده است . از این رو ضمن به رسمیت شناختن این انتخاب , نیاز است که حمایت گردد . این حمایت البته کورکورانه نیست و باید با هوشیاری و دلسوزی توام باشد اما اینکه به شکل مستمر و هدفمند هر حرکت شهردار با نقدهای تند همراه میشود اندکی آدم را به تردید وا می دارد . همانگونه که نقد و نظارت از حقوق مردم است ,احترام به تشخیص ایشان نیز از حقوقی است که شهردار بر گردن مردم دارد. در نهایت نگاهی به رزومه فرد انتخاب شده نیز بیانگر آن است که شهردار امینی اشتباه نکرده و اتفاقا از افراد و مدیران تحصیل کرده و با کارنامه قابل قبول سود جسته است . اینکه در منصب جدیدش چقدر موفق بود در آینده قابل رصد است . شرط انصاف این است حوصله کرده و بی جهت هجمه و توهین به افراد روا نداریم .
اینکه یک مدیر در گذشته به زعم و فکر ما عملی را اشتباه انجام داده در نتیجه لایق نیست نه اصل است و نه میشود آن را دلیلی محکم برشمرد .واقعیت ها لزوما با فکر و اندیشه ما همخوان نیستند .
سخن آخر آنکه اگر واقعا خواهان شهر و شهرداری هستیم که اهل کار و حل مشکلات باشد نیاز است که فرصت داده و آرامش را حاکم کنیم نه آنکه مانند این چند ماه انرژی زیادی را صرف دعواها و گفتگوهایی کنیم که بسیاری ریشه در خیرخواهی مردم ندارد. باور بفرمایید نگارنده هیچ ارتباط و سودی از شهرداری نصیبش نمیشود و تمام جملات از سر صدق و برای شهر نگاشته شده است . کمی به شهردار فرصت بدهید .این حداقل کار منصفانه ای است که باید انجام داد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار