سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد؛

منع شدن تیم‌های نفتی از بودجه دولتی، برای ورزش خوزستان یک فاجعه است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 فروردین 1401 | 08:39 ق.ظ
منع شدن تیم‌های نفتی از بودجه دولتی، برای ورزش خوزستان یک فاجعه است زمان مطالعه: ۵ دقیقه نخبگان/ سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: منع شدن دوباره تیم‌های نفتی از بودجه دولتی، فاجعه‌ای برای ورزش خوزستان بوده و می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد لذا نمایندگان خوزستانی مجلس شورای اسلامی نباید بی‌تفاوت باشند. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا حمید بنی‌تمیم روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نخبگان/ سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: منع شدن دوباره تیم‌های نفتی از بودجه دولتی، فاجعه‌ای برای ورزش خوزستان بوده و می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد لذا نمایندگان خوزستانی مجلس شورای اسلامی نباید بی‌تفاوت باشند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا حمید بنی‌تمیم روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد اظهار داشت: وقتی IOC باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به بهانه حرفه‌ای نبودن از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد، چطور می‌توانیم بگوییم تیم‌های نفتی خوزستان حرفه‌ای هستند و به همین دلیل اعتبار آن‌ها را حذف کنیم.

نیاز بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای اتمام ۴۱۰ پروژه نیمه تمام ورزش خوزستان

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای اتمام ۴۱۰ پروژه نیمه تمام ورزش خوزستان نیاز است گفت: پارسال برای این تعداد پروژه ورزشی، بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ۱۴ پروژه از ۴۱۰ پرورژه ورزشی استان را می توان خیلی زود به بهره‌برداری رساند به عنوان مثال سه سالن ورزشی شهرستان هویزه به خاطر انشعاب آب و برق هنوز به اتمام نرسیده اند در حالی که نیازمند هزینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریالی بودند.

وی با اشاره به ۶۰ پروژه ورزشی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در خوزستان که قرار است هزینه آن از محل اعتبارات نفت تامین شود افزود: در سه ماه پایانی پارسال ، ۲۳ مناقصه در راستای پروژه‌های ورزشی انجام شد که بهره برداری خیلی از این پروژه‌ها موجب نشاط و امیدواری بین جوانان خواهد شد.

تجهیزات تعداد قابل توجهی از اماکن ورزشی استان از بین رفته است

بنی تمیم گفت: در یکی، ۲ سال اخیر به دلیل کرونا و همچنین بی‌توجهی مستأجران اماکن ورزشی، تجهیزات قابل توجهی از بین رفته اند که اگر فکری به حال آن‌ها نکنیم باعث نارضایتی ورزش دوستان خواهد شد.

وی افزود: در شرایط فعلی تامین منابع مالی بسیار سخت است لذا از تمام مسوولان از جمله استاندار خوزستان درخواست داریم که در زمینه احداث پروژه های نیمه تمام ورزشی کمک حال ما باشند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برای تکمیل ۶۰ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در استان، به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدوارم این مبلغ با تلاش ما و حمایت استاندار خوزستان و سایر مسوولان، جذب شود.

وی افزود: در یک سال گذشته ۱۳۹ هزار ورزشکار سازمان‌یافته، ۲۵۰ نفر دعوت شده به تیم‌ ملی، ۶۰ نفر برگزیده تیم‌ ملی، ۱۷ میزبانی اردوی تیم‌ ملی، ۴۲ تیم در لیگ برتر رشته‌های مختلف، ۸۶ تیم در لیگ یک و ۲۹ تیم در لیگ دسته ۲ کشور داشته‌ایم.

بنی تمیم گفت: هم اکنون ۴۶ هیات استانی فعال، ۵۰۰ هیات ورزشی شهرستانی، یک هزار و ۲۱۰ باشگاه ورزشی و ۱۷۲ خانه ورزشی در سطح استان داریم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: پارسال در ۲۹ شهرستان استان خوزستان همایش پیاده‌روی و برنامه های ورزش همگانی برگزار شد که در ۲، سه مورد از این همایش ها، استاندار خوزستان نیز حضور داشت؛ همچنین در ماهه پایانی سال قبل ۳۴ میزبانی کشوری و بین المللی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه پارسال، ۱۶ میلیارد ریال اعتبار به ۸۷ سمن فعال در استان اختصاص یافت افزود: بنا داریم از این به بعد روز سه‌شنبه‌ هر هفته نشستی ویژه ای با جوانان داشته باشیم تا به دغدغه آنها بیشتر رسیدگی کنیم. همچنین در سه ماهه پایانی سال گذشته بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار با محوریت توجه به مناطق محروم، بین هیات‌های استانی و شهرستانی توزیع شد.

بدهی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برق ورزشگاه غدیر اهواز

بنی‌تمیم با اشاره به اینکه زمین چمن ورزشگاه به استقلال خوزستان سپرده شده و قرار است اوایل خردادماه به بهره‌برداری برسد گفت: متاسفانه در پی سیل چند سال پیش، بخشی از تاسیسات این ورزشگاه زیر آب رفت همچنین چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدهی برق داشت که توانستیم آن را پرداخت و برق ورزشگاه را وصل کنیم.بدهی برق ورزشگاه مربوط به قبل است و حتی اگر فعالیتی هم در مجموعه‌ای نباشد، قبوض برق صادر می‌شود.

وی در ادامه به بازسازی ورزشگاه تختی اهواز، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در زمین چمن این ورزشگاه ۱۰ تا ۱۱ نوع بذر کاشته شده بود، خاک جدیدی خریداری کردیم و اگر مورد تایید آزمایشگاه باشد، خاکریزی و سپس کاشت بذر انجام می‌شود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به تکمیل روشنایی استادیوم ورزشی شهرستان‌های شوشتر، هندیجان و رامهرمز گفت: قرار بود ۲۲ بهمن‌ماه زمین چمن مصنوعی خرمشهر راه‌اندازی شود اما در بازدیدی که داشتیم متوجه شدیم یک قوس در میان زمین است و به همین دلیل افتتاح آن به تعویق افتاد، این پروژه به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: بنا داریم با همکاری پارک علم و فناوری از ظرفیت های ورزش استان برای قهرمانان جویای کار، ایجاد شغل کنیم همچنین از ظرفیت شرکت های دانش‌بنیان برای تولید تجهیزات ورزشی و کارهای عمرانی مورد نظر استفاده کنیم.

بنی تمیم در خصوص نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی مربوط به منطقه آزاد اروند گفت: در راستای تفاهم‌نامه‌ منعقد شده، تمامی بخش‌های اجرایی و مدیریتی به منطقه آزاد سپرده شده و در حال حاضر تغییری در این زمینه صورت نگرفته است لذا ملاک ما همین تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه به ورزش بانوان نگاه ویژه ای داریم افزود: معاونت بانوان اداره کل باید در تمامی بخش‌ها با قاطعیت و قدرت ورود کند و هیچ تعارفی در این بخش نداریم و قرار است که تصمیم گیری در خصوص ورزش بانوان بر عهده خودشان باشد. اعتبارات قابل توجهی برای ورزش بانوان لحاظ شده و در سال جاری برنامه‌های خاصی برای بانوان خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اگر هیاتی یا رییس شهرستانی ضعیف عمل کند به فکر اصلاح خواهیم بود اما این اصلاح به معنای تغییر افراد نیست و ممکن است روش‌ها را اصلاح کنیم.

وی درباره تعلیق کارت مربیگری ۲ تن از مربیان بانوی ماهشهری پس از اجرای حرکات رشته ورزشی فیتنس در فضای آزاد و انتشار فیلم در فضای مجازی، افزود: این مربیان مثل دختران و خواهران من هستند و معتقدم باید در این بخش بهتر عمل می کردیم لذا تلاش می‌کنیم این قضیه ختم به خیر شود.

بنی‌تمیم در ادامه به توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: رییس هیات ورزش همگانی خوزستان باید برنامه و طرح داشته باشد از طرفی ما هم آمادگی لازم برای کمک مالی به آنها را داریم. نقش شهرداری‌ها نباید در ورزش همگانی فراموش شود و باید زیرساخت لازم را آماده کنند اگرچه در خصوص راه‌اندازی پارک بانوان اهواز قول‌هایی داده از سوی شهرداری داده شده است.

نگاه ویژه وزارت ورزش به بازسازی ورزشگاه پنج مهر آبادان

وی ادامه داد:یکی از دغدغه‌های اصلی ما و مردم از وزارت ورزش، ساماندهی ورزشگاه پنج مهر آبادان بود که فکر می‌کنم در آینده نزدیک اتفاقات خوبی برای این ورزشگاه رقم بخورد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان درباره نصب اسکله قایقرانی خاطرنشان کرد: مناقصه طرح تحقیقات و جانمایی این اسکله برگزار شد و تا پایان سال مالی فرصت داریم این طرح به مزایده برود. در سال جاری ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای این اسکله در نظر گرفته شده است.

بنی‌تمیم گفت: واگذاری اماکن به بخش خصوصی از دیگر دغدغه های ورزش استان است. متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی، برخی اماکن به دست افرادی بوده که صلاحیت لازم را نداشته اند و همین امر باعث شده تا بدهی ۵۰۰ میلیارد ریالی داشته باشیم. همچنین مستأجران اماکن ورزشی حق ندارند کاربری اماکن را تغییر دهند که متاسفانه بارها شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم.

وی افزود: فوتبال خوزستان نیاز به همدلی دارد و این موصوع باید بین مسئولان استانی، باشگاه ها و هیات فوتبال نمایان باشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان درباره برگزار نشدن مجمع والیبال خوزستان گفت: با برنامه ریزی که انجام دادیم قرار شد این نشست هر چه زودتر برگزار شود همچنین برگزاری دیگر مجامع در دستور کار است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار