سرعت مجاز در جاده‌های خوزستان ۱۰ کیلومتر کاهش یافت

تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 فروردین 1401 | 23:07 ب.ظ
سرعت مجاز در جاده‌های خوزستان ۱۰ کیلومتر کاهش یافت زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به مصوبه شورای ترافیک استان گفت: مصوبه کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت خودروها تا پایان تعطیلات نوروزی در تمامی جاده‌های خوزستان به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی، ابلاغ شد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا محمد خانچی در گفتگویی یان کرد: از امروز تا […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به مصوبه شورای ترافیک استان گفت: مصوبه کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت خودروها تا پایان تعطیلات نوروزی در تمامی جاده‌های خوزستان به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی، ابلاغ شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا محمد خانچی در گفتگویی یان کرد: از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی، کاهش سرعت مجاز در همه جاده‌های خوزستان به میزان ۱۰ کیلومتر بر سرعت اعمال خواهد شد.

وی ادامه‌داد: این مصوبه در راستای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی ویژه ایام تعطیلات نوروزی ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تمامی سیستم‌های ترافیکی در زمینه تردد خودرو و همچنین عوامل راهور در راستای اجرایی شدن این مصوبه فعالیت جدی خواهند داشت.

تردد خودروهای سنگین در جاده‌های خوزستان ممنوع شد

خانچی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جاده‌های خوزستان تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: برابر دستور فرماندهی انتظامی خوزستان، رانندگان اینگونه خودروها (انوع کامیون و تریلر) نمی‌توانند تا پایان تعطیلات نوروزی (۱۳ فروردین جاری) در جاده‌های استان تردد کنند.

وی ادامه داد: تردد کامیون و تریلرهای حامل سوخت و مواد فاسد شدنی آزاد است و محدودیت‌ شامل آنها نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا هشتم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۵۵۷ هزار و ۵۳۳ خودرو وارد خوزستان و تعداد ۵۱۹ هزار و ۹۱۹ خودرو از استان خارج شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶۷ درصد افزایش دارد.

دوربین‌های نصب شده در جاده‌های خوزستان نیز تردد ۱۰ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۷۸۲ خودرو را در شبکه جاده‌ای استان ثبت کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در این بازه زمانی بیش از ۶۸۰ هزار زایر راهیان نور توسط بیش از پنج هزار و ۸۰۰ خودرو وارد خوزستان شدند.

پرترددترین جاده‌های خوزستان باند رفت و برگشت اهواز – شوش، ماهشهر – بندر امام خمینی(ره)، باند رفت و برگشت سه راهی آغاجاری – بهبهان، جاده اهواز – ملاثانی و خروجی شرق اهواز هستند که با احتساب آمار کاروان‌های راهیان نور ، می‌توان گفت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی وارد خوزستان شدند.

برابر با اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، آمار تصادف جاده‌ای استان در این مدت کاهش بیش از ۳۰ درصدی داشته است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار