یارمحمد اسدپور در بیمارستان بستری شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 فروردین 1401 | 08:47 ق.ظ
یارمحمد اسدپور در بیمارستان بستری شد زمان مطالعه: < 1 دقیقه     سعید آژده از بستری شدن یارمحمد اسدپور، شاعر پیشکسوت خوزستانی، به علت سکته مغزی در بیمارستان خبر داد. این شاعر که از بستگان اسدپور است به ایسنا گفت: شاعر بزرگ شعر ناب در شهر اولین‌ها دچار سکته مغزی شد؛ سکته مغزی در شهری که هیچگاه نفس‌های شاعر از او جدا نبوده و اسدپور […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

 

 

سعید آژده از بستری شدن یارمحمد اسدپور، شاعر پیشکسوت خوزستانی، به علت سکته مغزی در بیمارستان خبر داد.

این شاعر که از بستگان اسدپور است به ایسنا گفت: شاعر بزرگ شعر ناب در شهر اولین‌ها دچار سکته مغزی شد؛ سکته مغزی در شهری که هیچگاه نفس‌های شاعر از او جدا نبوده و اسدپور را در تمام نیم قرن اخیر دلبسته خود کرده است.

وی ادامه داد:‌ یارمحمد اسدپور بخشی از تاریخ ادبیات جنوب اکنون در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری ست و نیاز به مراقبت ویژه پزشکان دارد.

آژده خاطرنشان کرد: اسدپور از مبدعان جریان شعری موج ناب ایران است که در دهه ۵۰ هجری شمسی با چهار نفر دیگر از دوستانش چون هرمز علی‌پور آریا آریاپور، سید علی صالحی و سیروس رادمنش توانستند برگ زرین دیگری بر تاریخ ادبیات ایران اضافه کنند.

او گفت: وی تنها شاعر موج ناب است که تمام عمرش را در مسجدسلیمان گذرانده و تاکنون ده‌ها شاعر و نویسنده در این شهر پرورش داده‌ و از تاثیرگذارترین شاعران جنوب بوده است.

این شاعر معتقد است: بدون تعارف و با دلایل علمی شعر یارمحمد اسدپور از میان همنسلان خود یگانه‌ترین و ناب‌ترین است ولی انزوای ملتهب و دوری از اشتهار فرصت زیادی را از یارمحمد اسدپور گرفت. هر شاعری شاید یک شعر خوبش برای ماندن در اذهان کفایت می‌کند اما اسدپور بی‌اغراق همه اشعار کتاب اولش ماندگاری می‌پذیرند.

آژده گفت: جا دارد مسؤولان مراقبت بیشتری از این شاعر ناب داشته باشند و ما هم برای سلامتی شناسنامه شعر خوزستان دعا می‌کنیم/ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار