مدیرعامل در جمع بانوان شاغل فولاد خوزستان

بانوان بازوی توانمند جامعه هستند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 بهمن 1400 | 21:52 ب.ظ
بانوان بازوی توانمند جامعه هستند زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ امین براهیمی مدیرعامل در جمع بانوان شاغل فولاد خوزستان، این قشر را بازوی توانمند جامعه دانست. به گزارش نخبگان و به نقل از خبرنگار روابط عمومی، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در جشنی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر و زن، ششم بهمن ماه ۱۴۰۰ در تالار […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
اعتدال نخبگان/ امین براهیمی مدیرعامل در جمع بانوان شاغل فولاد خوزستان، این قشر را بازوی توانمند جامعه دانست.
به گزارش نخبگان و به نقل از خبرنگار روابط عمومی، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در جشنی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر و زن، ششم بهمن ماه ۱۴۰۰ در تالار طوبی دویست دستگاه برگزار شد، اظهار داشت: در آموزه‌های دین اسلام، مقام زن و تکریم آن به وضوح دیده شده است. نزول سوره کوثر که در مقام حضرت فاطمه زهرا (س) نشانه محکمی از شان والای مقام زن دارد. علاوه بر قرآن، اهمیت مقام زن در نقش تربیتی و برابری در کنار نقش مردان نمایان است، به طوری که در تعریف عدالت اجتماعی، هر کجا برای انجام فعالیتی اسمی از مردان برده شود، در کنار آن زنان نیز به میزان برابری ایفای نقش می‌کنند‌ و به عبارتی دیگر، زنان و مردان در کنار هم در صحنه‌های مختلف: علمی، فرهنگی و اجتماعی به ایفای نقش می‌پردازند.
ابراهیمی در ادامه گفت: بانوان شاغل سه نقش کلیدی را در جامعه ایفا می‌کنند. شما کارکنانی نمونه و قابل اتکا در محل کار، مادرانی دلسوز در خانواده و همسرانی فداکار هستید؛ سه نقشی که قطعا از عهده‌ی مردان بر نمی‌آید.
وی گفت: تقریبا پنجاه درصد جمعیت جهان را زنان تشکیل می‌دهند، دو سوم ساعت کاری دنیا در اختیار آنان است، اما تنها یک‌ دهم ثروت در اختیار بانوان است. این نشان می‌دهد که عدالت اجتماعی در مورد بانوان در بسیاری  از کشورها به درستی رعایت نمی‌شود و متناسب با فعالیت‌ شان این ثروت توزیع نشده است.
مدیرعامل فولاد خوزستان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها را نقش زنان در چرخه صنعت دانست و افزود: شاخص توسعه‌ یافتگی در حوزه‌ های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، تکریم مقام زن در صنعت کشور است، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا باید از حضور زنان در پست‌های مختلف مدیریتی و کاری استفاده کرد؟ پاسخ را باید در مطالعه‌ی موسسه کالوپ جویا شد، جایی که به چهار علت اصلی اشاره شده‌ است. بانوان چهل و یک درصد از آقایان فعال‌تر هستند. بانوان با تشویق زیر دستان به آن ها انگیزه بیشتر می‌دهند و تشویق بانوان تقریبا دو برابر آقایان است که علت اصلی آن بهره مندی بانوان از هوش احساسی و عاطفی است. فرمان‌پذیری و دقت بالای بانوان دیگر علت است و نکته آخر سخت کوشی و کمال‌گرایی بانوان است.
وی گریزی هم به توسعه صنعت فولاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زد و اظهار داشت: میزان تولید فولاد پس از انقلاب از یک میلیون و ۸۰۰ هزار به سی میلیون تُن رسیده است‌، عددی که رشد متوسط نزدیک به ده درصدی را در مقابل رشد دو درصدی صنعت فولاد در جهان نشان می‌دهد. این میزان از رشد نشان از توسعه کشور به ویژه در صنعت فولاد دارد. چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ و دستیابی به ۵۵ میلیون تُن فولاد، طرح توسعه ده میلیون تُنی در منطقه چابهار و ده میلیون تُنی در منطقه هرمزگان سه افق پیش‌روی صنعت فولاد کشور است، که در مجموع ۷۵ میلیون تُن طرح توسعه فولاد را شامل می‌شود.
ابراهیمی از سه چالش‌ تولید فولاد نام برد و افزود: عدم توسعه پایدار زنجیره فولاد اولین چالش پیش‌روی صنعت فولاد است. متاسفانه به واسطه‌ی توسعه ناپایدار، بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها و جذابیت‌ها در حوزه فولاد به خطر افتاده‌ است. چالش دیگر، بحث معدن است. با توجه به اتفاقات سال‌های گذشته و حرکت توسعه از دریا‌ محوری به کویر‌ محوری، باعث شده ذخایر معادن با خطر مواجه شوند و شرکت‌هایی که باید فعالیت معدنی انجام دهند، به تولید فولاد روی آورده‌اند. از طرفی فعالیت مناسبی در حوزه اکتشاف معادن انجام نشده است، با توجه به ذخایر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تُنی معدن و با در نظر گرفتن مصرف ۱۶۷ میلیون تُن سنگ آهن در افق ۱۴۰۴، تقریبا ذخایر معدنی تا سال ۱۴۲۰ جوابگو هستند و باید به راهکار پایداری برای تامین مواد اولیه اندیشید.
وی در پایان سخنان خود گفت: چالش انرژی دغدغه‌‌ی دیگر تولیدکنندگان فولاد را شامل می‌شود. در سال جاری و به واسطه‌ی محدودیت‌های برق نزدیک به ۶۰۰ هزار تُن تولید برنامه‌ریزی شده‌ی فولاد خوزستان از دست رفت‌. در حوزه‌ی گاز هم به همین صورت بوده و تا به امروز نزدیک به ۴۰۰ هزار تُن تولید آهن اسفنجی از دست دادیم. محدودیت‌های برق و گاز در سال‌های آینده نیز ادامه‌دار هستند. به واسطه‌ی همین چالش‌ها، جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران هولدینگ فولاد خوزستان برگزار شد و چشم‌انداز مجموعه تبیین شد. مطابق این چشم‌انداز تا سال ۱۴۱۰ به تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن و کسب سهم ۲۵ درصدی تولید فولاد کشور دست پیدا خواهیم کرد.
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار