جانشین فرمانده سپاه خوزستان:

بیش از پنج هزار نفر از شهدای خوزستان ورزشکار بودند

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 آذر 1400 | 14:31 ب.ظ
بیش از پنج هزار نفر از شهدای خوزستان ورزشکار بودند زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: بیش از پنج‌هزار نفر از شهدای ما ورزشکار بودند و بیش از ۳۰۰ نفر از این شهدای گرانقدر از قهرمانان ایران بودند که برای حفظ وطن عرصه مدال‌آوری خود را با حضور در میدان‌های نبرد تغییر دادند و در جای دیگری قهرمان شدند. به گزارش نخبگان و […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: بیش از پنج‌هزار نفر از شهدای ما ورزشکار بودند و بیش از ۳۰۰ نفر از این شهدای گرانقدر از قهرمانان ایران بودند که برای حفظ وطن عرصه مدال‌آوری خود را با حضور در میدان‌های نبرد تغییر دادند و در جای دیگری قهرمان شدند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا سرتیپ دوم پاسدار نعمت الله باقری روز دوشنبه در محل زورخانه شهدای اندیمشک به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت شهدای ورزشکار اظهار داشت: شهدا در آن دوران هرچه داشتند برای برقراری آرامش و امنیت و دفاع از کیان این نظام اسلامی نثار کردند تا این انقلاب حفظ شده وروز به روز تقویت شود.

وی افزود: بسیجیان از ابتدای انقلاب و دفاع مقدس و پیش از آن در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مدافعان سلامت و عرصه ای که کشور به وجود این نیروهای پای کار نیاز داشته، حضور داشتند و نقش آفرینی کردند.

جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: هر زمانی که کشور و استان با بحران مواجه می شد بسیج در خط مقدم بود اما با این وجود در سال های متعدد دشمن با توطئه های مختلف سعی داشت این نیروهای انقلابی را تضعیف کند ولی به برکت انقلاب و روحیه شهادت طلبی آن ها،

بسیج روز به روز تقویت شد و به میدان‌دار تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای دفاع از ارزش های انقلاب تبدیل شد.

وی تصریح کرد: بی شک تا زمانی که بسیج وجود دارد ایران اسلامی از هرگونه تهدیدی مصون است چرا که نقش‌آفرینی بسیجیان در ۴۲ سال در حوزه های مختلف دیگر به دشمنان ثابت شده است.

 

بیش از ۱۲۰ مدافع حرم از بسیجییان دلاور خوزستانی بودند

سرتیپ دوم پاسدار باقری گفت: بیش از ۱۲۰ مدافع حرم از بسیجییان دلاور خوزستانی بودند که حضور در این عرصه را نیز از تکالیف خود دانسته و برای دفاع از حریم اسلام وارد میدان شده و جان فشانی کردند.

وی حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را از رسالت‌های اصلی بسیج برشمرد و گفت: در هر جایی که جامعه با انحرافاتی مواجه شده بسیج برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان وارد میدان شده و به آن‌ها مسیر صحیح را گوش‌زد کرده است.

جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: دشمن همواره مجموعه بسیج را آماج تهاجمات خود قرار می دهد که یکی از موضوعات اصلی، بحث کارکرد بسیج است؛ در هر حوزه ای بسیج پای کار است و همین امر موجب نگرانی و ناامیدی دشمنان شده است.

 

روحیه انقلابی، معنویت و اخلاص بسیجی را به میدان هدایت می کند

وی افزود: اکنون نیروهای بسیج سازندگی در ارتفاعات زاگرس در هوای سرد اندیکا و لالی مشغول ساخت منزل برای آسیب دیدگان زلزله هستند و این تنها روحیه انقلابی و معنویت و اخلاص آن ها است که اینگونه این نیروهای بسیجی را به میدان های سخت هدایت می کند.

سرتیپ دوم پاسدار باقری گفت: بسیج متعلق به زمان و مکان و قشر خاصی نیست در حالی که خیلی ها به دنبال آن بودند که پس از اینکه دفاع مقدس به پایان رسید، بگویند دیگر کار بسیج به پایان رسیده است؛ بسیج را در بعد امنیتی می دیدند اما بسیج در تمامی حوزه ها کارکرد قابل قبولی از خود نشان داد.

وی ادامه داد: یکی از این حوزه‌های مهم، بسیج ورزشکاران است؛ وقتی به آمار شهدای دوران دفاع مقدس نگاه می کنیم از بیش از ۲۰۰ هزار شهید، حدود ۸۰ هزار شهید از بسیجیان ورزشکار بودند.

 

الگوپذیری یکی از موضوعات مهم جامعه است

جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان یکی از موضوعات مهم را بحث الگوپذیری دانست و گفت: ورزشکاران در شرایط کنونی بهترین الگو برای جوانان هستند که تواضع و فروتنی از شاخصه های اصلی این ورزشکاران است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره)در آن دوران به عنوان رهبر شیعیان جهان و هدایتگر سکان انقلاب می فرمودند به من به جای رهبر بگویید خادم، و این نشان از افتادگی و تواضع رهبر کبیر انقلاب است که باید از آن الگو برداری کنیم.

سرتیپ دوم پاسدار باقری بیان کرد: اکنون دشمن تاکتیک خود را تغییر داده و با حملات نرم و ادراکی وارد شده و به دنبال این است که ذهن و افکار جوانان را به سمت خود هدایت کند؛ تاکتیک نظامی دشمن زمین سوخته است یعنی به صورت کامل تخریب کند و پس آن پیاده نظام خود را وارد میدان کند مانند حمله به عراق؛ اکنون دشمن همین مدل را در جنگ نرم به کار گرفته است.

 

دشمن در جنگ نرم با تاکتیک زمین سوخته وارد شده است

وی تصریح کرد: درجنگ نرم الگو گرفته از تاکتیک زمین سوخته،تغییر ذهن، فکر ،رفتار و ساختار جامعه مورد هدف است و این زمینه‌سازی برای ضربه نهایی است که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: جهان پهلوان تختی نه برای مدال هایش بلکه برای رفتار، کردار، مردم داری و شجاعتش بود که به عنوان یک پهلوان و اسطوره نامش بر زبان ها می آید؛ ورزشکاران ما باید در الگوبرداری از رفتار این پهلوان، بیش از گذشته در جامعه تلاش کنند.

وی یاداور شد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد خروج برخی از ورزشکاران از کشور و پناهندگی تعدادی از آن ها بودیم اما در نقطه مقابل بانوان سرفراز این سرزمین با حجاب اسلامی بر سکوهای قهرمانی در رقابت‌های بین المللی در کشورهایی حاضر می شوند که حجاب را مانع رشد می دانند؛ این

نشان می دهد که نفوذ دشمنان هیچ تاثیری در اراده پولادین ورزشکاران با غیرت ایران اسلامی نداشته و نخواهد داشت.

سرتیپ دوم پاسدار باقری گفت: اگرچه شهدای ما ماندگاری وطن خود را با مدال قهرمانی جابجا کردند اما متاسفانه برخی از ورزشکاران مدال را با وطن خود جابجا کردند و این همان جنگ فرهنگی است که دشمن آغاز کرده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار