با ورود گردشگر به نیشکر، آینده‌ای درخشان در منطقه رقم می‌خورد/یک روستای پیرامونی نیشکر، پایلوت گردشگری روستایی می شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آبان 1400 | 21:36 ب.ظ
با ورود گردشگر به نیشکر، آینده‌ای درخشان در منطقه رقم می‌خورد/یک روستای پیرامونی نیشکر، پایلوت گردشگری روستایی می شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ پنجمین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی جشنواره ملی نیشکر دوشنبه هفدهم آبان ماه در کشت و صنعت حکیم فارابی برگزار شد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این نشست که مدیران میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان، مسئولین شرکت توسعه نیشکر و تورلیدرها (راهنمایان گردشگری) […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
اعتدال نخبگان/ پنجمین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی جشنواره ملی نیشکر دوشنبه هفدهم آبان ماه در کشت و صنعت حکیم فارابی برگزار شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این نشست که مدیران میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان، مسئولین شرکت توسعه نیشکر و تورلیدرها (راهنمایان گردشگری) حضور داشتند، درخصوص نحوه برگزاری جشنواره ملی نیشکر و رسیدن به اهداف مورد نظر بحث و تبادل نظر شد.

در این زمینه، سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان از مشارکت گسترده اداره‌های میراث فرهنگی مناطق پیرامونی طرح های نیشکر خبر داد و افزود: توانمندی‌های جوامع محلی در حوزه صنایع دستی، سوغات محلی و غذاهای بومی در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

پیمان نبهانی نمایش دیجیتال ظرفیت‌های گردشگری روستاهای پیرامونی را از دیگر بخش‌های جشنواره ملی نیشکر عنوان کرد و گفت: در غرفه‌های متعدد در نظر گرفته شده، مناطق گردشگری خوزستان و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای جذب بیشتر گردشگر معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی جوامع محلی پیام مهم جشنواره نیشکر است، تاکید کرد که صنعت توسعه نیشکر با احیای گردشگری و سرمایه‌گذاری در مناطق پیرامونی در راستای مسئولیت اجتماعی، می‌تواند موجب رونق اقتصادی روستاهای همجوار شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان بهبود نگاه به صنعت توسعه نیشکر را پیامد مثبت این جشنواره دانست و بیان داشت که با ورود گردشگر به نیشکر آینده‌ای درخشان در منطقه رقم می‌خورد که هم برای صنعت نیشکر و هم برای گردشگران و ساکنان روستاهای همجوار، توسعه و آبادانی را در پی دارد.

به گفته نبهانی، قرار است با حمایت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بر اساس شاخص‌های توانمندی سازی، یکی از روستاهای پیرامونی طرح ‌های نیشکر به عنوان پایلوت گردشگری روستایی، به یک روستای نمونه در حوزه گردشگری تبدیل شود.

جشنواره ملی برداشت نیشکر قرار است روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه امسال در کشت و صنعت حکیم فارابی برگزار شود.

در این جشنواره دور روزه، ظرفیت‌ها صنعت نیشکر در کنار توانمندی های جوامع پیرامونی در حوزه صنایع دستی، سوغات محلی و … به نمایش گذاشته می شود.

همچنین بر اساس توافق انجام‌شده واحدهای کشت‌ و صنعت توسعه نیشکر مجوز گردشگری کشاورزی دریافت می‌کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار