آیا اولین و مهمترین آزمون شورای شهرنمره قبولی گرفت ؟ نوشتاری از: داریوش بهارلویی

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 شهریور 1400 | 20:32 ب.ظ
آیا اولین و مهمترین آزمون شورای شهرنمره قبولی گرفت ؟ نوشتاری از: داریوش بهارلویی زمان مطالعه: ۳ دقیقه نخبگان: مقدمه/در خصوص انتخاب شهردار اهواز توسط شورای ششم شهر اهواز به سراغ تحلیل های نویسندگان رفته ایم و یکی یکی نظریات را و تحلیل شان را خواسته ایم مکتوب کنند  اکنون آنچه در ادامه می آید صحبتهای یک محقق و پژوهشگر اجتماعی ست بنام دکتر بهارلویی که خواندن نظریاتش پیرامون شهر خالی از لطف […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نخبگان: مقدمه/در خصوص انتخاب شهردار اهواز توسط شورای ششم شهر اهواز به سراغ تحلیل های نویسندگان رفته ایم و یکی یکی نظریات را و تحلیل شان را خواسته ایم مکتوب کنند  اکنون آنچه در ادامه می آید صحبتهای یک محقق و پژوهشگر اجتماعی ست بنام دکتر بهارلویی که خواندن نظریاتش پیرامون شهر خالی از لطف نیست پس بسم الله:

بعد از حرف و حدیث های فراوان درباره انتخابات شورای شهر اهواز که در نهایت نیز مشخص نگردید، چه کسی راست می گوید و چه کسی خلاف واقع , اعضای این کابینه شهری که قرار است مدیریت کلانشهر پرحاشیه اهواز را بدست گیرند ، تعیین شدند .بدون شک و تردید اولین چالش این شورای منتخب یا منتصب به هر حالتی که باشد انتخاب شهردار است . فردی که در مدیریت و ساماندهی شهر بسیار مهم و اثرگذار محسوب می شود . به شکل منطقی انتظاری که از این شورا می رود تعیین فردی متخصص و خوش فکر برای مدیریت شهر است . کسی که سوابق مناسبی در مدیریت شهری کسب کرده و به لحاظ کاریزماتیک این توانایی که تمام سلیقه های مختلف را همسو و هماهنگ نماید ،در خود داشته باشد . شهر اهواز تا کنون از این ناحیه کم لطمه ندیده است . قصد قضاوت و مقایسه شهرداران و شوراهای قبلی نیست. اما آنچه که عیان است چه حاجت به بیان دارد ، وقتی با شهری روبرو هستیم که در آن عناصر یک شهر خوب چندان مشاهده نمی شود . شهری که اگر بدبینانه نباشد، تبدیل به محل بزرگ پخش زباله ها شده و کوچه و خیابانی شکیل و زبانزد ندارد .نه آثاری زیبا در آن مشاهده می شود و نه سامانی در ساخت و سازها و توسعه. هر اتوبان و یا خیابانی کمی وسیع می بینی، چند ماشین کنار آن به فروش میوه و سبزی مشغول بوده و بساط دستفروشان پهن و گرم است . نمادهای مرتبط با فرهنگ و تاریخ شهر، جایی در فکر مدیران سال های گذشته نداشته و آثار ماندگارش گاه رو به خرابی . به هر شکل اولین و مهمترین آزمون این کابینه کوچک شهری، انتخابی کاملا درست بر مبنای اصولی صحیح و تجربه شده است . بخصوص این شورا باید ثابت کند بر عکس حرف و حدیث های بعد انتخاب ، نه تنها ضعیف و فرمایشی نیست، بلکه مستقل, خوش نقش و قوی و کاردان است . شهر اهواز وسیع بوده و مدیریت آن ساده نیست . مشکلات دیرینه ای دارد که حل آنها عزمی جدی می خواهد . سرمایه گذاری های خارج از استان در آن بسیار اندک و جاذبه های جذب توریسم داخلی و مکان های مناسب اسکان مهمانان و مسافران که می توانند در گردش مالی شهر نقش داشته باشند، اندک است . علیرغم وجود صنایع سودآور، مقوله مسئولیت اجتماعی و داد و ستد دو جانبه به فراموشی رفته و این سازمان ها و شرکت ها چندان تمایلی به ایفای نقش سازنده در سطح شهر از خود بروز نمی دهند . عزیزان نماینده شورا ، چنانچه کوتاهی و اهمالی در این خصوص صورت گیرد ، وضعیت نامناسب فعلی تشدید شده و به آرا مردمی که در خطر کرونا نیز از دادن رای برای ساخت آینده شهری خود دست نکشیده اند ، خیانت روا کرده اید . ما چنین نیت و تصوری نسبت به شما نداشته و خوشبینانه به تصمیم شما نگاه می کنیم. اما آیا شهردار انتخابی شما کرامت شهری را به مردم بازمیگرداند ؟ اینکه در استانی با ۵ میلیون جمعیت فردی مناسب نیافته اید ،جای سوال از شما داشته و بدون شک در آینده نتیجه آرا شما نشان خواهد داد چقدر برای مهمترین انتخاب دوره خود جدی و ریزبین و دقیق عمل کرده اید . اهوازی ها بسیار لایق تر از آنچه که هم اکنون در شهر می بینید، هستند و منصفانه نیست این مردم سختکوش و صبور را تحقیر و خسته تر کنیم .این وظیفه خطیر و مهم شماست .امیدواریم که فرصت خدمت و دعای خیر مردم را از دست نداده باشید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار