جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز برای طرح سوال از شهردار بدون نتیجه خاتمه یافت

طرح سوال از شهردار اهواز بی نتیجه ماند

تاریخ انتشار: شنبه 28 اسفند 1395 | 21:44 ب.ظ
طرح سوال از شهردار اهواز بی نتیجه ماند زمان مطالعه: ۳ دقیقه جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز برای طرح سوال از شهردار بعد از سه ساعت، بدون نتیجه خاتمه یافت. ?به گزارش نخبگان، در این جلسه که با حضور ۲۰عضو برگزار شد، قرار بر این بود که ۵۹ سوال طرح شده از سوی هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز پاسخ داده شود، اما محدودیت زمان و […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز برای طرح سوال از شهردار بعد از سه ساعت، بدون نتیجه خاتمه یافت.

?به گزارش نخبگان، در این جلسه که با حضور ۲۰عضو برگزار شد، قرار بر این بود که ۵۹ سوال طرح شده از سوی هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز پاسخ داده شود، اما محدودیت زمان و قطع مکرر جلسه به دلیل درگیری های لفظی اعضای شورا باعث شد که تنها ۱۰ سوال مطرح و پاسخ داده شود.

?هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز در پایان این نشست : از پاسخ های شهردار قانع نشدم .

وی افزود: هدف از طرح سوالات این بود که نشان دهیم شورای شهر نسبت به تخلفات حساسیت دارد و بر اساس وظیفه قانونی خود، آنها را پیگیری می کند.
شیرمردی بعد از طرح هفت پرسش و با اشاره به کمبود وقت برای رسیدگی به همه سوالات، اظهار کرد: سه سوال مهم وجود دارد که می خواهم به آنها زودتر از سایر سوالات پاسخ داده شود، که شامل اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰، واگذاری برخی طرح ها به شرکت های جعلی و مسائلی در زمینه پسماند است.

?وی با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ مورد از احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ اجرا نشده خواستار پاسخ شهرداری نسبت به این موضوع شد.
?شیرمردی همچنین تصریح کرد: برخی از شرکت هایی که در مناقصات شهرداری اهواز شرکت کرده اند، بر اساس استعلام از اداره ثبت، جعلی هستند، این در حالیست که این شرکت ها طرح هایی از شهرداری به آنها واگذار شده است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه جمع آوری پسماند و تعهدات پیمانکار جمع آوری زباله مطرح است، گفت: طبق بازدیدهای روزانه نیروهای پیمانکار از عمل کردن به تعهدات خودداری می کنند، از سوی دیگر نظارتی بر عملکرد پیمانکاران صورت نمی گیرد و در سه سال گذشته این پیمانکاران متخلف جریمه ای پرداخت نکرده اند.

?مدیر بازداشت شده، گزینه رئیس شورا
شهردار اهواز نیز در این نشست گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۴۱ مورد آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری پیگیری و اجرا شده است.
سیدخلف موسوی افزود: در همین مدت ۳۹۷مورد جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات عدوانی اراضی، ۲۴۵ مورد قلع و قمع و رفع آثار تصرفات عدوانی و یک هزار و ۸۰۹ مورد جلوگیری از عملیات ساختمانی بدون پروانه و یا خلاف پروانه انجام شده است.
وی تصریح کرد: پیگیری ماده ۱۰۰ شهرداری در برخی موارد منجر به کشته شدن و یا قطع انگشتان دست ماموران اجرائیات شهرداری شده به طوری که یک نفر از همکاران ما در شهرک رزمندگان در همین رابطه جان خود را از دست داده است.
موسوی در پاسخ به انتقاد رئیس شورای شهر اهواز مبنی بر انتصاب مدیران ناکارآمد، با بیان اینکه در زمان ریاست اداره کل کار خوزستان با شیرمردی همکار بودم، تصریح کرد: شیرمردی رئیس شورای شهر تا کنون چند نفر را معرفی کرده که آنها را به عنوان مدیر منصوب کردیم و یکی از مدیران بازداشتی شهرداری نیز از افرادی است که شیرمردی معرفی کرده است.
وی همچنین گفت: تمام مناقصات شهرداری با حضور نمایندگان شورای شهر (مظفری و شیرمردی)، نماینده سازمان بازرسی و نماینده وزارت کشور برگزار شده است.
موسوی افزود: تمامی مناقصات شهرداری روی سایت قرار می گیرد و سیستم جامع شهرسازی در همه مناطق اهواز (به جز منطقه ۸) را اندازی شده است که نشانه شفافیت در سیستم شهرداری است.

*حیثیت سازمانی شهرداری خدشه دار شد
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه این نشست با بیان اینکه سوالات طرح شده از سوی رئیس شورا در حد متعارف نبود، گفت: بر اساس قانون طرح سوال از حقوق اعضای شوراست و تعداد زیادی از اعضای شورای شهر اهواز تا کنون سوالاتی را از شهردار مطرح کرده اند که این طرح سوال ممکن است به استیضاح نیز منجر شود.
حسین حیدری پیشنهاد کرد: رئیس شورا پاسخ های شهردار را مطالعه و نتیجه را در روزهای آینده اعلام کند.
وی همچنین با اشاره به حوادث اخیر در شهرداری اهواز و بازداشت تعدادی از مدیران اظهار کرد: ضمن احترام به عملکرد سازمان های نظارتی، اما این پرونده ها باید روال قانونی خود را طی کند تا مجرمان مشخص شوند.
حیدری با بیان اینکه این بازداشت ها به حیثیت سازمانی شهرداری خدشه وارد کرده تصریح کرد: برخلاف نظر عده ای که شورای شهر را در این جریان مقصر قلمداد می کنند، باید گفت که مقصر اصلی شهردار به عنوان رئیس این دستگاه است.

*مچگیری یا پیشگیری
علی ناصری دیگر عضو شورای شهر اهواز همچنین گفت: طرح سوال از شهردار اهواز در این موقعیت زمانی، بیشتر به مچگیری شبیه است تا پیشگیری.
وی افزود: در ابتدای شورا که هنوز بی تجربه و هیجانی بودم، درباره تخلفات شهرداری اهواز نامه سرگشاده ای به وزیر اطلاعات نوشتم اما همکارانم در شورا مرا نکوهش کردند و دستگاه امنیتی به دلیل تشویش اذهان عمومی مرا احضار کرد، این در حالیست که برخی ها شیرمردی را بخاطر طرح سوال از شهردار یک قهرمان معرفی می کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار