انعقاد قرارداد محرومیت زدایی از ۳۰ محله کم برخوردار اهواز با قرارگاه خاتم

تاریخ انتشار: جمعه 4 تیر 1400 | 17:52 ب.ظ
انعقاد قرارداد محرومیت زدایی از ۳۰ محله کم برخوردار اهواز با قرارگاه خاتم زمان مطالعه: ۳ دقیقه شهردار اهواز در خصوص بحث محرومیت زدایی در محلات کم برخوردار در شهر اهواز گفت: ما حدود پنجاه محله کم برخوردار در اهواز و حدود ۴۵۰هزار نفر جمعیت در این محلات براساس سرشماری در اهواز داریم لذا در همین راستا با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه مذاکره کردیم که از منابع سپاه یک سری از پروژه […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شهردار اهواز در خصوص بحث محرومیت زدایی در محلات کم برخوردار در شهر اهواز گفت: ما حدود پنجاه محله کم برخوردار در اهواز و حدود ۴۵۰هزار نفر جمعیت در این محلات براساس سرشماری در اهواز داریم لذا در همین راستا با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه مذاکره کردیم که از منابع سپاه یک سری از پروژه ها در این مناطق اجرایی شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی نوشادی ادامه داد: در بخشی از پروژه ها نیز با توجه به منابع محدود شهرداری حدود ۳۰ منطقه کم برخوردار شناسایی شد و قراردادی به مبلغ ۵۰۰میلیاردتومان با قرارگاه بسته شد که در زمینه امکاناتی که این مناطق در وهله اول به آنها نیاز دارند مانند آبهای سطحی، معابر، فضای سبز و پارکها و زمینهای ورزشی اقدامات عمرانی انجام شود و این نیازها در اولویت برنامه قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اولویتهای محلاتی که مطالباتشان آماده است توسط قرارگاه و معاونت فنی تعیین شده و با هماهنگی با استاندار مقرر شد با حضور فرمانده قرارگاه و طی مراسمی این عملیات آغاز شود تا کار با سرعت انجام شود زیرا ما در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار مشکلات زیادی داریم که رفع انها خواست مردم است.

وی ضمن تشکر از قرارگاه خاتم به دلیل قبول این مسئولیت اظهار کرد: انجام این موضوعات، معضلات اجرایی دارد و کار سنگینی است که مقرر شد بخشی از منابع هم توسط دولت تامین شود.

حجت الاسلام موسی پور عضو شورای اسلامی شهر نیز در همین راستا عنوان کرد: مفتخریم که امروز ۳۰ محله از محله های کمتربرخوردار اهواز به همت شهرداری اهواز به قرارگاه ابلاغ می شود که انشالله با مشارکت قرارگاه خاتم ما شاهد محرومیت زدایی از چهره شهر اهواز باشیم.

وی با ذکر این نکته که منابع این قرارداد در بودجه ۱۴۰۰ شورای شهر دیده شده گفت: بزرگترین فایده این قرارداد این است که از بوروکراسی پیچیده تنظیم قراردادها به یک قرارداد جامع رسیدیم و در طول این یکسال از زمان انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم، هرآن چیزی که ازنظر محرومیت در این محلات بوده با توجه به اولویتها در نظر گرفته شده که به یاری خدا مورد ابلاغ شهرداری قرار خواهد گرفت.

موسی پور ضمن تشکر از مدیران سابق و فعلی و نماینده محترم ولی فقیه در راستای به مرحله اجرادرآمدن این قرارداد، اظهار امیدواری کرد: در این دوره و دوره ششم شاهد به ثمر رسیدن این قرارداد باشیم و طبق وعده ای که دادیم تا آخرین روز انجام وظیفه در شورا پای کار خواهیم بود.

فلسفی دیگر عضو شورای شهر در این راستا اظهار کرد: در اغاز کار به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است اتفاقی بیفتد که آثارش را مردم حس کنند با روند موجود نخواهد شد زیرا مثلا برای احداث یک پارک شش الی ۷ماه برای انعقاد قرارداد زمان سپری می شد لذا با ابتکار عمل و خرد جمعی طرحی آماده و پس از آن قرارداد بسته شد و اکنون به مرحله اجرا رسیدیم که طی قرارداد دوساله مقرر شد در مناطق محروم شناسایی شده، عملیات اجرایی با توجه به اولویتها آغاز شود.

وی ادامه داد: این برنامه بعنوان دستاوردی برای نظام جمهوری اسلامی به شمار می آید وما با جدیت باید پیگیر تامین منابع باشیم تا مردم ارزش این کار و طعم انجام آن و بهره برداری از آن را حس کنند.

فلسفی عنوان کرد: خوشحالیم که این اتفاق با وجود جمع حاضر رخ داد
و این توفیق نصیب ما شد و پیمانکاری با دغدغه و پتانسیل بالا وارد کار شده و این اتفاق بسیار خوبی است که انشالله پیگیری شود و به نتیجه برسد.

نماینده قرارگاه خاتم نیز در پایان عنوان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رفع محرومیت از استان خوزستان ما همزمان با انعقاد قرارداد، عملیات اجرایی را نیز شروع کردیم.

وی افزود: با توجه به کوتاه بودن زمان قرارداد که دوساله است امیدوارم تامین منابع مالی با جدیت پیگیری شود تا ما بتوانیم آنگونه که شایسته مردم شریف اهواز است این پروژه را به سرانجام برسانیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار