رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان :

روند صعودی تحقق ظرفیت تولید فولاد در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 خرداد 1400 | 14:15 ب.ظ
روند صعودی تحقق ظرفیت تولید فولاد در خوزستان زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تحقق ظرفیت اسمی تولید فولاد در استان طی سه سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا امیر حسین نظری یکشنبه در گفت و گویی بیان کرد: دراستان ۱۱ شرکت فولادی فعال هستندکه ۹ شرکت کار تولید محصولات فولادی […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تحقق ظرفیت اسمی تولید فولاد در استان طی سه سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا امیر حسین نظری یکشنبه در گفت و گویی بیان کرد: دراستان ۱۱ شرکت فولادی فعال هستندکه ۹ شرکت کار تولید محصولات فولادی و ۲ شرکت در تولید فولاد خام فعالیت دارند.

وی گفت: رشد تحقق ظرفیت اسمی تولید در صنعت فولاد در چند سال اخیر یکی از دستاوردهای درخشان تلاشگران این حوزه است که توانسته بر افزایش درآمد استان و صرفه جویی ارزی برای کشور تاثیر مثبتی بگذارد.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: در سال ۹۷ میزان تولید فولاد در استان ۷۳۸ هزار و ۳۳۴ تن و ظرفیت اسمی تولید این محصول در همان سال هفت میلیون و ۵۴ هزار تن بود یعنی تنها۱۰ درصد از ظرفیت اسمی محقق می شد.

وی گفت: در سال ۹۸ میزان تولید فولاد در استان به ۲ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۴۸ تن یعنی ۳۶ درصد  ظرفیت اسمی استان افزایش یافت.

نظری ادامه داد: در سال ۹۹ با ورود شرکت فولاد روهینا به مدار تولید ،  ظرفیت اسمی تولید فولاد دراستان به هفت میلیون و ۴۰۴هزار تن ارتقا یافت و  میزان تولید این فرآورده صنعتی در استان به سه میلیون و ۵۶ هزار و ۶۳۳ تن یعنی ۴۱درصد ظرفیت اسمی تولید افزایش یافت.

سبقت تولید شمش فولاد از ظرفیت اسمی 

رییس سازمان صمت خوزستان در ادامه با اشاره به افزایش تولید شمش فولاد در استان طی سه سال گذشته بیان کرد: خوشبختانه در تولید شمش (فولاد خام) طی سه سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشتیم.

نظری بیان کرد: در سال ۹۷ بالغ بر سه میلیون و ۶۳۰ هزار تن شمش فولاد در استان تولید شد که ظرفیت اسمی استان در این بخش سه میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۹۸ تن بوده است.

وی افزود: در سال ۹۸ نیز میزان تولید به سه میلیون و۷۵۶ هزار تن رسید.

رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به افزایش ظرفیت اسمی تولید فولاد استان درسال ۹۹گفت :  تولید شمش فولاد استان نیز  در این سال از ظرفیت اسمی آن فراتر رفت.‌

نظری افزود: دراین‌سال میزان تولید این کالا در استان به چهار میلیون و ۳۰ هزار تن  رسید درحالی که ظرفیت اسمی آن به سه میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۵۵ تن افزایش یافته بود.

افزایش سرعت تولید در شرکت های تولید فولاد خام خوزستان

وی گفت: سه شرکت گروه ملی، فولاد پارس هفت تپه و فولاد خوزستان( این شرکت در هر دو حوزه تولید فولاد خام و محصولات فولادی فعالیت دارد) در سال ۹۹ با اصلاح خطوط تولید خود، سرعت تولید شمش فولاد را افزایش داده اند.

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: فعال شدن شرکت فولاد روهینا در دزفول نیز نفس تازه ای به صنعت فولاد استان بخشید و با فعال شدن این شرکت میزان تولید فولاد و صادرات این کالا افزایش چشمگیری یافت.

(طرح بزرگ ومهم مجتمع فولاد روهینا جنوب با تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات طویل و مفتول فولادی پارسال در شهرستان دزفول بهره برداری شد.)

استفاده از محصولات فولاد در شرکت های بزرگ داخلی خوزستان

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: با شدت گرفتن تحریم ها از سال گذشته و محدودیت واردات تجهیزات مورد نیاز ، شرکت نفت با شرکت های فولادی استان برای تولید لوله های جریانی به توافق رسید.

نظری گفت: خوشبختانه شرکت های داخلی مطابق با استانداردهای موجود موفق به تولید این لوله ها شدند و بخشی از نیاز شرکت نفت را برطرف کردند واکنون نیز تولید این لوله ها همچنان  ادامه دارد و می تواند در صرفه جویی ارزی کشور و ایجاد درآمد در استان و کشور و رونق تولید بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: اگر شرکت های بزرگی همچون نفت و پتروشیمی از محصولات شرکت های فولادی استفاده و حمایت کنند و این شرکت ها نیز متناسب با استاندارد جهانی محصولات خود را تولید کنند دیگر نیازی به واردات بسیار از تجهیزات شرکت های بزرگ در استان نیست و صرفه جویی ارزی چشمگیری نیز محقق می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار