به وقت مرگ تنهایم بگذارید

وداع با شاعر مینیاتور های سیاه تنهایی ؛قاسم آهنین جان

تاریخ انتشار: سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 | 23:27 ب.ظ
وداع با شاعر مینیاتور های سیاه تنهایی ؛قاسم آهنین جان زمان مطالعه: < 1 دقیقه به گزارش خبرنگار نخبگان قاسم آهنین‌جان شاعر خوزستانی صبح امروز بر اثر کرونا دارفانی را وداع گفت. آنچه در ادامه می‌خوانید بخشی از وصیت‌نامه قاسم‌ آهنین‌جان است و همین خواسته‌اش را طی گفتگویی با ایسنا در زمستان۱۳۹۹ اعلام کرده است: بعونک یا لطیف به وقت مرگ تنهایم بگذارید بله. دقیقاً این بخشی از وصیتنامه اصلی […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار نخبگان قاسم آهنین‌جان شاعر خوزستانی صبح امروز بر اثر کرونا دارفانی را وداع گفت.

آنچه در ادامه می‌خوانید بخشی از وصیت‌نامه قاسم‌ آهنین‌جان است و همین خواسته‌اش را طی گفتگویی با ایسنا در زمستان۱۳۹۹ اعلام کرده است:

بعونک یا لطیف

به وقت مرگ تنهایم بگذارید

بله. دقیقاً این بخشی از وصیتنامه اصلی و رسمی من است.

هرگز راضی نیستم و رضایت ندارم هیچ شخصی از هنرمندان و خاصه شاعران خوزستانی در کفن و دفن بنده حضور یابند یا بر سر گورم بیایند. به هیچ گونه از تسلیت و یادکرد و یادمان برای خویشتن رضایت ندارم چه در روزگار واقعی و چه در فضای مجازی.

از آنجا که مدت‌ها قبل گور خویش تهیه دیده‌ام و مشخص است و بنابر دلایلی نمی‌توان تغییر مکان دهم گورم را وگرنه حتماً گورجایی در گم‌آباد جهان برمی‌گزیدم که بنی‌بشری نداند به کجاست گورگاهم.

 

اما حرف اول و آخرم این است؛ لطفاً، لطفاً، لطفاً لااقل بگذارید روحم در آزار نباشد از شما و از حضورتان.

قاسم آهنین‌جان


از تازه‌ترین کتاب‌های آهنین‌جان می‌توان از «برق رگ‌ها بر پولاد دریا»، «سپید از گل‌ها چهره‌ها در باران»، «مینیاتورهای سیاه تنهایی» و مجموعه کامل اشعار پیشین او در یک مجلد نام برد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار