رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد؛

نگران شیوع کرونای برزیلی در خوزستان هستیم

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 فروردین 1400 | 23:51 ب.ظ
نگران شیوع کرونای برزیلی در خوزستان هستیم زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه درمان سرپایی تخت‌های بیمارستانی را کاهش داد، گفت: در حال حاضر از بابت شیوع سوش برزیلی نگرانی داریم چون میزان کشندگی و شیوع آن بالاست. به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، فرهاد ابول نژادیان شنبه‌شب در شست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان، اظهار کرد: برای […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه درمان سرپایی تخت‌های بیمارستانی را کاهش داد، گفت: در حال حاضر از بابت شیوع سوش برزیلی نگرانی داریم چون میزان کشندگی و شیوع آن بالاست.

به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، فرهاد ابول نژادیان شنبه‌شب در شست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان، اظهار کرد: برای اینکه با کمبود تخت در این استان روبه‌رو نشویم با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان بیماران سرپایی با داروهای ضدویروس را در منزل انجام دادیم که این موضوع باعث شد تعداد زیادی تخت بیمارستانی خالی و در اختیار دیگر بیماران حاد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تاکنون برای ۲۸۴ نفر به جای بستری در بیمارستان رازی به محض بروز علائم، دارو تجویز شد که ۱۶ نفر بستری مجدد شدند و ۱۲۰ نفر بهبود یافتند، افزود: همچنین در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز ۹۷ نفر، در بیمارستان گلستان ۱۸۰ نفر، در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) ۷۰ نفر و در بیمارستان سینای کارون ۲۲ نفر به صورت سرپایی در خانه درمان و قرنطینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در انتهای سال ۹۹، یک هزار و ۷۷۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا در خوزستان داشتیم که با درمان بیماران سرپایی تعداد بیماران بستری تا یک هزار و ۴۵۰ نفر کاهش یافت و یکی از دلایل خارج شدن از وضعیت قرمز تعداد کاهش موارد بستری بود.

احتمال بروز برزیلی کرونا در خوزستان

ابول نژادیان تصریح کرد: پیک سوم بیماری کرونا در خوزستان در حال عبور است و آمار بیماران بستری و محتمل در حال کاهش است اما روند بروز و مجموع موارد شناسایی‌شده، هنوز بالاست.

وی افزود: در حال حاضر از بابت بروز سوش برزیلی نگرانی داریم چرا که کشتی‌هایی از کشور برزیل در بندر امام خمینی (ره) در حال پهلوگیری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر اینکه سوش برزیلی بسیار خطرناک‌تر از سوش انگلیسی است و میزان مرگ‌ومیر این سوش بسیار بیشتر از سوش انگلیسی است، گفت: اعلام تغییر رنگ شهرها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید موجب عادی انگاری شود و نباید فکر کنیم که خوزستان از پیک کرونا عبور کرده است.

ابول نژادیان بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی، بیماریابی گسترده‌ای انجام شد و روزانه تا ۲۴ هزار تست نیز انجام می‌شود و اگر این بیماران شناسایی نمی‌شدند، موارد بستری در استان افزایش می‌یافت.

وی اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده، روند فوت بیماران کرونایی در خوزستان در حال کاهش است و اگر موارد بستری افزایش نیابد، کاهش موارد فوت ادامه خواهد داشت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار