استاندار خوزستان:

مشکلات اندیکا معضل ملی نیستند

تاریخ انتشار: جمعه 6 فروردین 1400 | 18:53 ب.ظ
مشکلات اندیکا معضل ملی نیستند زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان گفت: مشکلات اندیکا معضل ملی نیستند بلکه مربوط به مدیریت‌های داخلی هستند و رفع این مشکلات نیازمند بودجه آن‌چنانی نیست و حتی می‌توان از نهادهای حمایتی کمک گرفت. به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروز ضمن سفر به شهرستان اندیکا و در جلسه شورای برنامه‌ریزی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: مشکلات اندیکا معضل ملی نیستند بلکه مربوط به مدیریت‌های داخلی هستند و رفع این مشکلات نیازمند بودجه آن‌چنانی نیست و حتی می‌توان از نهادهای حمایتی کمک گرفت.

به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروز ضمن سفر به شهرستان اندیکا و در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان، نخست به وضعیت کرونایی خوزستان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های ایذه و بهبهان وضعیت قرمز کرونایی در استان اضافه شدند و از عموم مردم درخواست می‌شود که بیشتر از گذشته مراقب باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی، برگزاری مراسم‌های مختلف در این استان را یکی از معضلات خوزستان در این ایام دانست و افزود: برگزاری مراسم در عشایر فرهنگ خوبی است ولی در این ایام نباید از این صفات حسنه بهره‌مند شد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: اکنون فرهنگ کرونا بر همه دنیا حاکم شده است که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از مراودات اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از جمله شاخص‌های اصلی آن فرهنگ است.

سلیمانی دشتکی گفت: در مراسم عزاداری و عروسی مردم به احترام یک یا دو نفر حضور پیدا می‌کنند ولی بعد از آن افراد بسیاری در دارو کرونا گرفتار می‌شوند که در این زمینه نباید به خود اجازه دهیم که عامل و بانی بیماری یا فوت دیگران محسوب شویم؛ در برخی مواقع افراد که به نظر سالم می رسند اما به کرونا مبتلا شده‌اند و به‌عنوان یک فرد ناقل، ۱۰ تا ۱۵ نفر را مبتلا می‌کنند.

وی در ادامه به مشکلات اندیکا اشاره و بیان کرد: خوزستان مشکلات و توسعه‌نیافتگی‌های بسیاری دارد و شهرستان اندیکا نیز در این میان اوضاع بدتری را نسبت به دیگر شهرستان‌ها داراست از جمله آب، برق، کشاورزی، بیمارستان و راه ندارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برخی روستاها تنها به خاطر یک هزار و ۳۰۰ متر لوله از نعمت آب‌رسانی محروم شدند، عنوان کرد: مشکلات شهرستان اندیکا معضل ملی نیستند بلکه مربوط به مدیریت‌های داخلی هستند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه ساخت یک پل یا بیمارستان مشکلات مدیریتی درون استانی هستند، گفت: رفع این مشکلات نیازمند بودجه آن‌چنانی نیست و حتی می‌توان از نهادهای حمایتی کمک گرفت.

وی تأکید کرد: مصوبات جلسه برگزار شده در اهواز برای شهرستان اندیکا باید به صورت مستمر بررسی و میزان تحقق آنها نیز اعلام شود.

استاندار خوزستان گفت: مباحث و مشکلات قابل‌حل در سطح شهرستان باید همین‌جا حل شود و در نهایت آن دسته از مباحثی که نیاز به بررسی بیشتر و یا اخذ مجوز دارند نیز باید با جدیت بیشتری پیگیری شوند؛ زیرا معنی ندارد که آب و برق خوزستان این‌قدر درآمد داشته باشد ولی برای انجام پروژه‌های مردم علل و بهانه‌های مختلفی را اعلام کند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: آب و برق سرزمین خوزستان را برای منافع تمام مردم کشور شخم زده و درآمد بسیاری را برای خزانه دارد که از آن جمله می‌توان به درآمدهای نیروگاه‌های برق آبی اشاره کرد ولی متأسفانه در حل مشکلات کوچک این‌گونه بهانه می‌آورد.

وی، معاون سازمان آب و برق خوزستان را مخاطب خود قرار داد و گفت: چرا حل این مشکلات مردم را از محل درآمدها و یا حتی مسئولیت‌های اجتماعی نمی‌پذیرید؟

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه یک سری از مطالبات شهرداری‌ها را از منابع مختلف تأمین و پرداخت می‌کنیم، تصریح کرد: مشکلات آبداران باید از سوی آبفا استان خوزستان پیگیری و حل شود.

وی گفت: با مدیران تلاشگر همراه هستم ولی اگر مدیری کج برود، با او برخورد می‌کنم؛ مدیر باید خدمتگزار و پاسخگوی مردم باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار