استاندار خوزستان محدودیت ها و تمهیدات ویژه برای مهار شیوع کرونا را تشریح کرد

تاریخ انتشار: جمعه 1 اسفند 1399 | 23:46 ب.ظ
استاندار خوزستان محدودیت ها و تمهیدات ویژه برای مهار شیوع کرونا را تشریح کرد زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز جمعه در پایان نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیش از این که در شرایط آبی به سر می بردیم مهمترین مشکل آن بود که برای مردم عادی انگاری صورت گرفته بود و تصور عموم بر این بود که همه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز جمعه در پایان نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیش از این که در شرایط آبی به سر می بردیم مهمترین مشکل آن بود که برای مردم عادی انگاری صورت گرفته بود و تصور عموم بر این بود که همه چیز حل شده است.

استاندار خوزستان افزود: در نتیجه این عادی انگاری مراسمات مختلف، مراودات رفت و شدها و مسافرت‌ها دقیقاً مانند شرایطی که کرونا نباشد انجام شد و در نتیجه بیماری کرونا آن هم از نوع نوع جهش یافته با منشاء انگلستان گسترش یافت.

سلیمانی ادامه داد: برآورد ما این بود که منشا گونه جهش یافته از خارج از کشور است و در مرحله اول مرزها را در بخش مسافرتی به مدت یک هفته بستیم و پس از یک هفته اگر شرایط کنترل نشود این محدودیت تمدید خواهد شد. همچنین در مرزها باید شرایطی ایجاد کنیم که امکان تست سریع از مسافران فراهم شود.

▫️استاندار خوزستان اظهار داشت: تردد روزانه از ساعت ۲۱ تا ۴ با قدرت ادامه پیدا می کند و در شهرستان های قرمز اصناف، ادارات و دیگر دستگاه‌ها برابر با محدودیت ها و دستورالعمل ها مشخص شده فعالیت میکنند.

▫️سلیمانی تصریح کرد: در این شهرستان ها تعطیلی بازار، اصناف و دستفروشان به جز گروه یک شغلی به طور کامل انجام می گیرد و کارخانجات و کارگاه های تولیدی با یک سوم ظرفیت فعال خواهند بود. ادارات و دستگاه‌ها نیز به جز دستگاه های ضروری و خدمات رسان حداکثر با یک سوم فعالیت می‌کنند.

▫️استاندار خوزستان تاکید کرد: کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و افراد مسن حتماً در دورکاری باشند و همه نهادها دستگاهها بخش خصوصی موظف هستند به کمک طرح سلیمانی بیایند.

▫️سلیمانی عنوان کرد: در صورت اجرای طرح غربالگری محله به محله حلقه انتشار ویروس شکسته خواهد شد و افراد مبتلا دقیق‌تر شناسایی و قرنطینه می‌شوند و خانواده و بستگان بیمار و کسانی که با بیمار تردد داشته باشند تست می‌شوند‌.

▫️استاندار خوزستان با بیان اینکه در ورودی‌ها و خروجی‌های استان کنترل بیشتری انجام می شود گفت: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز درخواست کردیم در کنار دبیری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امر سخنگویی این ستاد را نیز بر عهده گیرند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار