موسوی‌فرد: ۴۲ سال است که شاهد خطاهای محاسباتی دشمن در مقابل انقلاب هستیم

تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 بهمن 1399 | 13:47 ب.ظ
موسوی‌فرد: ۴۲ سال است که شاهد خطاهای محاسباتی دشمن در مقابل انقلاب هستیم زمان مطالعه: ۵ دقیقه اعتدال نخبگان/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مباحث تحلیلی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی خطاهای ادراکی و محاسباتی دشمن است، گفت: دشمن تصور کرد اگر با تحریم‌ها به مردم فشار بیاورد، مردم به نظام فشار می‌آورند ولی غافل از اینکه امت اسلامی همیشه در صحنه هستند. […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اعتدال نخبگان/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مباحث تحلیلی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی خطاهای ادراکی و محاسباتی دشمن است، گفت: دشمن تصور کرد اگر با تحریم‌ها به مردم فشار بیاورد، مردم به نظام فشار می‌آورند ولی غافل از اینکه امت اسلامی همیشه در صحنه هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد دیروز ۲۲ بهمن در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که پس از راهپیمایی نمادین خودرویی و موتوری در مصلی امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین مباحث تحلیلی در این چند دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد بحث و بررسی درباره خطاهای ادراکی و محاسباتی دشمن است. می‌توان خطاهای محاسباتی نظام سلطه را از سال ۴۲ تا ۹۹ تحلیل‌ کرد. در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری مکرراً به خطاهایی که در محاسبات و شناخت دشمن نسبت به انقلاب اسلامی شکل گرفته است‏، اشاره داشتند.

به گزارش خبرنگار نخبگان وی به بیان نمونه‌هایی از این خطاهای محاسباتی نسبت به انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اولین خطای دشمن در محاسبات و شناخت خود نسبت به انقلاب اسلامی، به ۱۹ خرداد سال ۴۲ و کشتار بی‌رحمانه افراد بی‌گناه، حبس امام و تبعید ایشان بر می‌گردد که به تصور خود قیام مردم را سرکوب کردند. طبیعتاً در ایران نیز عمله‌های نظام سلطه همین محاسبات را داشتند و تصور می‌کردند بتوانند قیام مردم را در نطفه خفه ‌کنند. از این رو در سال ۴۲ هزاران نفر از مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند.

وی ادامه داد: در طول بیش از ۴ دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن کراراً دچار خطا شد. خطای محاسباتی دیگر دشمن مربوط به سال ۵۶ است که رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران آمده بود و رژیم پهلوی و ایران را به عنوان جزیره ثبات آمریکا معرفی کرد که در کمتر از ۱۰ روز مردم قم در تاریخ ۱۹ دی سال ۵۶ حضور خود را در عرصه انقلاب به نمایش گذاشتند.

امام جمعه اهواز گفت: سومین خطای راهبردی دشمن، پس از کشتار ۱۷ شهریور است که به تصور خود از زمین و آسمان به مردم حمله‌ور شدند و بعد از آن تعویض‌های پی در پی دولت‌ها در ماه‌های آخر رژیم شاهنشاهی از دیگر خطاهای محاسباتی دشمن بود. خطای دیگر آنها اعلام حکومت نظامی در تاریخ ۲۱ بهمن ۵۷ برای ممانعت از حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی بود که پس از آن مردم به فرمان امام(ره) به خیابان‌ها آمدند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، دل بستن به لیبرال‌ها و ایجاد حرکت‌های رنگارنگ برای تجزیه و ناامن کردن ایران تازه انقلاب کرده، حمله مخفی به طبس و شکست مفتضحانه رژیم آمریکا، تحریک صدام برای حمله به ایران اسلامی و پیش‌بینی شکست ایران در ظرف یک هفته و همچنین سرنگونی نظام پس از قطعنامه ۵۹۸ را از دیگر خطاهای شناختی دشمن نسبت به انقلاب اسلامی دانست.

موسوی‌فرد افزود: خطای دیگر آنها نسبت به دوران پس از امام راحل است. دشمن در آغاز برای نابودی نظام اسلامی وعده‌های سه ماهه و شش ماهه تعیین کرده بود، اما چون دید امکان قدرت نمایی در مقابل انقلاب را ندارد، اعلام کرد که انقلاب وابسته به شخص است، اما امام(ره) فرمود مردم راه خود را پیدا کردند و انقلاب وابسته به شخص نیست.

وی، فتنه ۸۸‏، ۹۶ و ۹۸ را از دیگر خطاهای محاسباتی دشمن برای جداسازی مردم از حاکمیت عنوان کرد و افزود: آنها با انواع عملیات نرم تلاش کردند القا کنند مردم پشتیبان حاکمیت نیستند. خطای محاسباتی دیگر آمریکایی‌ها اقدام غلط در تضعیف اقدام راهبردی ایران در غرب آسیا و همچنین دولت‌سازی (دولت داعش) و گروه‌سازی برای اینکه قادر باشند نظام را با شکست مواجه کنند، بوده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: خطای دیگر آمریکایی‌ها تشدید تحریم‌های حداکثری برای تغییر محاسبات در رفتارهای مردم ایران و ایستادگی در برابر نظام است. آنها تمام تلاش‌شان این بود که فشارها را بر مردم مضاعف کنند. در این میان متاسفانه عده‌ای از افراد بازمانده از انقلاب به دنبال این بودند که بگویند اگر می‌خواهید انقلاب سقوط کند‏، باید تحریم‌ها را افزون کنید؛ همان افراد لیبرالی که از ابتدای انقلاب خود را به بدنه انقلاب وارد کردند و یک چشم آنها به نظام سلطه بود. از ابتدای انقلاب تحریم‌های زیادی بر کشور اعمال شده بود، اما در سال‌های اخیر این تحریم‌ها مضاعف شد، چون این افراد غرب‌گرا و نفوذی دچار خطای راهبردی و محاسباتی شده بودند و تصور کردند اگر به مردم فشار بیاورند، مردم به نظام فشار می‌آورند ولی غافل از اینکه امت اسلامی همیشه در صحنه هستند.

موسوی‌فرد یکی از دلایل خطاهای محاسباتی نظام سلطه را عاجز بودن آنها از درک مفاهیم عمیق دینی دانست و گفت: هنر امام این بود که توانستند زحمات علمای بزرگ شیعه در قرن‌های گذشته را به ثمر برسانند و ما شاهد این بودیم که فهم و بصیرت مردم عمق پیدا کرد، به نحوی که هرگز در برابر توطئه دشمن فریب نخورند. ۴۲ سال است که شاهد خطاهای شناختی و محاسباتی دشمن در مقابل انقلاب در همه عرصه‌ها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عوامل و مؤلفه‌های اقتدار نظام اسلامی در برابر فشارها و تهاجمات سال‌های گذشته، گفت: عنایت خدا‏، وجود حضرت امام عصر(ع) و رهبری امامین انقلاب از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار نظام هستند.

موسوی‌فرد ادامه داد: مؤلفه دیگر نظام، قدرت نظامی، پیشرفت موشکی، شکست انحصار پیشرفت و فناوری‌های علمی است. اما آنچه توانسته است مردم را در برابر همه تهاجمات دشمن حفظ کند و از هر انرژی هسته‌ای برای دشمن هسته‌ای تر است، حضور به موقع مردم ایران اسلامی در صحنه‌های گوناگون است. حضور مردم برای انقلاب از مؤلفه‌های مهم اقتدار است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مردم در تمام تحریم‌های شکننده با بصیرت خود استقامت کردند، گفت: از مسئولان تقاضا می‌کنم نسبت به مردمی که سال‌ها توطئه‌های دشمن را یکی پس از دیگری بر باد دادند، خدمت کنند. همچنان سختی‌های معیشت بر این مردم فشار می‌آورد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: همچنین آن چیزی که توانست دشمن را زمین‌گیر کند شناخت دقیق امامین انقلاب نسبت به تقویت بنیه دفاعی کشور بود. از مؤلفه اقتدار کشور، توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی است.

موسوی‌فرد گفت: شاید بیان دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی به دلیل سختی معیشت برای برخی سخت باشد، اما اخیرا کتابی به نام «صعود ۴۰ ساله» نوشته شده است که دستاوردهای متنوع نظام اسلامی را از دید نهادهای بین‌المللی بیان کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر اینکه این دستاوردها باید رسانه‌ای شوند، گفت: در این چهار دهه تمام دولت‌ها تلاش کردند. هر جا مسئولان تابع امامین انقلاب بودند، رشد داشتیم. امام فرمودند: «مذاکره با آمریکا ممنوع است» اما عده‌ای باور نداشتند. اگر همین عده آن را می‌پذیرفتند، ما اینقدر آزمون و خطا نداشتیم. آن‌قدر فضای رسانه‌ای سنگین علیه انقلاب به راه انداختند که القا کنند مذاکره تنها راه برون رفت از مشکلات است، اما تنها خاصیتی که می‌توان برای آن برشمرد این است که غرب گرایان متوجه درستی سخن امام انقلاب شوند.

وی در ادامه به بیان دستاوردهای نظام اسلامی در خوزستان پرداخت و گفت: پیش از انقلاب، خوزستان دو شهر اقتصادی قوی مثل خرمشهر و آبادان داشت. اگر قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم، گرچه نسبت به خرمشهر کم‌لطفی شده است اما از آن طرف قبل از انقلاب وقتی از خرمشهر و آبادان به سمت اهواز حرکت می‌کردیم تمام مسیر بیابان بود، اما در حال حاضر کارخانه‌های کشت و صنعت نیشکر با به کارگیری ۲۰ هزار جوان مشغول فعالیت هستند. در بندر امام و ماهشهر، بالغ بر ۲۰ شرکت پتروشیمی توانمند، فعال هستند و هزاران جوان در آن مشغول هستند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در خوزستان تنها یک کارخانه فولاد وجود داشت و در حال حاضر ۱۶ کارخانه فولاد در استان خوزستان فعالیت می‌کنند. اگر با کمال تأسف سفره‌های شما کوچک شده است، باید راهکار آن را پیدا کرد. بارها به مسئولان گفته‌ام بازهم می‌گویم مردم سالیان متمادی تعهد خود را به انقلاب اسلامی ثابت کردند. الان وظیفه مسئولان است. برخی از عزیزان ما حقوق‌شان ماه‌ها به تأخیر افتاده است. برای خدمت بیشتر به مردم تلاش کنید و شب و روز نشناسید.

وی در پایان سخنان خود از حضور مردم در راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار