سخنی با واعظی

اقای واعظی! درب دیزی باز است حیای گربه کجا رفته است؟!

یادداشتی از ملک محمد مکوندی
تاریخ انتشار: جمعه 3 بهمن 1399 | 18:37 ب.ظ
اقای واعظی! درب دیزی باز است حیای گربه کجا رفته است؟! زمان مطالعه: ۳ دقیقه با حیا باش و پادشاهی کن / بی حیا شو، هر چه خواهی کن اقای واعظی درب دیزی باز است حیای گربه کجا رفته است، ?در سال ۹۲ هیچ کارشناس و تحلیل گر سیاسی و اجتماعی و حتی مسئولین مملکتی باندازه دو درصد هم شانسی برای پیروزی روحانی قائل نبودند، در سطح جامعه نیز هیچ […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با حیا باش و پادشاهی کن / بی حیا شو، هر چه خواهی کن

اقای واعظی درب دیزی باز است حیای گربه کجا رفته است،

?در سال ۹۲ هیچ کارشناس و تحلیل گر سیاسی و اجتماعی و حتی مسئولین مملکتی باندازه دو درصد هم شانسی برای پیروزی روحانی قائل نبودند، در سطح جامعه نیز هیچ اقبالی از او نشده بود.در ان سال همه نگاه ها به ایت الله هاشمی بود و تمام اصلاح طلبان هم اطراف ایشان جمع شدند.

رییس ستادانتخابات او جهانگیری، و مابقی اعضای ستاد را سید صفدرحسینی، دکتر نجفی و سایر اصلاح طلبان تشکیل می دادند، خبری از فرصت طلبان نبود بر اساس بر اوردها و نظر سنجی ها درانزمان اگر صلاحیت هاشمی تایید می شد بیش از ۳۰ میلیون رای می اورد.با تائید نشدن هاشمی، عارف و روحانی بعنوان کاندیدا از این طیف حضور داشتند، اتفاقا عارف با ارائه برنامه ی منطقی و نقدهایی که بیان می کرد، در سطح جامعه بخصوص قشر جوان با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شده بود و در نظر سنجی ها از شانس بالایی برخوردار، و به مراتب از روحانی محبوب تر بود. اگر عارف می ماند انتخابات به دور دوم می رفت.اما چه باید کرد که اقایان خاتمی و هاشمی و ناطق نوری به منظور برخی از شرایط انروز صلاح دیدند عارف بنفع روحانی کنار برود بخصوص نقش خاتمی درکناره رفتن عارف برجسته بود.

?درانتخابات سال ۹۲ روحانی ۵۰/۷۱ صد ارا رابه خوداختصاص داد بود. یعنی بصورت ناپلئونی توانست بیش از ۵۰ درصد ارا را کسب کند.اگر عارف در صحنه می ماندو اصلاح طلبان و خاتمی که امروز مورد حمله فرصت طلبان واقع شده اند از او حمایت می کردند قطعا بالای ۱۵ الی ۱۶ میلیون رای می اورد.

?بعد از عملکرد دولت احمدی نژاد شرایط برای اصلاح طلبان بسیار مساعد و مهیا بود و رای حداقل ۱۵ الی ۱۶ میلیونی عارف تضمین شده بود. در ان شرایط انتخابات بین عارف و قالیباف به مرحله دوم می رفت و روحانی حذف می گردید.

?در انتخابات سال ۹۶ اگر فداکاری جهانگیری نبود و اصلاح طلبان تمام قددر تهران و استانها و شهرستان وارد کارزار انتخابات نمی شدند و ستادها را هدایت نمی کردند.رییسی پیروز انتخابات بود و یا به احتمال خیلی کم انتخابات به مرحله دوم می رفت.

?متاسفانه مثلث شما و نوبخت و نهاوندیان به صورت فرصت طلبانه روحانی را محدود و قبضه کردید و حلقه ی استخر را تشکیل دادید و اصلاح طلبان را به حاشیه راندید. مقصر اصلی در این شرایط جهانگیری بود.اگر ایشان همان اوائل دولت دوم روحانی بدلیل دخالت های بی جا و فرصت طلبانه مثلث انحصارگر به رهبری شما استعفا می داد، فرصتی برای شما و دوستانتان فراهم نمی شد که نمک اصلاح طلبان را بخورید و نمکدان بشکنید و این چنین هتاکی کنید.

?تمام وزرای ناتوان را گروه شما به روحانی تحمیل نمودند.در بین استانداران انتخابی شما، بندرت اصلاح طلب واقعی وجود داشت. اکثرا کسانی بودند که گوش به فرمان نمایندگان اصول گرا و مجری اوامر انچنانی شما و دوستانتان بودند و دستورات اقتصادی و مالی شما را پیگیری می کردند.

?مثلث نا بجای واعظی، نوبخت و نهاوندیان بر اقتصاد کشور چنبره زدند و تحت لوای اجرای اصل ۴۴ پالایشگاه ها، پتروشیمی و کاخانجات مختلف را با همکاری رییس سازمان خصوصی سازی که هم اکنون در پنجه عدالت قوه قضائیه گرفتار و زندان است، به ثمن بخس به افراد خاص واگذار نمودند که هیچ کدام از ان افراد خاص صلاحیت اینکار را نداشته اند و عمدتاباعث ورشکستگی واخراج کارگران زحمتکش شدند.

?از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست می شود واگذاری پالایشگاه و پترو شیمی کرمانشاه،پتروشیمی اصفهان، نیشکر هفت تپه، کشت و صنعت دشت مغان، پتروشیمی امیرکبیر در ماهشهر و سایر واگذاری های اصل ۴۴ بصورت دقیق مورد بررسی مجدد قرار گیرد. و روابط حلقه ای را پیدا کنند.

?از ریاست محترم قوه قضاییه درخواست می شود واگذاری ارز دولتی به افراد، جهت واردات مواد غذایی و دارویی را مورد بررسی قرار دهند ولو اینکه این افراد کارشان را درست انجام داده باشند.اما باید مشخص شود این افراد چه ارتباطی با مسئولین دولتی دارند.

?انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است، این مثلث فرصت طلب می خواهد با نزدیک کردن خود به بخشی از اصول گرا ها از جمله لاربجانی هم چنان سهم خود در قدرت را حفظ نماید. حرف های جدید واعظی بر علیه اصلاح طلبان در همین راستا ارزیابی می شود.

?اقای واعظی شما در حذف وزیر کاردان و اقتصادان وزارت امور اقتصادی ودارایی، علی طیب نیا که دردولت اول روحانی تورم را تک رقمی و نرخ رشد اقتصادی با نفت را به ۷ درصد رسانده بود نقش تعیین کننده داشته اید و به جای ان کرباسیان و سپس دژپسند بسیار ضعیف را که از عوامل حلقه مثلث خودتان بود جایگزین کردید.دخالت شما و وزیر ضعیف امور اقتصادی در بورس سبب هدر رفت سرمایه های مردم عزیز گردید و مردم را به روز سیاه نشاند. لازم است دستگاه های نظارتی و قضایی وارد این مقوله شوند و هر کس که خیانت کرد را به سزای اعمالش برسانند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار