دانشگاه‌های امروز باید ارزش افزوده ایجاد کنند

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 دی 1399 | 16:41 ب.ظ
دانشگاه‌های امروز باید ارزش افزوده ایجاد کنند زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: دانشگاه های امروز باید کارآفرین باشند و ارزش افزوده ایجاد کنند، دانشگاه ها باید محصول و مشکل محور باشد و ارتباط با صنعت را برقرار کنند. غلامرضا شریعتی در روز (۲۲ دی) در جلسه جمع بندی سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به خوزستان که در استانداری […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: دانشگاه های امروز باید کارآفرین باشند و ارزش افزوده ایجاد کنند، دانشگاه ها باید محصول و مشکل محور باشد و ارتباط با صنعت را برقرار کنند.

غلامرضا شریعتی در روز (۲۲ دی) در جلسه جمع بندی سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه های امروز باید کارآفرین باشند و ارزش افزوده ایجاد کنند، دانشگاه ها باید محصول و مشکل محور باشد و ارتباط با صنعت را برقرار کنند. فارغ التحصیلان این دانشگاه ها باید هر کدام یک پتانسیل، یک فناور و خود کارآفرین باشند و ثروت خلق کنند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه در استان خوزستان به دلایل مشکلاتی که داشتیم شاید به نوعی در این مسیر عقب ماندیم و آن طور که باید و شاید شرایط را مطابق با استعدادها ایجاد نکردیم، افزود: اما به لطف پروردگار و همت مسئولان دانشگاهی، این شرایط در حال محقق شدن است.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه های استان در کارآفرینی، بیان کرد: در دانشگاه جندی شاپور دزفول فعالیت های خوبی انجام شده است. در دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز آن طور که باید در این مسیر خوب پیش نرفتیم. البته در دو سال اخیر طرح های خوبی در حوزه داروسازی و سلول های بنیادی در حال انجام است. اخیرا پیوند اعضا در دانشگاه به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. اما نیاز است که زیرساخت‌هایی برای انجام طرح های پایه ای فراهم شود و از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهش می کنیم که به دانشگاه های اهواز کمک کنند تا مناسب با ظرفیت دانشجویان پیش بروند.

استاندار خوزستان بیان کرد: ۱۶ درصد تولید ناخالص ملی در استان خوزستان است؛ این به واسطه سرمایه ها و استعدادهای موجود است، باید سرمایه انسانی نیز متناسب با آن ۱۶ درصد مجهز شود تا بهره وری افزایش و شرایط بهبود یابد. اگر سرمایه انسانی متناسب با زیرساخت ها رشد نکند باعث از بین رفتن منابع و کاهش بهره‌وری می شود و از این بابت انتظار داریم این امر محقق شود.

شریعتی با بیان اینکه مردم باید لمس کنند که دانشگاه منشا تغییر است، گفت: باید حتما نوع نگرش همه اعضای هیات علمی، مسئولان و دانشجویان تغییر کند و از فضای سابق خارج شویم. شرایط لازم را باید برای بارور شدن استعدادها فراهم کنیم. اگر شرایط فراهم نشود قطعا این استعدادها یا درجا می زنند یا مهاجرت می کنند. از روسای دانشگاه ها نیز انتظار دارم که پیشگام و پیشرو در این حوزه باشند.

وی در پایان بیان کرد: حتما فضای فیزیکی مناسبی برای پارک علم و فناوری خوزستان فراهم خواهد شد و برای ساخت آن همت می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار