مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های آب و برق خوزستان خبر داد

افزایش ۱۲ درصدی آورد پاییز سدهای خوزستان / نگرانی از تراز آبی سد کرخه

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 دی 1399 | 17:14 ب.ظ
افزایش ۱۲ درصدی آورد پاییز سدهای خوزستان / نگرانی از تراز آبی سد کرخه زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آورد ۳.۹ میلیارد مترمکعبی مخازن سدهای استان در فصل پاییز امسال، از افزایش ۱۲ درصدی آورد پاییز نسبت به سال گذشته خبر داد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا علی شریفی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: میزان بارش‌ها […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آورد ۳.۹ میلیارد مترمکعبی مخازن سدهای استان در فصل پاییز امسال، از افزایش ۱۲ درصدی آورد پاییز نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا علی شریفی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: میزان بارش‌ها در فصل پاییز در استان خوزستان در حوضه کرخه ۱۷۳ میلیمتر، در حوضه کارون بزرگ ۲۶۶ میلیمتر و در حوضه زهره و جراحی ۲۵۸ میلیمتر بوده است.

وی افزود: در کل خوزستان، میانگین میزان بارش پاییزی ۱۷۴ میلیمتر بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد و در مقایسه با سال نرمال ۵۳ درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: کل آورد مخازن سدهای خوزستان در فصل پاییز ۳.۹ میلیارد مترمکعب بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد و در مقایسه با سال نرمال ۵ درصد افزایش آورد را شاهد بوده‌ایم.

شریفی عنوان کرد: میزان آورد آب در فصل پاییز در حوضه کارون ۱۵ درصد، در حوضه دز ۴ درصد و در حوضه مارون ۲۹ درصد بیشتر از وضعیت نرمال بود اما در حوضه کرخه وضعیت آورد در فصل پاییز مطلوب نبود و در مقایسه با سال نرمال، ۲۴ درصد کاهش داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجموع حجم مفید سدهای خوزستان، ۴.۷ میلیارد مترمکعب است که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است. حجم خالی مخازن نیز برای کنترل سیل، حدود ۸.۶ میلیارد مترمکعب است.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر در سدهای کارون حدود ۴ میلیارد مترمکعب از مخازن خالی است. همچنین حدود ۱.۳ میلیارد مترمکعب از مخزن سد دز، حدود ۲.۷ میلیارد مترمکعب در سد کرخه، حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب در سد مارون و حدود ۹۲ میلیون مترمکعب نیز از سد جره خالی است.

شریفی خاطرنشان کرد: وضعیت مخازن همه سدهای استان خوزستان به جز سد کرخه مطلوب است و تنها بابت سد کرخه اندکی نگرانی داریم. امیدواریم تا بهار سال آینده نگرانی‌ها بابت سد کرخه نیز رفع شود و شاهد بالا رفتن تراز آبی این سد باشیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار