وزیر راه: سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه ریلی شلمچه- بصره انتخاب شده است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 آذر 1399 | 17:03 ب.ظ
وزیر راه: سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه ریلی شلمچه- بصره انتخاب شده است زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن پروژه بزرگ ریلی شلمچه – بصره ، در ۲ سال گذشته زمان زیادی گذاشته‌ایم گفت: اکنون سرمایه‌گذار و پیمانکار این پروژه انتخاب شده و زمین تجهیز کارگاه نیز مشخص شده است. به گزارش خبرنگار نخبگان محمد اسلامی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن پروژه بزرگ ریلی شلمچه – بصره ، در ۲ سال گذشته زمان زیادی گذاشته‌ایم گفت: اکنون سرمایه‌گذار و پیمانکار این پروژه انتخاب شده و زمین تجهیز کارگاه نیز مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار نخبگان محمد اسلامی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از چند پروژه فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز بیان کرد:با توجه به توافقات خوبی که با کشور عراق داشتیم، عملیات اجرایی راه آهن شلمچه به بصره که از آرزوهای دیرینه مردم این استان است، آغاز می‌شود.

وی افزود: بی‌شک با تعامل یکپارچه می‌توانیم این پروژه را که یکی از پروژه‌های مهم خوزستان است آغاز کنیم.

(طول پروژه خط آهن شلمچه – بصره ۳۲ کیلومتر است که قرار است با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی بنیاد مستضعفان و ۴۰ درصدی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا ‌شود.)

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرودگاه اهواز، دیگر در این شهرستان به فکر فرودگاه جدید نیستیم و امید است این طرح توسعه فرودگاهی همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: با مذاکراتی که با وزارت نفت داشتیم سعی داریم در این فرودگاه طرح توسعه را دنبال کنیم و مشکل هوانیروز که در این فرودگاه مستقر است نیز بررسی و قابل حل است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۲ سال پیش دید مجاز فرودگاه اهواز یک هزار و ۲۰۰ متر بود و اکنون به ۶۰۰ متر رسیده و این گشایش برای وضعیت تقرب فرودگاه نیز مناسب است.

وی افزود: ارتقای سطح فرودگاه بین المللی اهواز و بهره‌برداری از سیستم‌های جدید، خدماتی  را در شان مردم خوزستان ارایه می‌دهد چرا که ما همه خدمتگزار این مردم شریف هستیم و باید رفاه بیشتری برای آنها ایجاد کنیم.

اسلامی بیان کرد: این فرودگاه به نام سردار پر افتخار و پرآوازه انقلاب اسلامی سردار سلیمانی است و به همین جهت باید مدیریت آن نیز در شان نام این شهید والامقام باشد.

وی با بیان اینکه پایانه مسافری فرودگاه بین‌المللی آبادان نیز به زودی بهره‌برداری می‌شود ادامه داد: تا پایان عمر دولت دوازدهم، علاوه بر توسعه راه‌های خوزستان در حوزه بنادر و خطوط ریلی نیز پروژه‌های تاثیرگذاری یا به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی گفت: همچنین تا پایان عمر دولت دوازدهم در مجموع ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه به راه‌های خوزستان و حداقل ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی به راه‌های روستایی اضافه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اکنون در فرآیند توسعه پروژه‌های آزادراهی سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته و توانسته‌ایم مصوبات لازم را از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس دریافت کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در این دولت در ایام باقی مانده کارهای بزرگی آغاز شود و به همین دلیل از ۲ سال گذشته این تفکر را دنبال می‌کردیم و ۲۰ پروژه را دنبال کرده بودیم که تنها برای سه پروژه مجوز گرفتیم اما این وعده را دادند تا در هفته‌های آینده به سایر پروژه‌ها نیز مجوز لازم را بدهند تا بتوانیم زیرساخت‌های اساسی کشور را توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود:در بحث بازآفرینی شهری امید است استاندار خوزستان تمرکز ویژه‌ای داشته باشد و جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی را در اولویت قرار دهد تا مردم دچار آسیب نشوند.

وی گفت: برای بازآفرینی شهری در کوی منبع آب اهواز ، و نیز مناطقی از آبادان، خرمشهر و چند شهر دیگر خوزستان به تعهدات خود وفادار هستیم.

آیین بهره‌برداری از چند پروژه  فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز با ۲ هزار میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان خوزستان برگزار شد.

احداث پایانه مسافری خارجی این فرودگاه به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع، افزایش سرانه مسافری به میزان ۷۰۰ هزار نفر در سال با اعتبار یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال ، خرید و نصب سیستم روشنایی باند و سیستم SFLS(سیستم تقرب فوق پیشرفته)، ۲ دستگاه دیزل و ژنراتور ، ۲ دستگاه چیلر و پنج دستگاه هواساز با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال و همچنین احداث محوطه جبهه زمینی، محوطه‌سازی و راه دسترسی پایانه به اپرون(توقفگاه وسایل پرنده) به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع با اعتبار ۶۵۵ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی هستند که امروز

با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری شد.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه برای بهره‌برداری از چند پروژه فرودگاهی و راه و شهرسازی در سفری یک روزه وارد خوزستان شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار