یوسفی؛ نماینده اهواز:

ضرورت تعیین بودجه مشخص برای مقابله با ریزگردها در بودجه ۱۴۰۰ و نظارت بر نحوه هزینه کرد آن

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آذر 1399 | 10:55 ق.ظ
ضرورت تعیین بودجه مشخص برای مقابله با ریزگردها در بودجه ۱۴۰۰ و نظارت بر نحوه هزینه کرد آن زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ نماینده مردم اهواز در مجلس خواستار تعیین بودجه مشخص در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای مقابله با ریزگردها و همچنین نظارت و شفافیت بر نحوه هزینه کرد آن شد. به گزارش نخبگان ، مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به عدم تعیین بودجه مشخص برای مقابله با ریزگردها در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ نماینده مردم اهواز در مجلس خواستار تعیین بودجه مشخص در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای مقابله با ریزگردها و همچنین نظارت و شفافیت بر نحوه هزینه کرد آن شد.

به گزارش نخبگان ، مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به عدم تعیین بودجه مشخص برای مقابله با ریزگردها در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های کشور در ماه‌هایی از سال به طور مداوم درگیر معضل ریزگردها هستند بنابراین باید اعتبار مشخصی در بودجه برای مقابله با گرد و غبار در نظر گرفته شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر اکوسیستم و اقدامات غیرکارشناسی نقش موثری در ایجاد کانون‌های ریزگردهای جدید در خوزستان داشته است، گفت: منابع و اعتبارات قابل توجهی در گذشته برای مقابله با ریزگردها اختصاص یافت اما متاسفانه گزارشی در مورد نحوه هزینه کرد منابع اعتباری ارائه نشد و هیچ شفافیتی صورت نگرفت.

یوسفی افزود: به دلیل عدم شفافیت و پاسخگویی، اقدامات خاصی در مورد کنترل ریزگردها انجام نشد و مردم تغییرات محسوسی را نسبت به گذشته احساس نکردند.

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برنامه جامعی برای کنترل و پیشگیری از بحران ریزگردها داشته باشیم، گفت: اگر تثبیت کانون ریزگردها به روش اصولی در دستور کار قرار نگیرد با افزایش مهاجرت‌ها و حاشیه‌نشینی در نشان نمی دهند و در بلند مدت تاثیر زیادی در توسعه متوازن استان‌ها به جای خواهد گذاشت.

وی یادآور شد: اگر شرایط لازم برای جذب سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و مرزی کشور فراهم نشود و مهاجرت‌ها افزایش یابد باید هزینه‌های گزافی را برای تامین و تثبیت امنیت پایدار در مرزها پرداخت کرد بنابراین نیاز است بودجه مشخصی برای مقابله با ریزگردها اختصاص یابد و همچنین نظارت و شفافیت در مورد نحوه هزینه کرد آن انجام شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار