۱۵ آذر ۶۵، سالروز بزرگترین بمباران هوایی در اهواز

تاریخ انتشار: شنبه 15 آذر 1399 | 14:33 ب.ظ
۱۵ آذر ۶۵، سالروز بزرگترین بمباران هوایی در اهواز زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان / ۳۴سال پیش در چنین روزی هواپیما‌های دشمن بعثی با بمباران گسترده اهواز ،۱۲۰ نفر از هم وطنانمان را به شهادت رساندند. به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیمای خوزستان ، رژیم بعثی عراق به همراه حمایت‌های گسترده مدعیان حقوق بشر که در مقابل رزمندگان اسلام عاجز و درمانده بودند […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان / ۳۴سال پیش در چنین روزی هواپیما‌های دشمن بعثی با بمباران گسترده اهواز ،۱۲۰ نفر از هم وطنانمان را به شهادت رساندند.

به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیمای خوزستان ، رژیم بعثی عراق به همراه حمایت‌های گسترده مدعیان حقوق بشر که در مقابل رزمندگان اسلام عاجز و درمانده بودند برای شکستن مقاومت ملت ایران اقدام به بمباران شهر‌های کشورمان می‌کردند که در این  جنایات کودکان، زنان و سالمندان آماج حملات قرار می‌گرفتند و به شهادت می‌رسیدند.
یکی از این جنایات هولناک بمباران ۵۲ نقطه شهر اهواز در پانزدهم آذرماه سال ۱۳۶۵ می‌باشد که توسط رژیم بعثی عراق صورت گرفت.
در این جنایت ضد بشری ۱۲۰ نفر از مردم مظلوم شهرستان اهواز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: بمباران همزمان ۵۲ شهر اهواز که به نوعی یک جنایت جنگی در عرصه بین الملل نیز محسوب می‌شود باید با زبان بین المللی رسانه و تولید محتوای مجازی به صورت گسترده منتشر شود تا هم جنایات رژیم بعث عراق برای همگان نمایان‌تر شود و هم مقاومت مردم اهواز که یک لحظه از دفاع و مبارزه پا پس نگذاشتند.
سردار عباس یوسفی افزود: البته کتاب این رخداد مهم توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با تالیف  حبیب پیام  منتشر شده است.
وی ادامه داد: مطالبه جدی ما در سطح کلانشهر اهواز از همه مسئولین و به خصوص شهردار این است که المان‌ها و مبلمان شهری مرکز پایتخت دفاع مقدس را در شان و منزلت مقاومت این شهر و استان از لحاظ انجام فضاسازی حوزه دفاع مقدس با رویکرد فرهنگی تقویت کنند.
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار