مصوبه مجلس/ قالیباف/صدا و سیما نوشتاری از ملک محمد مکوندی

تاریخ انتشار: جمعه 14 آذر 1399 | 17:49 ب.ظ
مصوبه مجلس/ قالیباف/صدا و سیما نوشتاری از ملک محمد مکوندی زمان مطالعه: ۵ دقیقه   قالیباف شب گذشته در برنامه زنده ی صدا و سیما حضور پیدا کرد، و سخنانی ایراد نمود، که تناقص در موضوع، و عدم واقعیت در برخی از سخنان ایشان به وضوح دیده می شود صدا و سیمای جمهوری اسلامی پس از رکوردشکنی در حمایت از ترامپ،که روی فاکس نیوز را سفید کرد، وان را […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

 

قالیباف شب گذشته در برنامه زنده ی صدا و سیما حضور پیدا کرد، و سخنانی ایراد نمود، که تناقص در موضوع، و عدم واقعیت در برخی از سخنان ایشان به وضوح دیده می شود

صدا و سیمای جمهوری اسلامی پس از رکوردشکنی در حمایت از ترامپ،که روی فاکس نیوز را سفید کرد، وان را به تعجب واداشت، این بار درراستای مصوبه اخیر مجلس و سو استفاده از جمله رهبری “اتش به اختیار” بر علیه برجام تبلیغات گسترده ای را اغاز نمود، و بصورت یک طرفه از به اصطلاح، کارشناسانی دعوت می کند که سخنان غیر منطقی و غیر مستند این افراد، انسان را به حیرت وا می دارد. این رسانه علاوه بر مخالفت با برجام پا را فراتر نهاده و با توجه به شرایط پیش امده ناشی از ترور دانشمند هسته ای، پیشا پیش به استقبال طرح حذف وزارت اطلاعات، که هم اکنون در مجلس مطرح است، رفته.ودریک برنامه حساب شده، بصورت غیرمستفیم علت اخبار متناقص روز اول شبکه خبر در رابطه با ترور دانشمند هسته ای را، ناشی از فشار نهادهای امنیتی از بیرون دانست که بنظر می رسد،مقصود وزارت اطلاعات باشد.چرا که مدیریت حاکم بر صدا و سیما، و سیاست هایی که دنبال می کند، جرائت حمله به سایر نهاد های امنیتی را ندارد و با انها کاملا هماهنگ هستند “سخنان اخیر مدیر شبکه سه درمورد فردوسی پور، مبنی بر اینکه حذف ایشان صرفا به خاطر بازی کردن او در خط دیگر بود،گواهی روشن از مواضع صداوسیما است” این رسانه در راستای تخربب برجام،پس از حضور نمایندگان مجلس و کارشناسان همیشگی، شب گذشته از رییس مجلس دعوت کرد، تا در یک برنامه زنده نظرات او را در زمینه های مختلف جویا شود.

قالیباف ” نقل به مضمون گفتند” روحانی بهتر است در این چند ماه باقی مانده، طوری عمل کنند که مردم خاطره بدی از او نداشته باشند.بنظر می رسد این سخن قالیباف با توجه به بندهای ۸ و۹ مصوبه اخیر، نوعی تهدید غیر مستقیم به روحانی بوده است.ایشان از یک موضع برتر که ناشی از قدرتی فراتر از مجلس است، روحانی را تهدید به اجرای مصوبه اخیر نمود.و به روحانی به صورت غیر مستقیم تفهیم نمود،که پشت این مصوبه، قدرتی فراتر از مجلس است. لذا بهتر است مصوبه مجلس را عمل نماید، در غیر این صورت سر و کارش با حبس های طویل المدت است.
ماده ۸:مسئول اجرای صحیح و کامل این قانون رییس جمهور و مقامات و مدیران مربوط و دستگاههای اجرایی ذیربط می باشند
ماذه۹: مستنکفین از اجرای این قانون به تناسب امتناع یا یاممانعت از اجرا، به مجازات تعزیزی درجات ۲و ۵ قانون مجازات اسلامی مصوب۱۳۹۲ محکوم می شوند.
مجازات‌درجه ۲ حبس بیش از پانزده تا ببست و پنج سال است. و مجازات درجه ۵ حبس بیش از ۲ تا۵ سال است.

قالبیاف‌ گفتند: “طرح مجلس، دارای مصوبه شورای عالی امنیت ملی است” باید گفت، پس از مخالفت جدی دولت با این طرح از طریق سخنگوی وزارت خارجه،و سخنگوی سازمان انرژی هسته ای ،سخنگوی دولت اعلام نمود، علت مخالت دولت با این طرح، عدم انطباق ان با اصل ۱۷۶ قانون اساسی است، که تصمیم گیری مسائل مهمی از قبیل برجام و برنامه هسته ای را در دایره ی ختیارات شورای عالی امنیت ملی تعریف کرده است،
قالیباف پس از مواجه شدن با این ایراد قانون اساسی، با فرافکنی اعلام نمودند،این طرح دارای مصوبه ی شورای عالی امنیت ملی است.این گفته رییس مجلس بنا بر دلایل ذیل خلاف واقع است.
اولا این چگونه مصوبه ای است، که رییس جمهور و رییس شورای امنیت ملی از ان بی خبر بودند.
ثانیا سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشور این ادعا را رد کرده است.

قالیباف از یک سو، قانونی ضد برجام تصویب می کنند. و دست وپای دولت را برای مذاکره با امریکا در برجام می بندند،و انها را تهدید به حبس های طویل المدت می کنند، اما از سویی دیگر، راست، راست توی چشم میلیونها بیننده بطور غیر صادقانه اعلام می کند، ما دلمان می خواهد رفع تحریم ها در دولت روحانی اتفاق بیفتد.فکر کنم این رفتار قالیباف ناشی از تاثیر هم نشینی های اخیر ایشان با احمدی نژاد است !!!

سوال اساسی از قالیباف ودوستان مجلسی این است که، چرا به جای تصویب طرح خلاف قانون اساسی، که سبب تضعیف مجلس شد،در جهت تقویت مجلس و باز گرداندن جایگاه ان به راس امور اقدام نمی کنید؟
چرا اختیارت قانونی از دست رفته مجلس را به ان باز نمی گردانید؟ وظیفه اول و اصلی مجلس قانون گذاری است. چرا مانع نهادهای قانون گذار موازی، همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هییت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شورای عالی اقتصادی کشور متشکل از روسای سه قوه، نمی شوید، تا مجلس را به راس امور بازگردانید؟

قالیباف گفتند، مجلس نباید به جای دولت بنشیند، که حرف درستی است.اما سوال این است سفرهای استانی شما و حضور در محل پروژه های اجرایی که بیشتر شباهت به بازدید رییس جمهور داشت تا رییس مجلس، و دستور دادن به مدیران اجرایی و دادن قول های تو خالی ،از جیب خالی دولت معنایی غیر ازدخالت در کار دولت دارد؟ اگر بگوییم یکی از وظایف مجلس نظارت است. در این صورت قانون اساسی در شرح وظایف مجلس، نظارت مجلس را در قالب سوال از دولت و وزرا،و استیضاح وزرا تعریف کرده است. اگر به منظور کسب اطلاع از وضعیت پروژه ها، در محل اجرای پروژه حضور می یابند، دراین صورت، نمایندگان در هنگام سرکشی از پروژه ها نباید در قالب مدیران اجرایی یا در نقش رییس جمهور ظاهر شوند. دیگر اینکه اگر مجلس نمی تواند جای دولت
بنشیند،چرا نمایندگان مجلس در عزل و نصب استانداران، فرمانداران مدیران کل، مدیران ادارات، سازمانها و شرکت های دولتی و حتی کارمندان معمولی و مربیان و هییت مدیره تیم های ورزشی دخالت می کنند؟

قالیباف” گفتند ما وقتی پول داریم و نداریم، دچار کمبود بودجه هستیم. در زمانی که نفت ۱۱۰ دلار بوده هم کسر بودجه داشتیم حالا هم داریم” انسان تعجب می کند، قالیباف بعنوان رییس قو مقننه چگونه علت کسری بودجه را در ادوار گذشته و حال متوجه نشدند.جناب قالیباف، حدود بیش از چهل درصد بودجه کشور صرف نهادهای غیر رسمی حوزوی و بنیاد های من دراوردی، یاران و دوستان شما می شود که باندازه یک ارزن هم نفعی برای مردم ندارند. دولت باید از سهم بودجه دستگاههای اجرایی و پروژه هایی که مستقیما با اشتغال و رفاه مردم در ارتباط هستند، بزنند، و به جیب گشاد این نهادهای غیر مسئول و غیر ضروری بریزند.اگر قیمت نفت ۲۰۰ دلارهم بشود کفاف جیب گشاد انها را نخواهد کرد. موضوع دیگر، فساد سازمان یافته در کشور است.که هر چقدر درامد کشور افزایش یابد فساد و رقم ان نیز افزایش می یابد. نفت بشکه ی۱۱۰ دلاری و درامد ۸۰۰ میلیارد دلاری در زمان رییس جمهور محبوب تان احمدی نژاد اتفاق افتاد.ایکاش می شد تعداد و حجم ریالی پروژه های انجام شده در دولت هزاره سوم، با دولت روحانی ‌که بدلیل تحریم های امریکا، نفتی نمی فروشد و یا اگر قبلا می فروخت، بشکه ای ببن ۲۰ تا ۴۰ دلار بود، مقایسه کنند. انوقت متوجه غارت کشور در دولت محبوبتان خواهید شد البته نمی خواهم دولت روحانی را از هر عیب و نقص مبرا کنم.
نکته دیگر کسر بودجه در ادوار گذشته تا کنون، خود شما مجلسیان هستید. وقتی دولت براساس پیش بینی درامدهای کشور، برنامه سالیانه را تنظیم و به مجلس ارائه می دهد. در مجلس هر کدام از نمایندگان عین گوشت قربانی، برنامه دولت را با انواع و اقسام تبصره و گنجاندن پروژ های غیر ضرور که اکثرا جنبه تبلیغاتی برای نمایندگان دارد. لت و پار می کنند و تعهدات مازاد بر در امد را به دولت تحمیل می کنند.بنا بر این، اولا پروژه های عمرانی برای سالیان متمادی نیمه تمام باقی می مانند. ثانیا دولت با کسری بودجه مواجه می شود که به ناچار مجبور به استقراض از بانک مرکزی و چاپ اسکناس بدون پشتوانه می شود.که نتیجه ان افزایش نقدینگی و تورم و کاهش ارزش پول ملی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار