حداقل ۴۰۰ نقطه بحرانی فاضلاب در اهواز داریم

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 آبان 1399 | 20:58 ب.ظ
حداقل ۴۰۰ نقطه بحرانی فاضلاب در اهواز داریم زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان / نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: در حال حاضر حداقل ۴۰۰ نقطه بحرانی فاضلاب در اهواز داریم که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام جدی صورت گیرد. به گزارش خبرنگار نخبگان، مجتبی یوسفی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخشی از طرح جامع فاضلاب […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان / نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: در حال حاضر حداقل ۴۰۰ نقطه بحرانی فاضلاب در اهواز داریم که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار نخبگان، مجتبی یوسفی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخشی از طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون اظهار کرد: در کشور اعتبارات عمرانی که توزیع می‌شد، به هر دلیلی توفیق آن چنانی برای حوزه انتخابیه اهواز نداشتیم و این ضعف، موضوعات زیرساختی را مدیران مختلف خصوصاً آبفا با تلاش شبانه‌روزی خود جبران می‌کنند؛ البته این تشکر به آن معنا نیست که هیچ مشکلاتی نداریم بلکه بضاعتمان محدود است و مشکلات زیادی داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام داریم که از پروژه‌هایی را شامل می‌شود که اکنون نیاز حیاتی کشور است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با اشاره به اینکه بدهی دولت به قرارگاه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان ثبت‌شده که این منهای آن طرح‌های در مسیر ثبت است، عنوان کرد: قرارگاه هیچ‌وقت به عنوان پیمانکار نبوده و در پروژه‌های کلیدی کشور مانند زمان جنگ وارد و با روحیه جهادی عمل کرده که نمونه بارز آن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است که اگر نبود امروز برای تأمین بنزین مردم هم دچار مشکل می‌شدیم.

وی بیان کرد: تأخیر در اجرایی شدن پروژه‌ها باعث چندین برابر شدن هزینه اتمام پروژه شده است. شیرینی خدمت به مردم زمانی است که پروژه به موقع نوبتم؛ اگر مثل مترو اهواز که می‌تواند به عنوان آثار باستانی ثبت شود و حدود ۱۵ تا ۱۶ سال به مشکلات مردم اضافه و تردد آنها را دچار مشکل کرد، دیگر آن حلاوت را برای آنها ندارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با انتقاد از اینکه بسیاری از مسئولان سخنرانی‌های خود را با خوزستان و لزوم ادای دین به آن شروع می‌کنند ولی فقط در حد شعار ماند، گفت: در پروژه‌ها و اعتبارات عمرانی چنین خبری از ادای دین آنها نیست، مثلاً برای پروژه چند هزار میلیارد تومانی انتقال آب پول هست ولی برای آب شرب ۷۰۲ روستا در استان خوزستان با پنج رودخانه بزرگ اعتبار نیست که این نشان می‌دهد عدالت در عمل اجرایی نشده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس عنوان کرد: برای اجرای پروژه‌های فاضلاب اهواز و کارون نیز مهم‌ترین نکته این است که به صورت عملیاتی در زمان جنگ عمل کنیم؛ در حال حاضر حداقل ۴۰۰ نقطه بحرانی در شهر اهواز داریم که ضمن ریزش فاضلاب اصلاً خط اصلی و یا جمع کننده ندارند.

یوسفی در پایان با اشاره به اینکه برای پروژه فاضلاب باید با حفظ نقاط بحرانی و تعیین اولویت‌بندی کار اجرا را داشته باشیم، اظهار کرد: اگر اکنون اجرای پروژه را به صورت همزمان در کل شهر شروع کنیم، مردم از نظر خدماتی در تردد دچار مشکل شده و شاید پروژه‌ها اجرا نشده و اتفاق مترو تکرار شود؛ باید به صورت نقطه‌ای مثلاً با اولویت مناطق حاشیه‌ای و محروم که همیشه پای کار انقلاب بوده‌اند، کار را شروع و به صورت مرحله‌ای به اتمام برسانیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار