در دیدار رییس و اعضای مجمع نمایندگان خوزستان مطرح شد :

اعلام حمایت قاطع نمایندگان مجلس خوزستان از استاندار شریعتی

تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 مرداد 1396 | 18:34 ب.ظ
اعلام حمایت قاطع نمایندگان مجلس خوزستان از استاندار شریعتی زمان مطالعه: ۳ دقیقه نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که همراهی وزارت کشور با نمایندگان استان جهت رفع مشکلات خوزستان از موضوعات مطرح شده این جلسه است گفت: مقرر شد تا تهلنجی آبادان و خرمشهر با در نظر گرفتن برنامه هایی ساماندهی شود، همچنین مقرر شورای فرهنگی عمومی به پیگیری مطالبات فرهنگی […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که همراهی وزارت کشور با نمایندگان استان جهت رفع مشکلات خوزستان از موضوعات مطرح شده این جلسه است گفت: مقرر شد تا تهلنجی آبادان و خرمشهر با در نظر گرفتن برنامه هایی ساماندهی شود، همچنین مقرر شورای فرهنگی عمومی به پیگیری مطالبات فرهنگی مردم با حضور ادارات کشوری بپردازند.

نخبگان : پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در رابطه با جلسه ای که با وزرای پیشنهادی با حضور نمایندگان استان  در خصوص برطرف ساختن مشکلات خوزستان برگزار کرده اند گفت: با توجه به دغدغه هایی که در استان وجود دارد جلساتی با وزرای پیشنهادی برگزار کردیم جلسه ی اخیر با وزیر پیشنهادی کشور، رحمانی فضلی بود که بنا شد تا تبادل نظرات جدی در خصوص مسائل استان صورت بگیرد. تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان را برگزیدیم تا در این جلسه سخنگو باشند.

وی موضوعات مطرح شده در این جلسه را چنین عنوان کرد: وجود چالش و موانع موجود در جذب سرمایه گذاری استان خوزستان موضوعی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد. از جمله این موانع مرزی بودن استان خوزستان است که جنبه امنیتی دارد و نگاه امنیتی به سوی آن معطوف است که این نگاه مانع از جذب سرمایه گذار می شود. بنابر این مقرر شد تمهیداتی در نظر گرفته شود تا سرمایه گذاری در اروند رود توسعه پیدا کند. همچنین گفته شد با وجود حضور گمرک در مرزها برای پالایش فعالیت های مورد نظر دیگر لزوم به حضور نیروی انتظامی در چنین مکانی نیست.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که همراهی  وزارت کشور با نمایندگان استان جهت رفع مشکلات خوزستان از موضوعات مطرح شده این جلسه است گفت: مقرر شد تا تهلنجی آبادان و خرمشهر با در نظر گرفتن برنامه هایی ساماندهی شود، همچنین مقرر شورای فرهنگی عمومی به پیگیری مطالبات فرهنگی مردم با حضور ادارات کشوری بپردازند.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در رابطه با لزوم ایجاد مدیریت بحران قدرتمند اظهار کرد: با توجه به تنش های ایجاد شده دراستان از جمله اتفاقات رودخانه دز، لزوم را بر این مبنا قرار دادیم تا مدیریت بحران قدرتمند و فعالی داشته باشیم نه صرفا تابلویی که نتواند مشکلات مردم را رفع کند.

از طرفی موضوع  اسلحه های غیر مجازی است که در استان خوزستان  با تعداد بالا در حال رد و بدل شدن هستند که در این جلسه به طور جد به این مسئله پرداخته شد تا امنیت  جامعه دچار خطر نشود. لذا بر پیگیری این موضوع تاکید کردیم که اکنون فعالیت های خوبی در حال انجام هستند.

 وی از ارائه درخواست به وزارت کشور جهت همکاری با دهیاری های استان خوزستان جهت رفع موانع  و مشکلات رفاهی و خدماتی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه روستاهایی که جمعیت بیش از ۳۵۰۰ نفر را دارند تبدیل به شهر می شوند و امکانات خوبی را در حوزه های مختلف از آن خود می کنند در محور رفع سنگ اندازی ها و موانع موجود درتقسیمات کشوری شدیم. موضوعاتی را در این جلسه مطرح کردیم. هرچند که خوزستان بعد از تهران از نظر دریافتی های دهیاری و شهرداری رتبه دوم را دارد.

پاپی زاده ادامه داد: رضایت مندی از دکتر شریعتی دیگر مبحثی بود که دراین جلسه مشترک مطرح شد و خرسندی رحمانی فضلی را به همراه داشت که  تعامل و اتفاق نظر قابل قبولی میان استاندار و نمایندگان استان خوزستان جهت رفع مشکلات مردم وجود دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان یاد آور شد: بحث به خدمت گرفتن نیروهای استانی در کابینه دولت را در این جلسه مطرح کردیم که حق خوزستانی های بیش از این است و در دولت قبل در رابطه با استفاده از این نیرو و ظرفیت ها ضعیف عمل شد؛ که در ادامه با تاکید وزیر و صحه گذاشتن بر این موضوع مواجه شدیم و قول مثبت وی در رابطه با استفاده از ظرفیتهای انسانی استان در این دولت را شاهد بودیم. همچنین رحمانی فضلی متذکر شد که برای ستان خوزستان اولویت بیشتری قائل هستیم که اولین طرح توسعه  استانی کشور برای  استان وخوزستان مکتوب و در نهایت ختم به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار