کمک مومنانه به جای رژه در هفته دفاع مقدس خوزستان کمک مومنانه به جای رژه در هفته دفاع مقدس خوزستان

تاریخ انتشار: جمعه 14 شهریور 1399 | 19:26 ب.ظ
کمک مومنانه به جای رژه در هفته دفاع مقدس خوزستان کمک مومنانه به جای رژه در هفته دفاع مقدس خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نهضت کمک مومنانه در هفته دفاع مقدس امسال در خوزستان، به جای رژه حماسی نیروهای مسلح، با توجه به خطر ناشی از شیوع ویروس کرونا، ادامه می‌یابد. به گزارش نخبگان و به نقل ازایرنا سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نهضت کمک مومنانه در هفته دفاع مقدس امسال در خوزستان، به جای رژه حماسی نیروهای مسلح، با توجه به خطر ناشی از شیوع ویروس کرونا، ادامه می‌یابد.

به گزارش نخبگان و به نقل ازایرنا سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به برنامه‌های سپاه استان در هفته دفاع مقدس بیان کرد: امسال چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس است اما باتوجه به خطر ناشی از شیوع ویروس کرونا، ستاد کل نیروهای مسلح تدابیر متفاوتی را برای گرامیداشت این هفته ابلاغ کرده است.

وی افزود: امسال مانند سال های گذشته قرار بود در روز ۳۱ شهریور رژه اقتدار نیروهای مسلح به میزبانی ارتش برگزار شود اما بر اساس تصمیمات ستاد کل، برنامه‌های جایگزینی پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: کمک مومنانه یکی از اقدامات موثر برای رسیدگی به نیازمندان و محرومان است که در دوران دفاع مقدس نیز مشاهده می‌شد و باتوجه به شرایط خاص استان ناشی از شیوع ویروس کرونا، این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: رونمایی از چندین کتاب با موضوع دفاع مقدس، آذین بندی سطح شهرستان ها، مصاحبه صدا و سیما با فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و دیدار با خانواده شهدا از اقداماتی است که در این هفته پیش بینی شده است.

سرتیپ پایدار شاهوارپور گفت: نیروهای مسلح همواره در تمامی صحنه‌ها در کنار مردم بوده و در این هفته نیز برنامه‌های متعددی برای خدمت به مردم خوزستان در دست اقدام است.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و تا ۶ مهر ادامه دارد. در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

۲۹ فروردین امسال روز ارتش، نیز رژه خدمت به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و مقامات استانی در اهواز برگزار شد.

نیروهای مسلح مستقر در استان خوزستان فروردین ماه امسال با برگزاری «رژه خدمت» اقدام به ضدعفونی مناطق مختلف اهواز کردند. خودروهای سبک و سنگین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب در این رژه با پیشرفته ترین تجهیزات، عملیات ضدعفونی معابر شهری را انجام دادند و به گفته فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوب غرب در صورت لزوم و تصمیم ستاد مرکزی مقابله با کرونا در هفته دفاع مقدس نیز این برنامه در دستور کار ارتش قرار می گیرد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا نیروهای بسیج و گروه های جهادی نیز ضدعفونی معابر شهری و روستایی و همچنین توزیع بسته های معیشتی را در دستور کار داشتند.

تاکنون ۲ مرحله از کمک‌های مومنانه در خوزستان انجام شده که در مرحله نخست ۳۰۰ هزار بسته بهداشتی و غذایی و در مرحله دوم بیش ۱۰۰ هزار بسته معیشتی توسط خیران، دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح جمع آوری و توزیع شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار